Вступ. Опанування веб-дизайну є не тільки засобом підготовки учнів до життя в інформаційному суспільстві та до майбутньої професійної діяльності, але і засобом практичного закріплення теоретичної підготовки, одержаної учнями на заняттях з інформатики. Для цього учням необхідно навчитись працювати з комп’ютерними програмами. При цьому важливо, щоб вони набули навичок роботи з різними типами програмного забезпечення. Слід зазначити, що комп’ютер є універсальним засобом, ця його властивість краще засвоюється в процесі накопичення досвіду його різнобічного використання. Через що актуальним завданням є формування творчого підходу до засвоєння сучасних інформаційних технологій (ІТ) та прикладних рішень учнями щодо їх ефективної мотивації, зокрема, у сфері веб-дизайну [1].
Однією з найпопулярніших послуг мережі Інтернет є Веб – всесвітня павутина, котра містить сотні тисяч файлів - веб-сторінок, пов’язаних між собою посиланнями. І якщо ще років 10 тому для створення власної сторінки потрібно було володіти докладними знаннями в області веб-дизайну, зараз це під силу будь-якому користувачеві Інтернету [2].
Учні ЗОШ №23 на уроках з інформатики працюють над створенням веб-сайтів на базі використання платформ Google з використанням мови розмітки HTML та стилізують веб-сторінки засобами CSS.
Як вони вважають, до цього їх мотивують декілька причин:
- cтворення сайтів є цікавим процесом, бо без Інтернету сучасні школярі уявляють свого життя та пошуку корисної інформації;
- багатьом учням буває складно виконувати розробку власних тем на сайтах через брак розуміння технічних складових, через що вони активно потребують зрозумілих та добре структурованих знань у вигляді відповідних методичних комплексів.
- сучасні спеціальності в області розробки програмного забезпечення надихають учнів на пізнання нових глибин Інтернету.
В рамках сприяння розвитку серед учнів ЗОШ №23 розуміння сучасних технології в області веб-розробки ми проводимо підготовку творчих робот до Малої Академії Наук щодо розгляду проблематики створення різних веб-ресурсів. Зокрема слід виділити кілька ключових типів технологій, які використовуються в процесі проектування дизайну веб-сайтів.
Передусім це мова розмітки гіпертексту HTML та каскадні аркуші стилів CSS. Вони забезпечують змістове наповнення веб-сторінок та визначають їхній зовнішній вигляд. Далі йде мова створення сценаріїв JavaScript – завдяки якій сторінки набувають інтерактивності. Також часто використовуються засоби створення мультимедійних сайтів в рамках використання сучасного стандарту HTML5. Окремої уваги заслуговують реляційні системи управління базами даних, зокрема фокус робиться на MySQL, для взаємодії з якою можуть бути застосовані мови програмування php або java [3].
Загалом, робота над сайтом включає в себе кілька етапів: передусім, це проектування, або визначення мети створення сайту та потреб його аудиторії. Далі відбувається підбір інформації, котра буде представлена на сайті та її графічне оформлення. На етапі розробки залучаються ті технології, про котрі ми говорили кілька хвилин тому. Далі йде тестування сайту на його коректну роботу у різних браузерах та пристроях, після чого можна публікувати сайт (роблячи його доступним для користувачів). На цьому робота із сайтом не завершується, адже потрібно його просувати та популяризувати, а час від часу виникає необхідність в оновленні матеріалів чи й технологій, на яких працює сайт – тобто підтримки.
Окремо слід зазначити сучасні засоби автоматизації процесу проектування веб-сайтів, які активно використовуються учнями ЗОШ №23 для розвитку творчого підходу до веб-дизайну, зокрема веб-редактори.
Веб-редактори — програми, які призначено для створення вебсторінок сайтів, наприклад Adobe Dreamweaver, Microsoft FrontPage, WYSIWYG Web Builder та ін. Ці програми мають засоби для візуального конструювання веб-сторінок. Розробник розміщує на веб-сторінках об’єкти — зображення, таблиці, списки та інше, вибираючи їх заготовки з бібліотеки об’єктів. HTML-код кожної веб-сторінки генерується на основі отриманого набору об’єктів. Такі програми називають WYSIWYG-редакторами.
Додаткового розглядаються онлайн-системи конструювання сайтів призначено для розробки сайтів безпосередньо на віддаленому сервері в Інтернеті. Такими є сервіси Google Сайти, Weebly та ін. Створені в цих сервісах сайти автоматично розміщуються на серверах відповідних сервісів, і розробник не може безпосередньо редагувати HTML-код веб-сторінок. Таким чином, творче створення сучасного веб-сайту засобами онлайн-системи конструювання сайтів відбувається в кілька кроків: реєстрація облікового запису на сервері онлайн-системи конструювання веб-сайтів; вибір назви веб-сайту та шаблону його оформлення; створення сторінок веб-сайту та системи навігації, заповнення сторінок контентом, публікація веб-сайту.
Висновки. Таким чином, слід зазначити, що формування творчого підходу до веб-дизайну в роботі сучасних школярів є не простим завданням, яке потребує від сучасних викладачів формування цікавих та інтерактивних методичних розробок, здатних мотивувати учнів на детальніше поглиблення у сферу ІТ.
Список літератури
1. Інформатика : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я.Ривкінд [та ін.]. – Київ: Генеза, 2021. – 221 с.
2. Інформатика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я.Ривкінд [та ін.]. – Київ: Генеза, 2022. – 245 с.
3. Інформатика : підруч. для 8 кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. – Харків : Вид-во «Ранок», 2021. – 344 с.
|