:: ECONOMY :: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ :: ECONOMY :: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
:: ECONOMY :: ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 34

Термін подання матеріалів

22 жовтня 2024

До початку конференції залишилось днів 7



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

 
10.10.2024 17:48
Автор: Внукова Ольга Миколаївна, кандидатка педагогічних наук, доцентка, Київський національний університет технологій та дизайну, м. Київ; Кузіна Наталя Володимирівна, аспірантка, Київський національний університет технологій та дизайну, м. Київ
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-9306-7700 Внукова О.М.

ORCID: 0009-0009-2586-3762 Кузіна Н.В.

Педагогічна взаємодія є невід’ємною складовою освітнього процесу. Вона охоплює всі аспекти комунікації, співпраці та обміну думками між викладачем та здобувачем освіти. Цей процес не лише сприяє ефективному засвоєнню знань, але й формує соціальні навички, розвиток критичного мислення та креативності майбутнього фахівця. Правильна організація педагогічної взаємодії допомагає створити позитивну атмосферу в аудиторії. Взаємодія, що базується на довірі та підтримці, сприяє активній участі студентів у навчанні. Крім того, педагогічна взаємодія забезпечує зворотний зв'язок, що є важливим для корекції освітнього процесу. Викладач може вчасно виявляти труднощі та реакції студентів, адаптуючи лекції відповідно до їх потреб. Таким чином, розвиток технологій організації педагогічної взаємодії стає ключовим аспектом для успішного навчання у сучасній освіті. Сьогодні існує чимало технологій, які сприяють ефективній організації педагогічної взаємодії. Ці технології дозволяють створити інтерактивне навчальне середовище, де здобувачі освіти можуть активно включатися в процес навчання, обмінюватися ідеями та працювати в команді. Вони відіграють ключову роль у розвитку критичного мислення та творчих здібностей студентів. Серед основних технологій, що використовуються в освіті, виділяються інтерактивне навчання, проєктна діяльність, а також використання інформаційних технологій. Кожна з цих технологій має свої особливості та переваги, які дозволяють реалізувати різноманітні підходи до навчання [1-2].

Інтерактивні методи організації занять допомагають здобувачам освіти бути активними учасниками освітнього процесу. Вони включають в себе групові обговорення, рольові ігри, дебати та інші форми, які заохочують співпрацю та взаємодію між студентами. Це сприяє глибокому розумінню матеріалу та закріпленню отриманих знань. Таке навчання, яке можливе і онлайн за допомогою інформаційних технологій, передбачає обмін думками, спільне обговорення матеріалу та участь у різних видах діяльності. 

Проєктна діяльність передбачає виконання здобувачами освіти конкретних завдань у формі проєктів, які можуть бути індивідуальними або груповими. Студенти вчаться ставити цілі, планувати свою роботу, здійснювати дослідження та презентувати результати. У процесі виконання проєктів вони можуть використовувати різні ресурси, включаючи книги, інтернет і спеціалізовані програми. 

Використання інформаційних технологій у навчанні дозволяють створювати нові можливості для взаємодії між студентами та викладачами, роблячи процес навчання більш інтерактивним і доступним. За допомогою інформаційних технологій можна впроваджувати різні методи та форми навчання, які сприяють кращому засвоєнню матеріалу. Завдяки використанню комп'ютерних програм та онлайн-ресурсів, студенти отримують доступ до величезної кількості інформації. Електронні платформи та ресурси є важливими інструментами в сучасному освітньому процесі. Вони забезпечують доступ до великої кількості навчальних матеріалів та можливостей для взаємодії між викладачами та студентами. Серед переваг електронних платформ є їх доступність, що сприяє розвитку педагогічної взаємодії. 

Одним із напрямків технологій організації педагогічної взаємодії та електронних платформ є вебінари та онлайн-курси, які стали популярними інструментами в освіті. Вебінари є інтерактивними онлайн-сесіями, де викладачі та студенти можуть обмінюватися думками, ставити питання та обговорювати теми в реальному часі. Це дозволяє створити комфортну атмосферу для навчання та спілкування. Дані формати дозволяють інтегрувати різноманітні ресурси, такі як презентації, графіки, відео та інтерфейси для спільної роботи. Це не лише полегшує засвоєння матеріалу, але й розвиває комунікативні навички здобувачів освіти [1-3]. 

Усвідомлення важливості педагогічної взаємодії є першим кроком до її ефективної організації. Впровадження означених технологій у педагогічну взаємодію сприятиме підвищенню якості освіти. Першим ключовим аспектом у цьому процесі є підготовка педагогів. Важливо, щоб викладачі мали відповідні навички та знання для ефективного використання новітніх технологій у навчанні. Для цього необхідно проводити тренінги та семінари, які допоможуть викладачам освоїти сучасні інструменти. Другим аспектом є доступність ресурсів. Здобувачам освіти та викладачам слід мати доступ до електронних платформ та навчальних матеріалів. Також важливо, щоб лекційні заняття були адаптовані під потреби студентів, що включає врахування їх індивідуальних стилів навчання. Останнім важливим аспектом є постійний моніторинг і вдосконалення технологій. Викладачі повинні регулярно перевіряти ефективність інструментів і вправ, які використовують, щоб зрозуміти, що працює найкраще і де є місце для вдосконалення.

Отже, на сучасному етапі інформаційні технології стали невід’ємною частиною організації педагогічної взаємодії у вищій школі, що вимагає від викладача відповідних компетентностей та готовності до їх постійного оновлення.

Список літератури:

1. Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. Педагогічна майстерність : підручник. 3-тє вид., доповн. і переробл. К. : СПД Богданова А. М., 2008. 376 с.

2. Підборський Ю. Г. Хмельницька О. С. Педагогічна майстерність викладача: навч. посіб. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. 156 с.

3. Розвиток педагогічної майстерності викладача в умовах неперервної освіти: кол. моногр. / А. І. Кузьмінський та ін. Черкаси : Видавництво ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2010. 272 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.185 сек. / Mysql: 1541 (0.144 сек.)