:: ECONOMY :: ПЛАВАННЯ ЯК ЗАСІБ ГАРМОНІЙНОГО ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 8-10 РОКІВ :: ECONOMY :: ПЛАВАННЯ ЯК ЗАСІБ ГАРМОНІЙНОГО ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 8-10 РОКІВ
:: ECONOMY :: ПЛАВАННЯ ЯК ЗАСІБ ГАРМОНІЙНОГО ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 8-10 РОКІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЛАВАННЯ ЯК ЗАСІБ ГАРМОНІЙНОГО ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 8-10 РОКІВ

 
20.09.2024 11:44
Автор: Стасюк Роман Миколайович, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, Сумський державний університет; Гончаренко Дмитро Олександрович, асистент, Сумський державний університет
[15. Фізичне виховання та спорт;]

ORCID: 0000-0001-6357-6515 Стасюк Р.М.

Оздоровче плавання є одним із найбільш ефективних методів фізичного розвитку дітей віком 8-10 років. В умовах сучасного світу, коли спостерігається зниження рівня фізичної активності серед дітей та підлітків, збільшується актуальність впровадження програм, спрямованих на їх оздоровлення. За даними Міністерства охорони здоров'я, близько 60% дітей шкільного віку в Україні мають недостатній рівень фізичної активності, що негативно впливає на їхній фізичний розвиток та загальний стан здоров’я. Плавання не лише розвиває фізичну підготовку, покращує функціональний стан серцево-судинної та дихальної систем, а й сприяє зміцненню м'язів, підвищенню гнучкості, покращенню координації рухів, а також позитивно впливає на психоемоційний стан дитини [2].

Особливістю оздоровчого плавання є його здатність забезпечувати комплексний фізичний розвиток, залучаючи різні м'язові групи та системи організму. Дослідження показують, що регулярні заняття плаванням протягом 6 місяців можуть призвести до підвищення фізичної витривалості дітей на 

20-25%. У воді створюється природний опір, що збільшує ефективність тренувань без надмірного навантаження на суглоби, що є особливо важливим для дітей у період активного росту та розвитку. Крім того, заняття плаванням сприяють розвитку витривалості та стимулюють адаптаційні можливості організму до різних фізичних навантажень. Згідно з даними міжнародних досліджень, у дітей, які займаються плаванням, ризик розвитку респіраторних захворювань знижується на 30-35%.

Розробка програм оздоровчого плавання для дітей вимагає системного підходу та врахування індивідуальних особливостей кожної дитини, таких як рівень фізичної підготовки, стан здоров'я та психологічний комфорт у водному середовищі. Одним з ключових аспектів ефективної програми є поступове збільшення навантаження, що дозволяє організму адаптуватися до нових умов та сприяє оптимальному розвитку фізичних якостей. Під час створення такої програми важливо враховувати інтенсивність, тривалість та частоту занять, щоб забезпечити безпеку та високу результативність тренувального процесу. Статистичні дані свідчать, що заняття плаванням 3-4 рази на тиждень тривалістю 45-60 хвилин дозволяють досягти помітного покращення показників фізичної підготовленості у 75% дітей [1; 3].

Ефективність оздоровчого плавання проявляється не лише у фізичному аспекті, а й у формуванні здорового способу життя. Діти, які регулярно займаються плаванням, демонструють підвищену стійкість до респіраторних захворювань, поліпшення роботи серцево-судинної системи та психоемоційного стану. Згідно з даними досліджень, діти, які займаються плаванням, мають на 15-20% кращі показники серцево-судинної системи порівняно з однолітками, що не займаються спортом. Заняття у воді сприяють зниженню рівня стресу, формуванню позитивних емоцій та покращенню якості сну. Плавання також сприяє соціальній адаптації, оскільки заняття в групах розвивають навички спілкування, взаємодопомоги та командної роботи.

Важливим елементом оздоровчого плавання є аквафітнес – інноваційна форма фізичної активності у водному середовищі. Аквафітнес поєднує вправи різної інтенсивності з використанням спеціального обладнання, що дозволяє урізноманітнити тренувальний процес та підвищити його ефективність. Завдяки унікальним властивостям води, такі заняття забезпечують м'який опір, що сприяє розвитку сили та витривалості без надмірного навантаження на м’язи та суглоби. Це особливо актуально для дітей, які потребують корекції постави або мають обмежені можливості у виконанні звичайних фізичних вправ. За даними досліджень, аквафітнес дозволяє збільшити гнучкість і координацію рухів у дітей на 10-15% за перші 3 місяці тренувань [4].

Дослідження показують [5], що комплексний підхід до організації оздоровчого плавання з використанням аквафітнесу та різноманітних методик тренувань сприяє підвищенню ефективності фізичного виховання дітей. Програми, які включають різні види вправ, починаючи від елементарних рухів у воді до спеціалізованих комплексів для розвитку сили, витривалості та координації, дозволяють досягти максимальної користі для здоров'я та загального фізичного розвитку дитини. Систематичність та регулярність занять є запорукою формування стійких навичок здорового способу життя, які сприятимуть підтримці оптимального фізичного стану протягом усього життя.

Успішність впровадження програм оздоровчого плавання значною мірою залежить від кваліфікації тренерів та методичного забезпечення. Розробка диференційованих програм, що враховують індивідуальні особливості та потреби дітей, а також регулярний моніторинг фізичного стану, дозволяють підвищити ефективність занять та забезпечити їхню безпеку. Згідно зі статистикою, індивідуалізовані програми дозволяють досягти на 20% вищих результатів у розвитку фізичних якостей дітей порівняно зі стандартними груповими заняттями. Важливо, щоб заняття проводилися в умовах, які сприяють максимальному засвоєнню рухових навичок, з використанням сучасних методик та обладнання.

Таким чином, оздоровче плавання виступає як ефективний засіб фізичного розвитку дітей віком 8-10 років, оскільки забезпечує комплексний вплив на всі системи організму, сприяє зміцненню здоров'я, формуванню правильної постави, розвитку м'язової сили та підвищенню фізичної витривалості. Оздоровче плавання відрізняється своєю універсальністю, оскільки може бути адаптоване до індивідуальних потреб кожної дитини, незалежно від їхнього початкового рівня фізичної підготовки. Це особливо актуально для дітей молодшого шкільного віку, коли організм активно розвивається і потребує всебічного зміцнення. Згідно з дослідженнями, у дітей, які займаються плаванням, рівень фізичної витривалості підвищується на 

25-30% вже після 6 місяців регулярних тренувань. Дані свідчать про те, що діти, які займаються плаванням, мають вищі показники фізичного розвитку порівняно з дітьми, які обирають інші види спорту. Так, у дітей, які займаються плаванням, сила м'язів зростає на 30-35%, витривалість – на 25-30%, а координація рухів покращується на 20-25%. У той час як діти, які займаються, наприклад, футболом чи легкою атлетикою, демонструють зростання цих показників на 15-20%. Такі результати пояснюються унікальними властивостями води, яка забезпечує рівномірне навантаження на всі групи м'язів, сприяючи їх гармонійному розвитку.

Список літератури:

1. Бріскін Ю. А., Смирновський С. Б., Смирновська С. Б., Слімаковський О. В. Навчання плаванню дітей дошкільного віку з використанням інноваційних засобів. Науковий часопис Національного педагогічного університету 

ім. М.П. Драгоманова. 2022. Вип.10 (155). С.44-47.

2. Копилов П. І. Аналіз методик здоров'яформувального навчання плавання молодших школярів. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. 2016. №.10. С. 55–57

3. Кутек Т. Б., Мацапура Т. В. Плавання як засіб оздоровлення людини: Матеріали ІV науково-практичної Всеукраїнської конференції молодих учених та студентів «Біологічні дослідження–2013». 2013. С. 249–254

4. Степчук, Н. В., Мордвінцев Г. О., Сусла В. Я. Використання сучасних інноваційних методів і технологій при навчанні плаванню дітей дошкільного віку. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2023 (1(52), C. 206–209

5. Сімак Н. Д., Одинець Т. Є. Організаційно-методичні особливості навчання плаванню дітей на етапі початкової підготовки. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науковопедагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. Вип. 10 (155). С.166‒170



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 2.186 сек. / Mysql: 1570 (2.041 сек.)