:: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ :: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ
:: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ

 
19.09.2024 16:29
Автор: Віштак Інна Вікторівна, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки Вінницького національного технічного університету
[1. Економічні науки;]


Актуальним питанням сьогодення є ефективне управління інноваційними процесами на промислових підприємствах, а також результативність цих процесів в сучасних умовах, що визначають перспективи розвитку підприємств і потребують належного інформаційного забезпечення. Інформаційні технології значно вплинули на підходи до інноваційних процесів. Цифровізація промислових виробничих процесів та інтеграція інформаційних технологій у всі сфери діяльності вимагає нових методів управління інноваціями, особливо в аспекті управління та інформаційного забезпечення.

Наукові дослідження демонструють різні підходи до визначення поняття інформаційного забезпечення. Його розглядають як інформаційне обслуговування управління або як комплекс заходів зі створення інформаційного середовища для управлінських процесів.

Інформаційне забезпечення, його методологічні засади в системі управління інноваціями та інноваційними процесами були предметом досліджень таких науковців, як А. Турило [1], В. Стадник, О. Головчук [2], А. Череп, О. Панченко, Л. Птіцина [3], Marco Cantamessa, Francesca Montagna [4], Luis Vala, Renato Rereira, Isabel Caetano [5] та інших.

Останніми роками особливої актуальності набув процес переходу від традиційних виробничих моделей до цифрових виробничих процесів із застосуванням моделей ефективного управління, що сприяють підвищенню продуктивності, інноваційності, гнучкості та адаптивності до сучасних умов. Поряд з цим, питання ефективності інноваційних процесів стають важливими в контексті управління на основі сучасних інформаційних технологій.

Стратегія інноваційного розвитку промислових підприємств у нинішніх умовах цифровізації базується на визначенні перспективних напрямків діяльності підприємств, нових технологіях і методах управління, орієнтованих на підвищення ефективності їхньої роботи. Сучасний процес цифровізації формує конкурентне середовище для промислових підприємств, що характеризується не лише ефективністю і продуктивністю, але й рівнем впровадження інновацій. Цей процес потребує належного інформаційного забезпечення. Для забезпечення результативності інноваційних процесів у контексті управління необхідний комплексний аналіз напрямків інноваційного розвитку підприємств, які зазнають трансформацій, заснованих на синтезі інновацій четвертої промислової революції, стратегії промислового розвитку та енергетичної стратегії України до 2030 року.

Невирішеними залишаються підходи до оцінки, моделювання та вимірювання ефективності інноваційних процесів на підприємствах українського машинобудування з метою забезпечення ефективного управління на основі сучасного інформаційного забезпечення.

Метою дослідження є аналіз теоретичних та методологічних аспектів ефективності інноваційних процесів на підприємствах машинобудування, з урахуванням удосконаленого інформаційного забезпечення, запропонованого авторами. Також розглядаються окремі аспекти управління цією ефективністю та пропонується підхід до її оцінювання через показники, що складають основні компоненти моделей результативності, що є науковою новизною роботи. Новизна також полягає у представленні оновлених підходів до теорії ефективності з акцентом на формуванні сучасного інформаційного забезпечення для управління результативністю в контексті SEE-управління.

Теоретичну основу цього дослідження становлять як класичні, так і сучасні теорії в галузях інформаційних систем, менеджменту та маркетингу.

На сьогодні для оцінки результативності застосовують різні метрики показників. Серед популярних інструментів є Хосін Канрі X-матриця, збалансована система показників (BSC), а також система цілей і ключових результатів (OKR). Незважаючи на відмінності в підходах, їх об'єднує одна мета: використання точних (SMART) показників для вимірювання та управління результативністю процесу.

Дослідники, оцінюючи результативність діяльності підприємств, використовують показники, що базуються на ефективності, яку часто прирівнюють до результативності. Водночас існують й інші концептуальні підходи [6, 7], яких дотримуємося й ми. На нашу думку, результативність будь-якого процесу за його кінцевими результатами повинна розглядатися як із кількісного боку (через масштаб продукту), так і з якісного (із врахуванням ефективності та відповідних показників, що виступають індикаторами).

Ефективність управління підприємством значно покращується за умов ретельно розробленого інформаційного забезпечення інноваційних процесів.

Ми виокремили ключові етапи інноваційного процесу — початковий та ринковий — та проаналізували основні стадії комплексного аналізу інноваційних процесів на основі інформаційного забезпечення, що є важливим для ухвалення й реалізації науково обґрунтованих управлінських рішень.

Підвищення рівня інформаційного забезпечення інноваційних процесів на підприємстві сприяє підвищенню оперативності, точності й адекватності прийняття управлінських рішень. Це дозволяє покращити показники ефективності інноваційних процесів і зміцнити фінансово-економічний стан підприємства, що в свою чергу посилює його конкурентні позиції.

Список літератури:

1. Турило А. А. Основи управління інноваційним розвитком підприємства: монографія:  Кривий Ріг: Вид. Козлов Р.А.. 2017. 307 с.

2. Стадник В. В., Головчук О. В. Науково-методичні підходи до управління інноваційною діяльністю підприємства та його інформаційним забезпеченням. Вісник Хмельницького національного університету. 2017. № 5. С. 182–186.

3. Череп А. В., Панченко О. М., Птіцина Л. А. Інформаційне забезпечення в системі управління промисловим підприємством: монографія. Запоріжжя: Запорізький національний університет. 2014. 266 с.

4. Marco Cantamessa, Francesca Montagna. Management of Innovation and Product Development. Integrating Business and Technological Perspectives. Springer London. 2023. https://doi.org/10.1007/978-1-4471-7531-5.

5. Luis Vala, Renato Rereira, Isabel Caetano. Innovation Management Processes and Routines for Business Success and Value Creation. Management Studies. 2017. № 5 (5). С. 471¬481. doi: 10.17265/2328-2185/2017.05.011.

6. Бурєннікова Н. В., Ярмоленко В. О. SEE-управління на базі складових результативності як засіб підвищення дієвості процесу функціонування складних систем: сутність, методологія. Бізнес Інформ. 2016. № 1. С. 145¬152.

7. Хорунжак Н. М., Портоварас Т. Р., Лукановська І. Р. Синергізм інформації аналізу, контролю та аудиту для якісного управління діяльністю субєкта господарювання. Економіка та право. 2023, № 3. С. 80¬90. https://doi.org/10.15407/econlaw.2023.03.080



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
31.08.2024 14:22
ВИКОРИСТАННЯ НАПІВАВТОМАТИЗОВАНИХ МЕТОДІВ МАШИННОГО НАВЧАННЯ З МЕТОЮ КЛАСИФІКАЦІЇ НЕУРЯДОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЗА СФЕРОЮ ЇХ ДІЯЛЬНОСТІ
30.08.2024 23:23
ПІДХОДИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В УПРАВЛІННІ ПРОЄКТАМИ
21.09.2024 15:28
АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ КАМПАНІЙ ДЛЯ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ НА МАРКЕТПЛЕЙСІ ЕПІЦЕНТР
21.09.2024 15:11
ВДОСКОНАЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ЦІЛЕЙ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ
19.09.2024 16:01
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКИЙ СТАН КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН»
18.09.2024 23:19
ОЦІНКА ПРИВАБЛИВОСТІ КРАЇН ДЛЯ Е-КОМЕРЦІЇ: ПОРІВНЯННЯ УКРАЇНИ ТА НІМЕЧЧИНИ
18.09.2024 20:16
СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ТА ОБРОБКИ ДАНИХ МОНІТОРИНГУ СОЦІО-ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ
18.09.2024 13:59
ENVIRONMENTAL ISSUES OF AGRICULTURAL INTENSIFICATION (BASED ON THE EXAMPLE OF THE REPUBLIC OF AZERBAIJAN)
09.09.2024 14:15
РЕГІОНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ У СИСТЕМІ ПІСЛЯВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ В УКРАЇНІ
06.09.2024 13:18




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.404 сек. / Mysql: 1570 (0.304 сек.)