:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ :: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ
:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ

 
09.09.2024 13:33
Автор: Омелькович Світлана Петрівна, магістрантка спеціальності «Психологія», Поліський національний університет м. Житомир, Україна
[4. Психологічні науки;]

ORCID: 0000-0002-9581-0043 Omelkovych S.

Формулювання мотивації студентів до навчально-пізнавальної діяльності є однією з центральних проблем у сучасній вищій освіті. Це стає актуальним через зміни у змісті навчання. Суспільні вимоги сьогодні вимагають від університетів підвищення якості освіти та виховання, формування конкурентоздатного випускника. Формування мотивації включає в себе утвердження у молоді ідеалів, створення системи цінностей та пріоритетів, що є соціально прийнятними в українському суспільстві, у поєднанні з активною поведінкою, що свідчить про наявність зв'язку між усвідомленими та реально діючими мотивами. Мотивація навчання складається з багатьох аспектів, які змінюються та вступають у нові співвідношення. Це може бути пов'язано з суспільними ідеалами, значущістю навчання для самого студента, його мотивами, цілями, емоціями, інтересами, рівнем навчальних досягнень, когнітивними можливостями. Тому розвиток мотивації не є простим позитивним або негативним ставленням до навчання, а складним утворенням різноманітних структур мотиваційної сфери [1].

Учбова мотивація залежить від того, наскільки студенти оцінюють різні аспекти навчального процесу відповідно до своїх особистих потреб і цілей, що можуть співпадати або не співпадати з метою навчання. Розвиток майбутнього фахівця можливий лише при наявності сформованого мотиваційно-ціннісного ставлення до навчання. Н.Б. Нестерова, аналізуючи психологічні особливості розвитку учбово-пізнавальної діяльності студентів, розділяє весь період навчання на три етапи: 1 етап (1 курс) – характеризується високим рівневими показниками професійних і учбових мотивів, студенти знайомляться з роллю керівника власної учбової діяльності; 2 етап (2 – 3 курс) – відрізняється загальним зниженням інтенсивності прояву всіх мотиваційних компонентів; 3 етап (4 – 5 курс) – характеризується тим, що росте ступінь усвідомлення інтеграції різних форм мотивів навчання. Але не залежно від того, на якому курсі знаходяться студенти, у будь якому разі мотивація до навчання буде відрізнятися та носити індивідуальний характер у кожного студента окремо. Одні студенти відносяться до навчання, як до інструменту підготовки до майбутньої професії, виконують лише те, що зазнають викладачі з метою не залишитися на другий рік. Інші навпаки у навчанні бачать сенс свого життя. Деякі студенти приділяють велику увагу суспільним формам життя. Цілком ймовірно, що загальна спрямованість структура інтересів даних типів зберігаються в їх подальшій діяльності. 

Е.Ф. Зєєр виділяє три типи студентів за їхньою професійною спрямованістю. Перший тип - студенти з позитивною професійною спрямованістю, коли їхні особисті мотиви відповідають обраній професії і передбачають зв'язок з її змістом. Другий тип - студенти, які ще не визначилися з професійним вибором. Для них прийнятний компроміс між відсутністю визначеності або навіть негативним ставленням до обраної професії та продовженням навчання у ВНЗ з перспективою працювати у цій галузі у майбутньому. Третій тип - студенти з негативним ставленням до обраної професії. Їхня мотивація пов'язана зі суспільними цінностями вищої освіти, але вони мають вкрай поверхневе уявлення про професію, де провідним мотивом є не сама діяльність, а оточуючі її обставини [2].

Студенти можуть виявляти різний ступінь вмотивованості до навчання. Учбова діяльність завжди мотивована, оскільки вона відбувається в соціальному контексті. Основною проблемою в професійній освіті є перехід студентів від учбової діяльності до професійної. Цей перехід відбувається через трансформацію пізнавальних мотивів учнів у професійні мотиви фахівців. Таким чином, пізнавальні і професійні мотиви студента взаємодіють і взаємно змінюються, утворюючи основу для їхнього професійного розвитку.

Отже, виходячи з вищесказаного положення, можна зробити висновок про те, що мотивація у студентів впродовж його навчання у ВНЗ зазнає деякі зміни, тобто мотивація має свою динаміку від курсу до курсу.

Список літератури:

1. Бондаренко О.Ф. Психологічні особливості сучасної студентської молоді. Практична психологія та соціальна робота. 2003. № 4. С. 8-11.

2. Коваленко Н. П., Пономаренко С. В., Поспєлова Г. Д., Шерстюк О. Л. Мотивація навчальної діяльності як запорука успішної професійної підготовки студента. Сучасний підхід до викладання навчальних дисциплін в контексті підвищення якості вищої освіти : матеріали 50-ї наук.-метод. конф. викладачів і аспірантів (Полтава, ПДАА, 26–27 лютого 2019 р.). Полтава, 2019. С. 13-16.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПСИХОЛОГІЯ СТРЕСУ: РОЛЬ ГОРМОНІВ У ПСИХОЕМОЦІЙНОМУ САМОПОЧУТТІ ЛЮДИНИ
30.08.2024 23:47
ПОСТГОСПІТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ВЕТЕРАНІВ: ОПИС МЕТОДИКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
30.08.2024 23:39
ДОСЛІДЖЕННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ВІЙНИ РОСІЇ З УКРАЇНОЮ
20.09.2024 21:41
ПСИХОЛОГІЧНА СТІЙКІСТЬ ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ ЯКОСТІ ЖИТТЯ ОСОБИСТОСТІ
20.09.2024 21:22
МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНФЛІКТАХ
20.09.2024 19:52
ГЕНДЕРНА ПСИХОЛОГІЯ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
20.09.2024 19:45
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ВІЙНИ
20.09.2024 12:07
РОЗВИТОК РЕЗИЛІЄНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ВІЙНИ
19.09.2024 16:17
МЕДИТАТИВНІ ТЕХНІКИ У РОБОТІ З ПСИХОТРАВМОЮ
18.09.2024 14:50
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
09.09.2024 13:16




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.200 сек. / Mysql: 1717 (0.158 сек.)