Енергетичний сектор Китаю дуже великий і різноманітний. Китай є одним з найбільших споживачів енергії у світі, і його енергетичний попит складається з широкого спектру джерел енергії, включаючи вугілля, нафту, природний газ, ядерну енергію та відновлювані джерела енергії. Китайський уряд також докладає значних зусиль для трансформації свого енергетичного балансу з метою скорочення викидів вуглецю та вирішення проблем, пов'язаних зі зміною клімату. Завдяки технологічному розвитку та політичній підтримці енергетичний сектор Китаю продовжуватиме розвиватися в напрямку більш чистих, ефективних і сталих джерел енергії [1].
Рис. 1 Структура виробництва енергії в Китаї з 2013 по 2022 рік
Заснована в 2002 році, Державна енергетична корпорація Китаю (ДЕКК) є енергетичним державним підприємством під безпосереднім керівництвом Ради держави Китайської Народної Республіки, відповідальним за будівництво та експлуатацію електроенергетичної мережі Китаю. Компанія є найбільшим виробником та постачальником електроенергії в Китаї та одним з ключових гравців у сфері енергетики на внутрішньому та міжнародному ринках. Згідно з фінансовим звітом компанії за 2022 рік, Державна енергетична корпорація Китаю повідомила про щорічний прибуток майже 25,199 мільярда доларів, що становить зростання на 30,57 відсотка порівняно з попереднім роком. Чистий прибуток склав 1,183 мільярда доларів, що є зростанням на 6,58 відсотка порівняно з попереднім роком. Компанія має накопичену корпоративну вартість понад 26 мільярдів доларів і більше 19 мільйонів клієнтів електроенергії по всьому світу. Незважаючи на ці економічні успіхи, компанія продовжує вирішувати проблеми зростаючого попиту на енергію та екологічних тисків [2].
Рис. 2 Динаміка доходів з 2018 по 2022 рік
Державна електромережева корпорація Китаю (State Grid), як найбільше електроенергетичне підприємство Китаю, має важливе значення для стратегічного управління в умовах сталого розвитку. Нижче наведені деякі з заходів, які State Grid може вжити з точки зору стратегічного управління в умовах сталого розвитку:
1. Розвиток чистої енергетики: Державна мережа може збільшити свої інвестиції та розвиток відновлюваних джерел енергії (наприклад, вітрової, сонячної, гідроенергетики тощо), щоб зменшити свою залежність від викопного палива, знизити викиди вуглецю та сприяти трансформації свого енергетичного балансу. Це може включати розширення потужностей вітрової та сонячної енергетики, а також посилення технічного співробітництва та інновацій у сфері відновлюваних джерел енергії.[3]
2. Будівництво "розумних мереж": Державна мережа може активно сприяти будівництву "розумних" мереж, впроваджуючи передові технології діджиталізації та Інтернету речей для підвищення операційної ефективності та стабільності мережі. Розумні мережі можуть забезпечити оптимальне планування роботи енергосистем, сприяти широкомасштабному доступу до відновлюваних джерел енергії та підтримувати розвиток нових енергетичних технологій, таких як електромобілі.
3. Енергетичне підключення: Національна мережа може сприяти проектам транскордонного енергетичного підключення та сприяти спільному використанню та обміну регіональними енергетичними ресурсами. Це може допомогти підвищити ефективність використання енергії, знизити витрати на виробництво енергії та сприяти регіональній економічній інтеграції та сталому розвитку.
4. Управління енергоефективністю, енергозбереження та скорочення викидів: Державна мережа може посилити управління та моніторинг енергоспоживання, сприяти підвищенню енергоефективності та вживати заходів для зменшення втрат енергії в енергосистемі. Крім того, державна енергосистема може заохочувати всі верстви населення до участі в енергозбереженні та скороченні викидів, просуваючи енергозберігаючі технології та підвищуючи рівень обізнаності щодо енергозбереження.
5. Звіт про соціальну відповідальність та сталий розвиток: Державна мережа може активно виконувати свою корпоративну соціальну відповідальність, брати участь у проектах, спрямованих на соціальний захист населення та охорону навколишнього середовища, а також регулярно публікувати звіти зі сталого розвитку, щоб продемонструвати громадськості та зацікавленим сторонам свої досягнення та зусилля у сфері сталого розвитку.
Загалом, стратегічне управління ДЕКК в умовах сталого розвитку має враховувати різноманітні фактори, включаючи економічні, соціальні та екологічні, і сприяти просуванню енергетичної галузі в напрямку більш чистого, ефективного та сталого розвитку за допомогою технологічних інновацій, політичної підтримки та ринкових механізмів [4].
Список використаних джерел:
1.Тема дослідження щодо енергетичної стратегії Китаю: "Дослідження енергетичної стратегії Китаю" [М]. Китайський видавничий дім електроенергетики, 2017.
2.https://www.eeseaec.org/energy-profile-china "Электроэнергетический комплекс Европейского союза."
3.Національна енергетична адміністрація: Монітор інвестицій у вітроенергетику 2020 року та Монітор ринкового середовища для фотоелектричних установок 2019 року. http://zfxxgk.nea.gov.cn/2020-03/30/c_138944089.htm.Дата доступу: 20 березня 2020 року.
4.Гусарова С., Керні П. Роль Китаю в розвитку торгівлі та співпраці із країнами БРІКС. Економічний огляд Китаю (57) (2019), Стаття 101271.
|