:: ECONOMY :: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ :: ECONOMY :: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
:: ECONOMY :: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ

 
14.06.2024 19:22
Автор: Штанцель Сергій Едуардович, кандидат технічних наук, кафедра публічного адміністрування, ПАТ "Вищий навчальний заклад "Міжрегіональна академія управління персоналом"
[16. Державне управління;]


Публічне управління в сфері забезпечення фінансовою безпекою на національному рівні має сприяти стабільному та стійкому суспільному розвитку на основі ефективного використання фінансових ресурсів органами влади для виконання соціальних функцій. Результативність публічного управління фінансовою безпекою в Україні має забезпечити оптимальне функціонування фінансової системи, захищеність її фінансових ресурсів від різних видів загроз (корупційні ризики, кіберзлочинність, фінансові злочини та інші), їх спрямування у пріоритетні для соціально-економічного розвитку країни сектори для надання якісних послуг громадян, досягнення стратегічних цілей держави.

В умовах затяжної війни в Україні перед суб’єктами управління постають нові соціальні, економічні та власне фінансові виклики, пов’язані з підтримкою потрібного для суспільного розвитку ступеня фінансової безпеки. До найбільш актуальних викликів публічного менеджменту фінансовою безпекою віднесемо [1-3]:

1) планування доходів державного та місцевих бюджетів в умовах зростання політичної, економічної нестабільності, загрозам національній безпеці. Останні призводять до того, що органи державного управління потребують залучення додаткових фінансових ресурсів на фінансування додаткових потреб в різних секторах, особливо в секторі безпеки й оборони. Наявних запланованих фінансових ресурсів недостатньо для покриття видатків як державного, так і місцевих бюджетів (Таблиця 1). Особливо дефіцит фінансових ресурсів спостерігається з початком 2022 року, коли скорочується коефіцієнт співвідношення доходів та видатків державного та місцевих бюджетів України, зокрема через спад податкових надходжень у 2022 році та незначний ріст у 2023 році. Натомість спостерігається значний ріст видатків саме на сектор оборони. 

Таблиця 1 

Динаміка обсягів доходів та видатків державного та місцевих бюджетів України у 2018-2024 роках, млрд. грн.




Джерело: розраховано автором за даними [4-5]. 

* за січень-квітень 2024 року

** відхилення за 2018-2023 роки 

2) ефективне використання фінансових ресурсів держави (зокрема це стосується податкових, неподаткових надходжень), адже зростають вимоги суспільства до розподілу та спрямування податків та зборів в інтересах громадян країни (на сектор безпеки, оборони, медицину, соціальне забезпечення тощо);

3) виклики, пов’язані з забезпеченням дієвого фінансового контролю та нагляду за витрачанням фінансових ресурсів в різних сферах публічного менеджменту. Потребує ретельної перевірки стан фінансування загальнодержавних функцій органів та уповноважених суб’єктів менеджменту. 

4) динамічні технологічні зміни, що потребують адаптації органів публічного управління до впровадження інноваційних інструментів управління у фінансовій сфері; 

5) зростання вимог до прозорості та підзвітності в управлінні фінансами країни, як з боку громадян України, так і міжнародних партнерів, які надають фінансування для підтримки обороноздатності України. Зацікавлені сторони в ефективному використанні фінансових ресурсів вимагають від повноважних суб’єктів та відповідальних за їх спрямування, розподіл дієвого контролю та протидії корупції, економічним злочинам, проведення аудиту державних фінансів, фінансових розслідувань в разі неправомірного використання коштів;

6) зростання обсягів кредитування та фінансування за рахунок запозичень для фінансування потреб держави в умовах війни (з початку 2022 року) та відповідно ріст обсягів погашень як минулих, так і нових запозичень (Таблиця 2).

Таблиця 2

Динаміка обсягів кредитування та фінансування державного та місцевих бюджетів України у 2018-2024 роках, млрд. грн.




Джерело: розраховано автором за даними [6-7]. 

* за січень-квітень 2024 року

** відхилення за 2018-2023 роки 

Водночас, незважаючи на ряд викликів, в яких відбувається управлінська діяльність, пов’язана з забезпеченням ефективного формування та використання фінансових ресурсів держави, виділимо можливості публічного менеджменту, які позитивно позначаються на потенціалі забезпечення стійкості фінансової системи країни:

1) фіскальна децентралізація та передача управлінських функцій, в першу чергу з наповнення місцевих бюджетів за рахунок локальних податків та зборів, встановлених муніципалітетами, а також щодо використання фінансових ресурсів громад саме на їх потреби. Це задовольняє зростаючі суспільні вимоги щодо більш результативного та якісного публічного менеджменту, адже кошти спрямовуються на задоволення інтересів громад, що посилює їх стійкість, а відповідно здатність до подальшого генерування фінансових ресурсів та спрямування до бюджетів територій.

2) зростання прозорості та підзвітності публічного управління, що проявляється у висвітленні інформації та даних завдяки таким інструментам як «Відкриті дані», «Відкритий бюджет», «Децентралізація» та в цілому завдяки офіційним сайтам органів державної влади центрального та місцевого рівнів

3) інтеграція технологій в управління фінансовими ресурсами, зокрема процесами їх планування, формування, розподілу, контролю, нагляду;

4) підвищення компетентностей публічних службовців, зокрема місцевого рівня, щодо формування та розподілу коштів за сферами життєдіяльності, які найбільше потребують фінансування. 

5) залучення міжнародних партнерів у процес нагляду та контролю за використанням фінансових ресурсів, які надаються Україні на умовах співпраці. 

Таким чином, нові вимоги зацікавлених сторін до публічного управління фінансовою безпекою призводять до потреби якісної перебудови системи державного управління та нарощування її потенціалу в більш ефективному плануванні, формуванні, розподілі фінансів, як наслідок – підтримки стабільності фінансової системи країни. 

Література

1. Блинда, Ю., Лукашевська, У. Взаємозвязок фінансової безпеки та ефективного публічного управління. Наукові перспективи (Naukovì perspektivi). 2024. Вип. 1 (43). С. 386-393. 

2. Коваль М. І. Управління фінансовою безпекою України в умовах деструктивного впливу екзистенційних кризових факторів, пов’язаних з російською агресією. Публічне урядування. 2022. Вип. 5 (33). С. 34-39. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-5(33)-4 

3. Мунько А. Ю. Розвиток компетентностей публічних службовців щодо управління фінансовою безпекою територіальної громади. Публічне урядування. 2022. Вип. 4 (32). С. 31-37. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-4(32)-4

4. Платформа Відкритий бюджет. Видатки бюджетів. https://openbudget.gov.ua/analytics/expenses 

5. Платформа Відкритий бюджет. Доходи бюджетів. https://openbudget.gov.ua/analytics/incomes 

6. Платформа Відкритий бюджет. Кредитування. https://openbudget.gov.ua/analytics/credits 

7. Платформа Відкритий бюджет. Фінансування. https://openbudget.gov.ua/analytics/financing?class=debt 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МІЖНАРОДНЕ ЗАКОНОДАВСТВО, ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ УКРАЇНИ У БОРОТЬБІ З ВІДМИВАННЯМ КОШТІВ ТА ОБХОДУ САНКЦІЙ РОСІЙСЬКИМИ ОЛІГАРХАМИ НА РИНКУ ПРЕДМЕТІВ КУЛЬТУРИ
21.06.2024 00:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.313 сек. / Mysql: 1570 (1.17 сек.)