:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

 
28.05.2024 00:18
Автор: Лапець Ольга Вікторівна, асистент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Наконечна Анна Миколаївна, студент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID:  0000-0002-7707-3588  Olha Lapets

3D моделювання — процес створення тривимірних об'єктів та сцен для візуалізації в різних сферах.

Галузі використання:

• Архітектура: Віртуальні моделі будівель допомагають у візуалізації проектів та плануванні.

• Ігрова індустрія: Створення ігрових персонажів, анімацій та світів для більш реалістичних ігор.

• Анімація: Використання для створення комп'ютерної графіки та спецефектів.

• Реклама: Створення візуальних матеріалів для рекламних роликів і презентацій.

• Інші сфери: Використовується в медицині, інженерії, освіті та інших галузях.

Методи створення:

• Ручне виготовлення, подібне до скульптури.

• Автоматичне створення за допомогою 3D-сканера.

Програми для 3D-графіки:

• Використання готових моделей.

• Створення моделей "з нуля".

Особливості 3D-зображень

• Елементи мешу: Плоскі (квадрат, коло) та об'ємні (куб, сфера, циліндр, конус, тор) примітиви.

• Грані, ребра, вершини: Модель розділяється на грані, які обмежуються ребрами і вершинами.

Перетворення та властивості 3D-моделей

• Перетворення: Переміщення, поворот, масштабування об'єктів або їх частин.

• Основні властивості: Кількість та розташування вершин, ребер, граней; матеріали, що покривають поверхню.

Завдання 3D моделювання:

• Усунення помилок в розробці моделей через комп'ютерне моделювання деталей та їх взаємодії.

• Ускладнення моделей за допомогою об'єднання, віднімання, перетину та взаємодії з іншими об'єктами.

Проблеми та підходи:

• Традиційний підхід:

o Моделі не піддаються редагуванню, лише скасування операцій або початок з нуля.

o Процес створення складних моделей повільний і трудомісткий.

• Альтернативний підхід:

o Повторення реального процесу виготовлення деталі для створення моделі.

Методи 3D моделювання

1. Полігональне моделювання:

o З'явилося з необхідністю вручну вводити координати точок.

o Включає створення трикутників (тріангулірованих полігонів) та чотирикутників (квадріангулірованих полігонів).

o Моделі складаються з дрібних полігонів для згладження країв.

o Використовується в реальному часі в комп'ютерних іграх, але поступово змінюється на сплайнове моделювання.

2. Сплайнове моделювання:

o Забезпечує високу точність, якість не змінюється при масштабуванні.

o Порівнюється з векторним зображенням, де масштабування не впливає на якість.

o Формати: IGES та STL (STL для прототипування).

3. NURBS моделювання:

o Технологія Non-Uniform Rational B-Spline, створює гладкі моделі без гострих країв.

o Використовується для органічних моделей (рослини, тварини, люди).

o Види кривих: Point криві (керуються вершинами на лінії) та CV криві (керуються точками поза лінією).

Особливості та формати збереження

• Полігональні моделі схожі на растрові зображення, сплайнові — на векторні.

• Сплайнове та полігональне моделювання: формати IGES (сплайнове) та STL (полігональне).

• Перетворення IGES в STL можливе, зворотне — ні.

Отже, 3D моделювання, використовуючи різні методи (полігональне, сплайнове, NURBS), є ключовим інструментом для створення точних і реалістичних моделей, що знаходить широке застосування в різних галузях.

Список літератури:

1. https://koloro.ua/ua/blog/3d-tekhnologii/vidy-3d-modelirovaniya-poligonalnoe-splajnovoe-i-nurbs-modelirovanie.html 

2. https://cloud.itstep.org/blog_3/into-the-world-of-3d-creativity-a-beginners-guide-to-3d-modeling 

3. http://eprints.zu.edu.ua/36821/1/MODERN-PROBLEMS-OF-SCIENCE-EDUCATION-AND-SOCIETY-24-26.04.23-376-379.pdf

4. https://informatik.pp.ua/uroky/9-klas/konspekty-uchnia/tryvymirna-hrafika-pryntsypy-tryvymirnoho-modeliuvannia/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІЧНОГО ЗАХИСТУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ СТЕГАНОГРАФІЇ (НА ПРИКЛАДІ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР)
27.05.2024 18:03
ВИКОРИСТАННЯ ПОТОЧНОГО СТАНУ ТА ПЕВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ У ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ ДЛЯ ПРОГНОЗУ
27.05.2024 16:36
ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ДАНИХ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ
22.05.2024 12:14
СТВОРЕННЯ МОБІЛЬНОГО ЗАСТОСУНКУ ДЛЯ КЕРОВАНОГО СИНТЕЗУ ФОТОРЕАЛІСТИЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ
21.05.2024 13:16
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗАДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ IT КОМПАНІЙ
21.05.2024 13:03
МЕТОДИКА ВИЯВЛЕННЯ DDOS-АТАК НА ОСНОВІ АЛГОРИТМУ ДЕНДРИТНИХ КЛІТИН
17.05.2024 16:23
МЕХАНІЗМИ ПОБУДОВИ ВІДМОВОСТІЙКОГО КЛАСТЕРУ І БЕКАПУВАННЯ БАЗ ДАНИХ
14.05.2024 13:15




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.224 сек. / Mysql: 1717 (0.174 сек.)