:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 34

Термін подання матеріалів

22 жовтня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

 
28.05.2024 00:18
Автор: Лапець Ольга Вікторівна, асистент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Наконечна Анна Миколаївна, студент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID:  0000-0002-7707-3588  Olha Lapets

3D моделювання — процес створення тривимірних об'єктів та сцен для візуалізації в різних сферах.

Галузі використання:

• Архітектура: Віртуальні моделі будівель допомагають у візуалізації проектів та плануванні.

• Ігрова індустрія: Створення ігрових персонажів, анімацій та світів для більш реалістичних ігор.

• Анімація: Використання для створення комп'ютерної графіки та спецефектів.

• Реклама: Створення візуальних матеріалів для рекламних роликів і презентацій.

• Інші сфери: Використовується в медицині, інженерії, освіті та інших галузях.

Методи створення:

• Ручне виготовлення, подібне до скульптури.

• Автоматичне створення за допомогою 3D-сканера.

Програми для 3D-графіки:

• Використання готових моделей.

• Створення моделей "з нуля".

Особливості 3D-зображень

• Елементи мешу: Плоскі (квадрат, коло) та об'ємні (куб, сфера, циліндр, конус, тор) примітиви.

• Грані, ребра, вершини: Модель розділяється на грані, які обмежуються ребрами і вершинами.

Перетворення та властивості 3D-моделей

• Перетворення: Переміщення, поворот, масштабування об'єктів або їх частин.

• Основні властивості: Кількість та розташування вершин, ребер, граней; матеріали, що покривають поверхню.

Завдання 3D моделювання:

• Усунення помилок в розробці моделей через комп'ютерне моделювання деталей та їх взаємодії.

• Ускладнення моделей за допомогою об'єднання, віднімання, перетину та взаємодії з іншими об'єктами.

Проблеми та підходи:

• Традиційний підхід:

o Моделі не піддаються редагуванню, лише скасування операцій або початок з нуля.

o Процес створення складних моделей повільний і трудомісткий.

• Альтернативний підхід:

o Повторення реального процесу виготовлення деталі для створення моделі.

Методи 3D моделювання

1. Полігональне моделювання:

o З'явилося з необхідністю вручну вводити координати точок.

o Включає створення трикутників (тріангулірованих полігонів) та чотирикутників (квадріангулірованих полігонів).

o Моделі складаються з дрібних полігонів для згладження країв.

o Використовується в реальному часі в комп'ютерних іграх, але поступово змінюється на сплайнове моделювання.

2. Сплайнове моделювання:

o Забезпечує високу точність, якість не змінюється при масштабуванні.

o Порівнюється з векторним зображенням, де масштабування не впливає на якість.

o Формати: IGES та STL (STL для прототипування).

3. NURBS моделювання:

o Технологія Non-Uniform Rational B-Spline, створює гладкі моделі без гострих країв.

o Використовується для органічних моделей (рослини, тварини, люди).

o Види кривих: Point криві (керуються вершинами на лінії) та CV криві (керуються точками поза лінією).

Особливості та формати збереження

• Полігональні моделі схожі на растрові зображення, сплайнові — на векторні.

• Сплайнове та полігональне моделювання: формати IGES (сплайнове) та STL (полігональне).

• Перетворення IGES в STL можливе, зворотне — ні.

Отже, 3D моделювання, використовуючи різні методи (полігональне, сплайнове, NURBS), є ключовим інструментом для створення точних і реалістичних моделей, що знаходить широке застосування в різних галузях.

Список літератури:

1. https://koloro.ua/ua/blog/3d-tekhnologii/vidy-3d-modelirovaniya-poligonalnoe-splajnovoe-i-nurbs-modelirovanie.html 

2. https://cloud.itstep.org/blog_3/into-the-world-of-3d-creativity-a-beginners-guide-to-3d-modeling 

3. http://eprints.zu.edu.ua/36821/1/MODERN-PROBLEMS-OF-SCIENCE-EDUCATION-AND-SOCIETY-24-26.04.23-376-379.pdf

4. https://informatik.pp.ua/uroky/9-klas/konspekty-uchnia/tryvymirna-hrafika-pryntsypy-tryvymirnoho-modeliuvannia/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІЧНОГО ЗАХИСТУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ СТЕГАНОГРАФІЇ (НА ПРИКЛАДІ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР)
27.05.2024 18:03
ВИКОРИСТАННЯ ПОТОЧНОГО СТАНУ ТА ПЕВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ У ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ ДЛЯ ПРОГНОЗУ
27.05.2024 16:36
ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ДАНИХ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ
22.05.2024 12:14
СТВОРЕННЯ МОБІЛЬНОГО ЗАСТОСУНКУ ДЛЯ КЕРОВАНОГО СИНТЕЗУ ФОТОРЕАЛІСТИЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ
21.05.2024 13:16
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗАДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ IT КОМПАНІЙ
21.05.2024 13:03
МЕТОДИКА ВИЯВЛЕННЯ DDOS-АТАК НА ОСНОВІ АЛГОРИТМУ ДЕНДРИТНИХ КЛІТИН
17.05.2024 16:23
МЕХАНІЗМИ ПОБУДОВИ ВІДМОВОСТІЙКОГО КЛАСТЕРУ І БЕКАПУВАННЯ БАЗ ДАНИХ
14.05.2024 13:15




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.812 сек. / Mysql: 1541 (0.705 сек.)