У сучасних умовах стрімкого розвитку технологій і глобалізації, підприємства стикаються з численними викликами, які вимагають високого рівня адаптивності. Один з ключових факторів успішного функціонування будь-якої організації – це ефективне управління людськими ресурсами. Кадровий менеджмент, в свою чергу, стає все більш важливим елементом стратегічного управління, адже саме від кваліфікації, мотивації та задоволеності працівників залежить продуктивність та конкурентоспроможність підприємства [2, с.56].
З.М. Пушкар визначає кадровий менеджмент як систему взаємозалежних методів у галузях економіки, організації та соціальної психології, які мають на меті забезпечення ефективної праці та підвищення конкурентоспроможності підприємств.
К.В. Смірнова вважає, що кадровий менеджмент – це управлінська діяльність, яка здійснюється керівництвом організації та спеціалістами з управління персоналом. Дана діяльність включає розробку концепцій і стратегій кадрової політики, а також визначення принципів і методів управління персоналом [3. с.72].
Удосконалення кадрового менеджменту включає в себе не лише оптимізацію процесів рекрутингу і відбору персоналу, але й впровадження сучасних методів навчання та розвитку співробітників, створення сприятливих умов праці, а також розробку ефективних систем мотивації та заохочення. Важливим аспектом є формування позитивної організаційної культури і забезпечення відкритих каналів комунікації всередині колективу. Враховуючи дані фактори, підприємства повинні постійно працювати над покращенням своїх кадрових практик, щоб не тільки відповідати сучасним вимогам ринку, але і конкурувати на ринку праці. Напрямки удосконалення системи кадрового менеджменту та запропоновані заходи представлено у таблиці нижче.
Напрямки та заходи удосконалення кадрового менеджменту в організації.
Джерело: складено автором за [1, с.234-235]
Ключовий аспект успішного кадрового менеджменту – це добір висококваліфікованих працівників. Конкретно, слід акцентувати увагу саме на кадровому плануванні, аналізі роботи та створенні стимулів для привертання та утримання кваліфікованих співробітників. Організаційна культура також грає важливу роль у привабленні й утриманні персоналу. Крім того, система адаптації та навчання нових працівників є ключовою для їхньої успішної інтеграції та розвитку в організації [1, с.237].
Отже, кадрова система є невід’ємною частиною загальної стратегії підприємства, і без цього зв’язку вона втрачає своє значення [2, с.56]. Таким чином, кадровий менеджмент – це сукупність методів та принципів, що спрямовані на оптимізацію управління персоналом для досягнення ефективності підприємства. Удосконалення системи кадрового менеджменту вимагає чіткого визначення цілей, норм та інструментів, а також конкретизації кадрових завдань відповідно до напрямків та заходів. Успішне удосконалення кадрового менеджменту забезпечує відповідність персоналу потребам та завданням організації на кожному етапі її розвитку.
Список літератури:
1. Дончак Л.Г., Добіжа В.В. Удосконалення кадрового менеджменту. Економіка і суспільство. 2018. №17. С. 233-239. URL:http://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/34.pdf
2. Гнатенко І.А., Кулікова Ю.Е. Перспективні напрями вдосконалення управління персоналом в організації. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. №16. С. 55-58. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2316/1/Perspektiv.pdf
3. Бакало Н.В., Струцька К.О. Ефективність управління кадровою політикою підприємства. Економіка і регіон. 2016. № 6. С. 71-75. https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/1976/1/%d0%91%d0%b0%d0%ba%d0%b0%d0%bb%d0%be.pdf
___________________________
Науковий керівник: Самофалова Тетяна Олександрівна, доктор економічних наук, кафедра державного управління, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна
|