:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

 
27.05.2024 17:41
Автор: Витвицька Оксана Миколаївна, кандидат економічних наук, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу; Витвицький Андрій Юрійович, студент, Івано-Франківський національний медичний університет
[18. Медичні науки;]

ORCID: 0000-0002-8722-5450 Витвицька О.М.

ORCID: 0000-0003-2454-9826 Витвицький А.Ю.

Стрімкий розвиток штучного інтелекту відкриває чимало можливостей у сфері освіти, науки та медицини. Водночас виклики сьогодення в Україні зумовлюють необхідність освітнім закладам, і медичним зокрема, пристосовуватися до нових реалій існування в умовах воєнного часу, коли здобуття практичних навичок студентами у різних напрямах медичної діяльності є обмеженим. У вирішенні цих завдань вагоме місце займає комп’ютеризація освітнього процесу та застосування інформаційних технологій. Однією з таких технологій є віртуальна реальність (VR) –різновид реальності в формі тотожності матеріального й ідеального, що створюється та існує завдяки іншій реальності. У вужчому розумінні – ілюзія дійсності, створювана за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші відчуття [1]. Саме у медицині ця технологія має високий потенціал для значного покращення підготовки та навчання молодих спеціалістів.

Технології VR застосовуються для навчання студентів-медиків екстреній медицині, яка вимагає швидкого прийняття рішень та реагування; для дослідження складних анатомічних структур у 3D; при вивченні рідкісних захворювань, з якими студент може не стикатися під час навчання, але завдяки VR – симуляції має можливість дослідити їх в контрольованому середовищі; при лікуванні психічних розладів, коли відбувається імітація реальних життєвих ситуацій.

Зокрема, у сфері хірургії заслуговує уваги симулятор віртуальної реальності хірургічних операцій, який дозволяє моделювання хірургічних сценаріїв та їх відтворення з різноманітним розвитком подій [2].

Розроблена технологія дозволяє майбутнім хірургам створювати та проходити багато варіантів симуляцій і виконувати обрані операції як у віртуальній реальності (в окулярах VR), так і за допомогою звичайного персонального комп’ютера .

Додаток має багато специфічних функцій, а саме:

• проходження під час симуляції хірургічних сценаріїв з можливістю використання обраних інструментів, препаратів, пацієнтів або операційних. При цьому створено численні 3D – моделі хірургічних інструментів та обладнання;

• можливість використання готових сценаріїв та їх модифікацію, додавання певних параметрів;

• проходження симуляції в режимі соло (з віртуальним помічником) або в багатокористувацькому режимі (можливість співпраці з іншим учасником). Для цього застосовується режим для кількох користувачів, який дозволяє двом учасникам співпрацювати онлайн під час симуляції; 

• співпраця з анестезіологом, де віртуальний анестезіолог – одна з команд, яку можна додати як крок під час модифікації сценаріїв;

• можливість перевірки правильності вибору інструментів і їх подальшого використання під час операції, адже симулятор дозволяє користувачеві інтерактивно змінювати певну кількість параметрів модельованого об’єкта. Тут симуляцію розділено на два етапи: спочатку вибираються інструменти, а потім користувач може пройти лікування (обидва етапи оцінюються в системі окремо);

• створення максимально реалістичних умов під час симуляції операції;

• можливість взаємодії під час моделювання з інтерфейсом у 3D-світі;

• після завершення моделювання – отримання результату разом із детальною характеристикою пройдених етапів, що дозволяє здійснити покроковий аналіз сценарію і вчитися на своїх помилках.

Однією з переваг віртуального симулятора є те, що він інтуїтивно зрозумілий, користування ним не потребує спеціальних технічних знань – як під час створення сценаріїв, так і під час їх реалізації. Також суттєвою перевагою є можливість проведення навчання у будь-якому доступному місці.

Робота з симулятором дозволяє кардинально змінити процес навчання, коли студент переходить від споживача знань до активного дослідника. Саме тому використання VR у навчанні та симуляціях може значно покращити підготовку молодих спеціалістів, зменшити час на її здійснення, при цьому забезпечуючи студентів-медиків необхідними навичками та досвідом. 

Список джерел:

1. Учасники проектів Вікімедіа. Віртуальна реальність – Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Віртуальна_реальність (дата звернення: 23.05.2024).

2. The Applikations of Virtual Reality Technology in Mеdical Groups Teaching/ M. Samadbeik et al. J Ady Med Educ Prof. 2018. No. 6(3). P. 123–129. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6039818/ (дата звернення: 23.05.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ МІКРОБІОМУ В ЗДОРОВ'Ї ТА ЗАХВОРЮВАННЯХ
28.05.2024 00:55
КІНЕЗІОТЕЙПУВАННЯ В РЕАБІЛІТАЦІЇ
27.05.2024 23:57
ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
24.05.2024 15:10
КАЛЬКУЛЯТОР ГЕМОДИНАМІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ В ПРАКТИЦІ ЛІКАРЯ БЛОКУ ІНТЕНСИВНОЇ ТЕРАПІЇ
21.05.2024 12:40
РОЛЬ ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДУ ТІЛА В КОМПЛЕКСНІЙ ОЦІНЦІ СТАНУ ЗДОРОВ’Я
18.05.2024 13:06




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.289 сек. / Mysql: 1717 (0.228 сек.)