:: ECONOMY :: ОЦІНКА ПРАЦЕЗДАТНОСТІ МОДЕЛІ СИСТЕМИ ДОСТАВКИ ТОВАРІВ З ВИКОРИСТАННЯМ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ЗГІДНО ПРІОРИТЕТУ :: ECONOMY :: ОЦІНКА ПРАЦЕЗДАТНОСТІ МОДЕЛІ СИСТЕМИ ДОСТАВКИ ТОВАРІВ З ВИКОРИСТАННЯМ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ЗГІДНО ПРІОРИТЕТУ
:: ECONOMY :: ОЦІНКА ПРАЦЕЗДАТНОСТІ МОДЕЛІ СИСТЕМИ ДОСТАВКИ ТОВАРІВ З ВИКОРИСТАННЯМ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ЗГІДНО ПРІОРИТЕТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОЦІНКА ПРАЦЕЗДАТНОСТІ МОДЕЛІ СИСТЕМИ ДОСТАВКИ ТОВАРІВ З ВИКОРИСТАННЯМ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ЗГІДНО ПРІОРИТЕТУ

 
08.05.2024 13:29
Автор: Книш Богдан Петрович, кандидат технічних наук, доцент кафедри загальної фізики Вінницького національного технічного університету, м. Вінниця, Україна
[26. Технічні науки;]


Основні проблеми, які з’являються при організації доставки товарів, можуть бути спричинені різними факторами. Це недосконалість інфраструктури, незадовільний стан транспорту для обслуговування та його зношеність, низька якість транспортних шляхів, перевантаженість, великі відстані між точками прийому та видачі товарів, погана організація процесу доставки, непрогнозовані витрати тощо [1, 2]. Ці проблеми можна вирішити шляхом використання в якості транспорту для доставки товарів безпілотні літальні апарати (БПЛА) та за рахунок розв’язання задач ефективного управління їх рухом [3]. Для цього існують математичні моделі систем доставки товарів (СДТ) за допомогою БПЛА [4], але це недостатньо ефективно, оскільки не забезпечує максимально можливу швидкість доставки товарів. Тому виникає потреба в пошуку більш кращого вирішення проблеми управління рухом БПЛА. Це можна здійснити шляхом підвищення ефективності існуючих моделей СДТ за рахунок зменшення середнього часу очікування в черзі при доставці однієї одиниці товару, тобто врахування пріоритету, що є метою роботи.

На практиці процес доставки товарів за допомогою БПЛА вимагає високої точності керування та орієнтації в просторі цих апаратів. Тому моделювання роботи БПЛА для СДТ згідно пріоритету виконувалось в середовищі WeBots шляхом створення віртуального світу.

Оцінка працездатності моделі проводилась шляхом виконання серії 10 віртуальних запусків СДТ з трьома БПЛА, тому кількість каналів була обмежена до 3, а станів системи до 4 (і=0, 1, 2, 3). На вхід поступали λ=5 замовлень за годину на обслуговування товарів при середній інтенсивності обслуговування ρ=0,5. У системі одночасно знаходились в середньому µ=10 замовлень, які чекали обслуговування. Для одноканальних та багатоканальних СДТ з відмовами використовувалось п’ять місць для очікування в системі. Отримані експериментальні значення імовірностей для СДТ з очікуванням згідно пріоритету Pex та розробленої СДТ Pexm при різних станах системи порівнювалися з теоретичними значеннями P та Pm, відповідно. Аналогічно проводилось порівняння експериментальних значень часу очікування в черзі з теоретичними.

Достовірність розробленої моделі СДТ за допомогою БПЛА згідно пріоритету порівнювана із іншими моделями [5, 6] та не поступається їм. Тобто час очікування в черзі для розробленої моделі СДТ є меншим на 1–15 %. Це досягнуто за рахунок врахування часу роботи акумулятора БПЛА.

Розроблена модель СДТ за допомогою БПЛА згідно пріоритету враховує інтенсивність запитів та забезпечує менший час очікування в черзі. Врахування часу доставки та роботи акумулятора дозволяє підвищити ефективність СДТ, завдяки мінімізації імовірності простою БПЛА, а, отже, і мінімізації середнього часу очікування в черзі. Це відображено в процесі теоретичних та експериментальних досліджень, а саме розподілами імовірностей та часу очікування для одноканальних та багатоканальних СДТ з відмовами та очікуваннями.

Отримані результати можна використати при реалізації СДТ за допомогою БПЛА для комерційних потреб, наприклад, при доставці замовлень з інтернет-магазинів. Умовою застосування розробленої СДТ є відсутність розгалуженої мережі логістики та збуту. Потенційно очікуваний ефект від впровадження розробленої СДТ полягатиме у збільшенні прибутку внаслідок зменшення часу очікування товару в черзі. Крім того, розроблену СДТ за допомогою БПЛА можна використати для екстрених служб при доставці рятувальних засобів, зокрема медичних препаратів. Умовами застосування в такому випадку є віддаленість отримувачів та оперативність доставки. Потенційно очікуваний ефект буде полягати у збереженні людських життів, особливо у випадках природних та техногенних катастроф, аварій тощо. 

Розвиток дослідження даної моделі може полягати у подальшому зменшенні часу очікування в черзі шляхом врахування більшої кількості параметрів СДТ. Це вимагатиме складного математичного та програмного моделювання.

Список літератури:

1. Xin-She Y., Koziel S., Leifsson L. Computational optimization, modelling and simulation: past, present and future // International Conference on Computational Science. 2014. Р. 754–758. 

2. Xueping Z., Zhengchun L., Jun Y. Model of collaborative UAV swarm toward coordination and control mechanisms study. // International Conference on Computational Science. 2015. Р. 493–502. 

3. Книш Б. П., Кулик Я. А., Барабан М. В. Класифікація безпілотних літальних апаратів та їх використання для доставки товарів. Вісник Хмельницького національного університету. 2018. № 3. С. 246–252.

4. В’юненко O. Б, Воронець Л. П. Дослідження операцій. Системи масового обслуговування. Суми: СНАУ, 2008. 37 с. 

5. Bednowitz N. B., Rakesh R. N. Dispatching and Loitering Policies for Unmanned Aerial Vehicles under Dynamically Arriving Multiple Priority Targets. Journal of Simulation. 2011. № 8. Р. 9–24.

6. Zhang H. Scheduling methods for unmanned aerial vehicle based delivery systems // 2014 IEEE/AIAA 33rd Digital Avionics Systems Conference (DASC). 2014. Р. 1–9.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АНАЛІЗ МЕТОДІВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ КАНАЛУ ПЕРЕДАЧІ ДАНИХ В ПРОТОКОЛАХ СТАНДАРТУ 802.11
28.05.2024 00:02
ОПТИЧНІ СИСТЕМИ ЗВ'ЯЗКУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ РЕЧЕЙ (IOT): ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
27.05.2024 23:40
АНАЛІЗ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ ТЕСТУВАННЯ ДРУКОВАНИХ ПЛАТ
27.05.2024 16:26
ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА ЕЛЕВАТОРІВ: ОСОБЛИВОСТІ ГАСІННЯ ПОЖЕЖ В СИЛОСАХ
27.05.2024 15:27
ЗБАГАЧЕННЯ ХЛІБОПРОДУКТІВ ДОДАТКОВИМИ ВИДАМИ СИРОВИНИ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ
24.05.2024 14:48
OPTICAL ANALYSIS OF CONDENSED PHASE FORMATION IN HETEROGENEOUS SMOKY PLASMA
23.05.2024 15:06
DER EINFLUSS DER ANPASSUNGSFÄHIGKEIT AUF DAS DESIGN MODERNER SCHUHE
21.05.2024 14:20
ЛЕГКА ПРОМИСЛОВІСТЬ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ: ЕВОЛЮЦІЯ ПІД ЗНАКОМ ІННОВАЦІЙ
21.05.2024 14:13
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ СУМІСНОСТІ ПРИСТРОЇВ РОЗУМНОГО БУДИНКУ ДЛЯ ОФІСНОГО ПРИМІЩЕННЯ ІЗ ВЕЛИКОЮ КІЛЬКІСТЮ АПАРАТУРИ
21.05.2024 12:47
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ МЕТОДІВ СТИСНЕННЯ ЗОБРАЖЕНЬ В СИСТЕМАХ НА МІКРОКОНТРОЛЕРАХ
18.05.2024 12:54




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.340 сек. / Mysql: 1570 (1.253 сек.)