:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ТА РОБОТИЗОВАНІ ЗАСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ПОВЕРХОНЬ СУДЕН ТА ПОРТОВИХ ОБ’ЄКТІВ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ТА РОБОТИЗОВАНІ ЗАСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ПОВЕРХОНЬ СУДЕН ТА ПОРТОВИХ ОБ’ЄКТІВ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ТА РОБОТИЗОВАНІ ЗАСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ПОВЕРХОНЬ СУДЕН ТА ПОРТОВИХ ОБ’ЄКТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ТА РОБОТИЗОВАНІ ЗАСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ПОВЕРХОНЬ СУДЕН ТА ПОРТОВИХ ОБ’ЄКТІВ

 
24.04.2024 14:29
Автор: Герасін Олександр Сергійович, кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютеризованих систем управління Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, Україна
[26. Технічні науки;]


В сучасних умовах функціонування світової торгівлі, зокрема в контексті транспортних перевезень товарів водними шляхами, існує ризик потреби у позаплановому ремонті суден та об’єктів портової інфраструктури або судноремонтних підприємств. До традиційних цивільних пошкоджень (як-то корозія, знос обладнання або аварія з неумисним людським фактором) додаються військові чинники або пошкодження, спричинені бойовими діями (внаслідок впливу мін, безпілотних комплексів, ракет та інших засобів ураження). В свою чергу, спричинені руйнування можуть бути різного ступеня тяжкості та потребувати різних засобів для відновлення з урахуванням цілого переліку умов.  

В цілому, процес відновлення плавучих об’єктів є багатоступінчатим та включає в себе ряд особливостей кожного конкретного випадку. Іноді при пошкодженні корпусу судна може виникнути пожежа та воно може почати тонути. Тоді, в першу чергу, проводять дії по боротьбі за живучість судна, пожежогасіння, розбір завалів [1]. Далі проводять подальшу оцінку стану та працездатності його функціональних можливостей. 

Якщо судно знаходиться на плаву та може самостійно дістатися до судноремонтного підприємства або портової інфраструктури, то воно слідує за відповідним курсом. Коли існує ризик втрати судна в процесі його самостійного переміщення або воно не може самостійно переміщуватися, його буксирують до місця розташування ремонтних потужностей. В залежності від типорозміру судна для цього завдання найчастіше застосовуються класичні буксири. Однак з розвитком сучасних засобів віддаленого та автоматизованого керування відкриваються широкі можливості для застосування автономних водних мобільних роботів (дронів) [2] та безекіпажних буксирів [3]. Такі системи мають високу швидкодію та значний радіус дії, проте потребують складних алгоритмів керування та стабільного каналу зв’язку. У випадку якщо судно втримати на плаву не вдалося, проводять рятівну операцію для екіпажу. Потім, в деяких випадках, судно можна підняти з використанням спеціалізованих технологій та засобів підводної техніки.

Після потрапляння пошкодженого судна до ремонтного підприємства проводять загальну оцінку пошкоджень та приступають до процесу судноремонту. Часто судно встановлюють в док та піднімають з води або (в залежності від пошкоджень) ремонтують на плаву. 

Комплекс робіт по відновлюванню великих поверхонь містить послідовність наступних окремих технологічні операції: інспекція та діагностика пошкоджень технічними засобами; опріснення; зачищення пошкоджених місць та супутнє очищення від корозії та обростання поверхонь великої площі та у важкодоступних місцях; різання; зварювання; монтаж нових елементів корпусної конструкції; нанесення захисних покриттів та/або фарбування, а також пожежогасіння (особливо актуально для великих резервуарів із займистими сумішами в порту) [4,5]. Деякі з вказаних операцій можуть виконуватися за підвищених температур, під водою, в умовах значної загазованості або агресивних випаровувань. Важкі та монотонні операції доцільно автоматизовувати з використанням роботів, які здатні переміщуватися по складних поверхнях та послідовно здійснювати задані операції відновлення.

Таким чином, сучасний стан розробки і впровадження робототехнічних комплексів для відновлення пошкоджених поверхонь суден та портових об’єктів вказує на наявність певних спільних рис їх створення [6]. Зокрема, базовими складовими таких систем є конструктивне виконання, спеціалізоване обладнання, притискні пристрої, рушії та датчики, системи керування на базі вбудованих або віддалених засобів їх реалізації. При цьому основними завданнями, які вирішуються під час створення подібних систем є розробка комп’ютерних та експериментальних моделей, синтез та оптимізація класичних або інтелектуальних керуючих алгоритмів та пристроїв, розробка багаторівневих функціональних та принципових схем систем керування, їх тестування та налагодження на апаратному рівні. Для створення автономних роботів найбільш багатообіцяючим виглядає сумісне використання сучасних інтелектуальних технологій та Інтернету речей, що доцільно розвивати в наступних дослідженнях.

Список літератури:

1. Інструкція з боротьби за живучість суден внутрішнього плавання: затв. наказом Міністерством транспорту та зв'язку України № 963 від 04.11.2004.

2. Bruzzone G., Bibuli M., Zereik E., Ranieri A. & Caccia, M. Cooperative adaptive guidance and control paradigm for marine robots in an emergency ship towing scenario. International Journal of Adaptive Control and Signal Processing, 2016, Vol. 31(4), P. 562-580. 

3.  Byeon S., Grundmann R. & Burmeister, H.-C. Remote-controlled tug operation via VR/AR: Results of an in-situ model test. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 2021, Vol. 15(4), P. 801-806.

4. Gerasin O.S. Mobile robot for automatic movement and spraying coatings on ferromagnetic surfaces in ship repair. Achievements of Ukraine and EU countries in technological innovations and invention: Scientific monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2022. P. 151-178. 

5. Zhengyao Y., Liang J., Zhu J., Li H., Mi S., Yin Y. The Key Technical Analysis About Climbing Cleaning Robot for Coating Primer of Ship Outer Panel: A Review. 25 Nov 2023. URL: https://ssrn.com/abstract=4644204.

6. Герасін О.С., Топалов А.М. Застосування робототехніки для автоматизації технологічних процесів суднобудування та судноремонту. Інновації в суднобудуванні та океанотехніці : матеріали ХIV Міжнародної науково-технічної конференції, м. Миколаїв: НУК, 21-22 вересня 2023.  С. 401-403.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОМП'ЮТЕРНА СИСТЕМА ЕКОЛОГІЧНОГО МОНІТОРИНГУ ВОДНОГО СЕРЕДОВИЩА АКВАТОРІЇ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЙ SCADA ТА IOT
24.04.2024 23:54
МЕТОД ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ ДЛЯ КОРИСТУВАЧІВ ОНЛАЙНОВОЇ ІГРОВОЇ ПЛАТФОРМИ
24.04.2024 23:45
ПРИНЦИПИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ АВТОМАГІСТРАЛЕЙ
24.04.2024 23:32
MATHEMATICAL MODELLING OF A FRACTURED ROCK MASSIF WITH TWO CRACK SYSTEMS CONTAINING EXCAVATIONS
24.04.2024 22:35
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ В СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ
19.04.2024 14:42
ТРАНСФОРМУВАННЯ ОПОРУ ВАПНЯКІВ ВЗДОВЖ БІЧНОЇ ПОВЕРХНІ БУРОНАБИВНИХ ПАЛЬ ПРИ ЇХ ПЕРЕМІЩЕННІ
19.04.2024 14:33
ПРИНЦИП РОБОТИ ВІТРОВОЇ СТАНЦІЇ
18.04.2024 18:40
АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ОСВІТИ
17.04.2024 20:50
ПРИЛАД ДЛЯ РОЗПІЗНАВАННЯ ОБ’ЄКТІВ НА ЗОБРАЖЕННЯХ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗГОРТКОВОЇ НЕЙРОННОЇ МЕРЕЖІ
17.04.2024 19:47
INTELLECTUAL METHODS ANALYSIS OF ENVIRONMENTAL DATA
17.04.2024 17:02




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.210 сек. / Mysql: 1599 (0.164 сек.)