:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВИДИ СУЧАСНОГО ВОКАЛУ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВИДИ СУЧАСНОГО ВОКАЛУ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВИДИ СУЧАСНОГО ВОКАЛУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ВИДИ СУЧАСНОГО ВОКАЛУ

 
17.04.2024 19:11
Автор: Захарова Валентина Вікторівна, викладач кафедри естрадного та народного співу, Харківська державна академія культури, м. Харків, Україна
[10. Мистецтвознавство;]

Вокальне мистецтво завжди посідало значне місце в житті будь-якого народу, що сприяло розвитку різних видів вокалу. 

Серед основних видів сучасного вокалу виділяють: 

– естрадний;

– академічний (класичний та оперний);

– народний та інші.

Найпростішим і найпопулярнішим видом сучасного вокалу є естрадний спів. Сучасні естрадні співаки в свої пісні вкладають найбільш популярні тренди, адже саме естрадний вокал передбачає вміння відтворювати відтінки людських почуттів, тож пісня, зазвичай, про кохання, душевний біль, веселі моменти з життя тощо. 

Каблова Т., Тетеря В. підтверджують, що естрадному вокалу, а саме тексту пісень та їх стильовій сфері притаманний потужний емоційний, психологічний, культурний, національний та естетичний потенціал традицій країни [2, с. 87].

Бобул І.В. пропонує виділити наступні рівні формування естрадного вокалу:

– загальні семантичні норми естрадного мистецтва – риторичні модуси (синтетичні словесно-музичні); 

– музично-композиційні ознаки – інтонаційно-слухові установки – логічні засоби музичного діяння (діалогічні смислові константи) [1, с. 124]. 

Варто відзначити, що естрадний вокал не передбачає надзусиль над голосом, пісня звучить за рахунок природнього голосу вокаліста. 

Наступний видом сучасного вокалу слід виділити академічний, який є базовим, найбільш класичним та слугує еталоном музичного мистецтва. Цей вид вокалу використовують, як правило, в операх, романсах, мюзиклах тощо. Академічний вокал передбачає певну вокальну позицію, а саме оперну або класичну, відповідно роботи над голосом потребується набагато більше. Адже академічний вокал це в першу чергу сила голосу та відсутність можливості використання комп’ютерних технологій для додавання йому різних ефектів.

Далі слід виділити народний вокал, як один із популярних видів сучасного музичного мистецтва, головною особливістю якого є ясність і виразність тексту. Народний вид вокалу є проміжним між академічним та естрадним, він передбачає необхідність використання особливостей рідної мови, адже народні пісні є елементом духовної культури нації. 

Таким чином, на даний момент існують різні види сучасного вокалу, проте кожний з них передбачає кропітку роботу над собою, розвиток вмінь голосу, тренування дихання, формування інших здібностей, які дозволять вокалісту виступати на високому рівні майстерності, демонструвати всі можливості свого голосу, зацікавлювати аудиторію тощо.

Отже, в даний час існують різні види сучасного вокалу, особливо слід виділити: академічний, естрадний, народний, тощо. Кожен із зазначених видів сучасного вокалу має певні особливості та відмінності. Так академічний є базовим та класичним, який передбачає значних зусиль над голосом. Естрадний спів передбачає можливість використання певної техніки для обробки голосу, проте естрадні пісні відзначаються особливою емоційністю. Народні пісні враховують традиції та надбання певної нації, а відповідно мають бути дотримані всі особливості відтворення пісні.

Список використаних джерел

1. Бобул І. В. Художньо-естетичні характеристики вокально-естрадного виконавства як жанрового синтезу мистецтв. Мистецтвознавчі записки: зб. наук. праць. 2021. №40. С. 122-128.

2. Каблова Т., Тетеря В. Вокально-естрадне виконавство України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку: наук. зб. 2019. №32. С. 85-87.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛІЗАЦІЯ МОДУСУ КОМІЧНОГО У КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОСТОРІ КОНЦЕРТНОГО ВИСТУПУ СПІВАКА
24.04.2024 14:33
АНСАМБЛЕВЕ ВИКОНАВСТВО В ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ БАЯНІСТА-АКОРДЕОНІСТА
04.04.2024 17:23
ТВОРЧІ НАРАТИВИ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ЯК ПРЕДМЕТ МУЗИКОЗНАВЧОГО АНАЛІЗУ
02.04.2024 13:35




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.493 сек. / Mysql: 1570 (0.42 сек.)