:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ФІСКАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ФІСКАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ФІСКАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ФІСКАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ

 
21.03.2024 14:26
Автор: Мартинова Лілія Володимирівна, кандидат економічних наук, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; Шедько Богдан Вікторович, здобувач наукового ступеня доктора філософії з економіки, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0002-5593-990X Мартинова Л.В.

ORCID: 0009-0007-1213-5059 Шедько Б.В.

Накопичення кризових явищ в національній економіці, зростання ризиків пов’язаних із збройною агресією російської федерації, нестабільність політичного та соціального середовища в Україні обумовлюють підвищення вимог до формування та виконання фіскальної політики. Роль держави сьогодні полягає в забезпеченні економічної стабільності й переорієнтації ресурсів на забезпечення оборони суверенітету України.

Ефективна фіскальна політика повинна забезпечити життєздатність соціально-економічної системи України сьогодні та забезпечити передумови до інтеграції в міжнародний економічний простір, відновлення й зростання економіки в післявоєнному періоді.

Система оподаткування є інструментом формування коштів бюджету для забезпечення виконання широкого кола функцій держави. При цьому система оподаткування повинна враховувати необхідність збереження балансу інтересів держави та платників податків. Податкове регулювання включає в себе комплекс організаційних, правових, регулятивних й контрольних заходів що безпосередньо впливають на рівень умов життя населення, сприяють додержанню соціальної справедливості й орієнтовані на забезпечення прогресивного соціального розвитку суспільства.

Хронічний дефіцит фінансових ресурсів, що склався в Україні як наслідок протікання тривалої системної фінансово-економічної кризи, значно посилився в результаті орієнтації економіки на захист незалежності держави в умовах загострення військового конфлікту на сході й перетворення його на широкомасштабну війну. Гостра нехватка фінансових ресурсів сьогодні обумовила підвищення рівня залежності України від зовнішніх кредитних ресурсів та інших джерел міжнародної фінансової допомоги.

Основними інструментами забезпечення стійкості фінансово-економічної системи будь-якої країни є доходи та витрати державного бюджету, збалансування яких є найважливішим завданням фіскальної політики.

До кола ключових завдань національної фіскальної політики відносять: реалізацію справедливої, обґрунтованої та стабільної податкової політики, орієнтованої на зменшення податкового навантаження з одночасним розширенням бази оподаткування; здійснення відкритої та врівноваженої бюджетної політики, що забезпечує соціальний захист населення, забезпечення робочих місць, захист національного виробника, сталий соціально-економічний розвиток, здійснення інвестицій в реальному секторі економіки; виважене управління державним боргом; забезпечення максимальної ефективності державних видатків на основі використання сучасних інструментів оцінки ефективності видатків, відкритої й прозорої системи державних закупівель; послідовна переорієнтація податкового навантаження з факторів виробництва на об’єкти споживання, плату за використання ресурсів та екологічний вплив; стимулювання розвитку бізнесу, надання більшої свободи економічній діяльності підприємств, зниження бюрократичних бар’єрів розвитку бізнесу; створення умов для зацікавленості функціонування суб’єктів господарювання в правовому полі. Крім цього, важливою передумовою оптимізації фіскальної політики є здійснення регулярного моніторингу системи пільг, визначення їх ефективності та доцільності подальшого застосування.

Узагальнення вітчизняної практики та міжнародного досвіду формування фіскальної політики дозволило виділити такі основні напрямки розвитку фіскальної системи в Україні:

1. Забезпечення ефективної реалізації фіскальної функції на основі використання інструментів фіскального стимулювання соціальної відповідальності суб’єктів господарювання, розвитку податкової культури та підвищення престижності здійснення господарської діяльності в межах правового поля, використання інструментів заохочення підприємців, що роблять суттєвий внесок в розвиток та підвищення соціальних стандартів життя громади.

2. Врегулювання адміністративно-правових відносин, що виникають між суб’єктами підприємництва та інститутами публічного управління, орієнтоване на розв’язання ключових соціальних та економічних проблем розвитку суспільства та держави.

3. Здійснення заходів, орієнтованих на забезпечення фіскальної стійкості в умовах гострої фінансової, соціальної, політичної кризи та масштабних військових дій на території України.

4. Запровадження оперативних інструментів адаптивного регулювання фіскальної політики відповідно до зміни соціально-економічної ситуації в країні, що забезпечують оперативну стабілізацію ключових секторів економіки.

5. Збалансування інструментів податкового та митного регулювання, оптимізація повноважень державного й місцевих бюджетів, формування системи ідентифікації пріоритетних об’єктів бюджетного інвестування.

6. Оптимізація видатків бюджету й безпечне управління внутрішнім та зовнішнім державним боргом, пошук резервів фінансування розвитку перспективних галузей суспільного життя.

Таким чином, формування й реалізація ефективної фіскальної політики потребують застосування науково-обґрунтованого та виваженого підходу з урахуванням необхідності забезпечення адаптивної складової реалізації фіскальної функції в умовах нестабільної соціально-економічної ситуації, загроз та викликів, обумовлених масштабними військовими діями на території України.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ УПРАВЛІНСЬКИХ ІННОВАЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЮРИДИЧНОГО БІЗНЕСУ
22.03.2024 14:42
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ НЕМАТЕРІАЛЬНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА
20.03.2024 20:40
СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ ІНВЕСТИЦІЙНО-ІННОВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
20.03.2024 15:21
АНАЛІЗ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРИ СТАРТАП-ПІДПРИЄМНИЦТВА
13.03.2024 14:22
ДИПЛОМАТИЧНИЙ ВЕКТОР УКРАЇНСЬКО-БРИТАНСЬКИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
11.03.2024 16:17
ІННОВАЦІЙНІ ЕКСКУРСІЙНО-МУЗЕЙНІ ПОСЛУГИ НА ТУРИСТИЧНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
05.03.2024 13:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.361 сек. / Mysql: 1570 (0.265 сек.)