:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРИ СТАРТАП-ПІДПРИЄМНИЦТВА :: ECONOMY :: АНАЛІЗ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРИ СТАРТАП-ПІДПРИЄМНИЦТВА
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРИ СТАРТАП-ПІДПРИЄМНИЦТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРИ СТАРТАП-ПІДПРИЄМНИЦТВА

 
13.03.2024 14:22
Автор: Красношапка Андрій Вікторович, аспірант 1-го року навчання, спеціальність 073 «Менеджмент», Державний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна
[1. Економічні науки;]


Стартапи на сьогодні є каталізатором економічного зростання як на глобальному, так і на локальному рівні. Вони вже остаточно сформовані та визнані, як інноваційна форма підприємницької діяльності, яка має свої характерні риси, позитивні та негативні сторони. Стартап-проєкти залучають та генерують величезні обсяги ресурсів. Так сукупна вартість отриманих інвестицій у 2021-2022 рр. перевищила 1 трлн $. Кількість «стартап-єдинорогів» –  компаній, чия вартість сягнула понад 1 млрд $ подолала позначку в 1 000 і зростає з кожним роком, а загальна кількість стартапів у світі перевищує показник у 150 млн [4]. Таким чином постає потреба в аналізі та характеристиці профільної стартап-культури, як відносно нового, однак уже невід’ємного явища у сучасному бізнес-середовищі.

Зважаючи на визначальні риси та особливості стартапу, існує безліч підходів до визначення даного поняття, кожне з яких характеризує його частково, роблячи акцент на певних рисах та характеристиках. Подібна ситуація склалася і з визначенням терміну «стартап-культури», або ж «культури стартапів», адже не існує єдиного формалізованого поняття. Узагальнено, зважаючи на ряд підходів, потрібно відзначати, що стартап-культура – це своєрідний набір спільних цінностей, думок і переконань, які формують те, як люди працюють для досягнення мети проєкту. Культура стартапів відрізняється від корпоративної культури, оскільки вона зазвичай відображає особистості членів команди [2, с. 23-24].

Стартап-культура розглядає саме людину на першому місці - і це стосується як творців стартапів безпосередньо, співробітників їхніх проєктів, так і кінцевого споживача продукту чи послуги. Такий підхід проявляється у відкритому спілкуванні, вільній творчості та навіть певних преференціях. Стартап є дуже тендітною, нестабільною, а подекуди й крихкою сутністю, яка як ніщо інше залежить безпосередньо від своїх творців, а тому своєрідний «людиноцентризм» є провідним у характеристиці сучасної стартап-культури. 

Таким чином, побудова та розвиток сильної культури стартапів має вирішальне значення, особливо на ранніх стадіях діяльності. Типові характеристики стартапів, такі як відкритість інноваційним ідеям, гнучкість ролей, які ведуть до нових кар'єрних можливостей, та чіткість цінностей, можуть спонукати розробників відчувати більшу пристрасть до своєї роботи. Крім того, команда буде поповнюватися вмотивованими, прогресивними й талановитими співробітниками.  Ба більше, інвестори, які беззаперечно також є екзистенційною умовою росту стартапу, перебувають в пошуках проєктів, які мають чітку мету, що рухає бізнес вперед та команду, готову цей рух забезпечити. 

Культура стартапів може здаватися неважливою, коли у стартапу є лише засновники, але останні можуть дуже швидко масштабуватися з 2-х співробітників до 20. Якщо не ставити за мету створення відповідної культури з самого початку, то буде втрачено контроль у майбутньому. Ось чому в той момент, коли ідея перетворюється на бізнес, потрібно обмірковувати те, якого ставлення він до себе бажає, та який тип середовища прагне створити. Відповіді на ці питання забезпечать фундамент, з якого можливо формувати подальший розвиток. 

Існує безліч підходів та методів для формування та розбудови ефективної стартап-культури: [1,3].

1.Визначення та обґрунтування цінностей майбутньої компанії – ключовий етап для будь-якого проєкту, адже це саме те, що буде супроводжувати стартап протягом усього періоду його діяльності. Які цілі, завдання, принципи поведінки, мотивація та адресність, саме ці питання і є структурними елементами при формуванні цінностей. Ну і звісно саме на етапі стартапу актуальною є фраза: «Не компанії, а люди мають цінності (companies don’t have values, people do)». 

2. Визначення цілі – головне завдання проєкту та до чого будуть спрямовані подальші кроки. Вона має пронизувати кожен аспект організації, керуючи процесами прийняттям рішень та сприяючи формуванню єдиного напрямку, виходити за рамки отримання прибутку, а бути спрямованою на створення позитивного впливу або розв’язання важливих проблем.

3. Зосередженість на навчанні та зростанні – заохочення до розширення навичок, пошуку нових знань та прийнятті викликів, які дозволять професійно розвиватися. Забезпечення можливостей для безперервного навчання через освітні програми, наставництво та участь у різноманітних проєктах.

4. Сприйняття невдач як частину шляху – стартап-середовище, попри думку багатьох про приреченість на успіх, значно частіше переживає протилежне. Загальна статистика свідчить, що близько 10 % новоутворених проєктів зазнають невдачі вже протягом 1 р. функціонування. Серед тих, які долають позначку у 2 р. діяльності, зникають ще 20-30 %. Навіть більше, 45-50 % стартапів зазнають невдачі до або протягом 5 р. існування і 65-70 % протягом першої декади свого існування. Саме тому сприйняття та розуміння невдач на шляху розвитку є важливою та невід’ємною складовою успіху будь-якого проєкту.

Стартап-культура, як і загалом явище стартап не є повністю формалізованим, та не має чітко визначеної системи. Однак дане інноваційне поняття є дійсно важливим у забезпеченні ефективного функціонування подібного роду проєктів.  Дана структура формує своєрідне коло рекомендацій та підходів до забезпечення діяльності стартапу від моменту його створення, протягом процесу зростання, становлення та аж до переходу до форми підприємства. Побудова та імплементація стартап-культури охоплює ряд важливих складових елементів, як визначення цінностей, цілей, сприйняття невдач та інші., які власне і забезпечують подальший розвиток стартап-проєкту. 

Список літератури:

1. Seven Tips To Build An Effective Startup Culture. Forbes. URL: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2023/08/11/seven-tips-to-build-an-effective-startup-culture/?sh=3e755a1e5e01. (дата звернення: 12.02. 2024).

2. Startup Culture – A case study of organisational culture in a startup. Master Thesis Nichlas Kvist Jørgensen Copenhagen Business School Msc. Strategy, Organisation & Leadership 15th June 2017. – 101 p. URL: https://research-api.cbs.dk/ws/portalfiles/portal/60766372/330091_Startup_Culture_Online.pdf. (дата звернення: 03.13. 2024).

3. Startup Culture: What It Is, Why It Matters and How to Build It. Builtin. URL: https://builtin.com/company-culture/startup-culture. (дата звернення: 03.03. 2024).

4. Startup Ecosystem Report. StartupBlink. URL: https://www.startupblink.com/startupecosystemreport. (дата звернення: 04.03. 2024).

________________________

Науковий керівник: Фокіна-Мезенцева Катерина Володимирівна, доктор економічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна 




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ УПРАВЛІНСЬКИХ ІННОВАЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЮРИДИЧНОГО БІЗНЕСУ
22.03.2024 14:42
ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ФІСКАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ
21.03.2024 14:26
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ НЕМАТЕРІАЛЬНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА
20.03.2024 20:40
СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ ІНВЕСТИЦІЙНО-ІННОВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
20.03.2024 15:21
ДИПЛОМАТИЧНИЙ ВЕКТОР УКРАЇНСЬКО-БРИТАНСЬКИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
11.03.2024 16:17
ІННОВАЦІЙНІ ЕКСКУРСІЙНО-МУЗЕЙНІ ПОСЛУГИ НА ТУРИСТИЧНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
05.03.2024 13:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.203 сек. / Mysql: 1599 (0.159 сек.)