:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА :: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

 
23.02.2024 18:12
Автор: Мазуркевич Ірина Олександрівна, кандидат економічних наук, Вінницький національний торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету; Драчинська Катерина Вадимівна, Вінницький національний торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0001-6648-9994 Мазуркевич І.О.

Управління лояльністю споживачів в закладах ресторанного господарства є важливою складовою стратегії їх економічного розвитку. Високий рівень конкуренції на ринку ресторанних послуг вимагає від підприємств формування ефективної системи управління лояльності споживачів із формуванням акценту на місце розташування закладу, детальну розробку концепції закладу, а також  врахування всіх побажань відвідувачів закладу. 

Теоретичні аспекти управління лояльністю споживачів досліджували чимало вітчизняних та зарубіжних дослідників. Так, серед зарубіжних дослідників вивчення даного поняття з позицій процесного підходу наведено у працях Д. Аакера, Ф. Райхельд, Дж. Ройса, А. Херрманн, Ф. Хубер, Трот М. та інших. Дослідження управління лояльності з позицій визначеного бізнес-процесу із деталізацією на етапи наведено у працях таких вітчизняних дослідників як: І.Ю. Бібік, М.М. Іваннікова, І.В. Когут, В.М. Неткова, В.В. Постової, Л.М. Приходько, М.О. Рябенької та ін.

Управління лояльністю споживачів на підприємствах ресторанного бізнесу – це комплексний процес, який має на меті формування стійкого позитивного ставлення споживачів до закладу, що виражається в повторних покупках, емоційній прихильності та формуванні позитивного іміджу. 

У праці В.М. Неткової наведено такі  основні підходи до процесу управління лояльністю споживачів: 1) залежно від рівня сприйняття продукту (товару, послуги/бренду); 2) залежно від суб’єктів; 3) залежно від «глобальності покриття»;4) залежно від етапу розвитку відносин зі споживачем [2, с. 314]. Ми вважаємо, що такий поділ сформований з урахуванням маркетингової складової формування визначення даного поняття. Саме тому пропонуємо розглядати поняття «управління лояльністю споживачів» крізь призму сформованих концепцій менеджменту та маркетингу.

Таким чином, виокремимо основні концептуальні підходи щодо визначення сутності управління:

1. З позицій менеджменту дане поняття визначається з урахуванням функціональної та процесної концепцій. Так, з позицій функціональної концепції, управління лояльністю визначається через реалізацію основних функцій менеджменту: планування, організація, мотивація та контроль. З позицій процесної – як процес формування специфічної, стійкої, довготермінової та позитивної прихильності клієнта до ринкових пропозицій підприємства шляхом успішної інтеграції сумісних цінностей з метою досягнення оптимальності у комплексі товарно-ринкових і соціально-відповідальних взаємовідносин [1, с. 139].

2. З позицій маркетингу управління лояльністю споживачів в закладах ресторанного господарства досліджувалося з позицій: оцінки рівня сприйняття продукту (товару, послуги/бренду); з урахуванням суб’єктів даного процесу, а також з урахуванням стадії життєвого циклу товару/послуги.

Спільним у даних підходах є те, що головна мета ефективної реалізації стратегії управління лояльністю споживачів в закладах ресторанного господарства полягає у постійному процесі реалізації комплексу заходів, спрямованих на формування позитивного іміджу підприємства на ринку із врахуванням поведінки споживачів ресторанних послуг. Слід зазначити, що з урахуванням специфіки мотивів відвідування закладів ресторанного господарства, що полягає не стільки в організації харчуванні, скільки у відпочинку, спілкуванні, проведенні вільного часу тощо, то при формуванні стратегії управління лояльністю слід особливу увагу приділити емоційній складовій, створення позитивних вражень від відвідування закладу.

Таким чином, головними принципами управління лояльністю споживачів в закладах ресторанного господарства є наступні:

1. Обов’язкова орієнтація на відчуття та емоції споживача, що проявляється через глибоке розуміння потреб, очікувань та поведінки цільової аудиторії закладу, а також створення загальної атмосфери гостинності та відчуття турботи про гостей.

2. Формування вимог щодо якості ресторанної продукції та відповідності стандартам обслуговування, що проявляються через виготовлення смачних та оригінальних страв з сировини високої якості та бездоганне обслуговування.

3. Постійний перегляд та вдосконалення програм лояльності споживачів через пропозицію бонусних програм, накопичувальних систем, спеціальних акцій та знижок, тобто використовувати персоналізовані програми лояльності, заснованих на аналізі даних про відвідувачів закладу. 

4. Розробка ефективної комунікаційної політики закладу через використання різних каналів комунікації для зв'язку з гостями та забезпечення зворотного зв’язку, формування чіткого бренд-меседжу.

5. Постійний моніторинг та впровадження інноваційних технологій щодо вдосконалення управління лояльністю споживачів з метою покращення результатів діяльності закладу та зміцнення конкурентних позицій на ринку.

Отже, формування ефективної стратегії управління лояльності споживачів сприятиме не лише збільшенню прибутку підприємств ресторанного бізнесу, а й сприятиме створенню якісної конкурентоспроможної ресторанної продукції та послуг призначених для задоволення смаків та вподобань різних категорій споживачів. 

Список літератури:

1. Колесник М. В., Малахівська Г. В. Методологічні особливості управління лояльністю клієнтів в системі соціально-відповідального маркетингу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Вип. 22, Ч.2. 2018. С. 138 – 141.

2. Неткова В.М. Процес управління лояльністю: теоретичні основи та практичні аспекти. Економіка і суспільство. Вип. 8. 2017. С. 313 – 320.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОПОЗИЦІЇ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СПОСОБІВ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.02.2024 19:33
ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
23.02.2024 19:31
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
22.02.2024 12:29
ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ НА РОЗВИТОК ДИПЛОМАТІЇ
21.02.2024 21:24
LVIV’ HOSPITALITY SERVICE : NOWADAYS REALITY
21.02.2024 20:43
ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ БАНКІВ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
21.02.2024 18:50
ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ЦИФРОВОЇ GRC СИСТЕМИ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
21.02.2024 16:22
МАРКЕТИНГ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ
21.02.2024 09:17
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
19.02.2024 17:53
ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
06.02.2024 14:09




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.333 сек. / Mysql: 1599 (0.263 сек.)