:: ECONOMY :: ПОДОЛАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ БАР'ЄРІВ ПРИ МИТНОМУ КОНТРОЛІ ТА ОФОРМЛЕННІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОМІСТКИХ ТОВАРІВ :: ECONOMY :: ПОДОЛАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ БАР'ЄРІВ ПРИ МИТНОМУ КОНТРОЛІ ТА ОФОРМЛЕННІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОМІСТКИХ ТОВАРІВ
:: ECONOMY :: ПОДОЛАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ БАР'ЄРІВ ПРИ МИТНОМУ КОНТРОЛІ ТА ОФОРМЛЕННІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОМІСТКИХ ТОВАРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОДОЛАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ БАР'ЄРІВ ПРИ МИТНОМУ КОНТРОЛІ ТА ОФОРМЛЕННІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОМІСТКИХ ТОВАРІВ

 
22.02.2024 12:48
Автор: Петрига Назар Олегович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна; Сапожник Дмитро Іванович, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри товарознавства, митної справи та управління якості, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
[16. Державне управління;]

ORCID: 0000-0002-1125-8571 Сапожник Д.І.

Ефективність державного управління в певній сфері діяльності нерозривно пов'язана з якістю державного контролю як функції державного управління. Митний контроль як один із видів державного контролю та як функція державного управління у сфері переміщення товарів через митний кордон не є в цьому сенсі винятком. Якість контрольно-наглядової діяльності митних органів як органів виконавчої влади зумовлює кінцевий результат державного управління в митній сфері, який загалом збігається з цілями здійснення митного контролю як такого – забезпеченням додержання митного законодавства, захистом прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб [1, 2]. Однією з проблем сучасної системи митного контролю в цілому, а також окремих його напрямів є адміністративні бар'єри при його проходженні.

Адміністративним бар'єром виступає надлишкова адміністративна процедура (надання адміністративної послуги або виконання державної функції) або її частина, умова (дія, операція). Отже, всі адміністративні процедури (послідовний порядок дій) та операції (дії будь-яких учасників відносин, пов'язаних з переміщенням товарів через митний кордон), відсутність яких не позначиться на ефективності митного контролю (не знизить її) та не погіршить становище підконтрольних чи інших осіб, можна вважати адміністративними бар'єрами.

Адміністративні процедури та операції в рамках митного контролю товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, безумовно, мають певну специфіку. Вона зумовлена двома факторами: особливістю товару, що містить об'єкти інтелектуальної власності, і наявністю додаткового учасника правовідносин, що розглядаються, – правовласника, інтереси якого мають бути забезпечені за допомогою розглянутого виду митного контролю.

Специфіка переліку документів, що підтверджують відомості про товари, які містять об'єкти інтелектуальної власності, у митній декларації має два аспекти. 

По-перше, це документи, що підтверджують правомірність введення в обіг цієї категорії товарів як правовласником, так і іншою особою, яка виступає як декларант.

По-друге, до цього переліку входять документи, що підтверджують митну вартість товарів, які містять об'єкти інтелектуальної власності. Ці категорії документів можуть не подаватися за умови повноцінного функціонування міжвідомчої інформаційної взаємодії між ДМС України та Українським інститутом інтелектуальної власності («Укрпатентом»).

Тому, в якості способів зняття зайвих адміністративних бар'єрів розглянуті способи залежно від суб'єкта, який стикається з ними, а також способи подолання адміністративних бар'єрів для правовласників та інших осіб. Нижче наведено основні з них.

1. Спрощення адміністративної процедури внесення об'єкта інтелектуальної власності до митного реєстру об'єктів інтелектуальної власності ДМС України.

2. Спрощення адміністративної процедури призупинення випуску товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності.

3. Використання інформаційних технологій під час здійснення митного контролю.

4. Розвиток системи спеціальних спрощень при проходженні митного контролю.

5. Перенесення контрольно-наглядового впливу митних органів з етапу попереднього та поточного контролю на етап після випуску товарів.

6. Скорочення термінів здійснення митних операцій.

7. Скорочення переліку документів при митному декларуванні товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності.

Усі перелічені вище способи подолання (скорочення) адміністративних бар'єрів під час проходження митного контролю товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, взаємопов'язані та взаємообумовлені. Виокремлена автором тенденція спрощення та прискорення митних операцій у розвитку митного законодавства останніх десятиліть виражається у скороченні адміністративних бар'єрів під час проходження митного контролю загалом і митного контролю товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, зокрема. Подібне скорочення здійснюється всіма виділеними вище способами тією чи іншою мірою. Розвиток тенденції до подолання адміністративних бар'єрів під час проходження митного контролю товарів, що містять об'єкти інтелектуальної власності, дасть змогу повною мірою забезпечити права та інтереси правовласників, бізнесу, споживачів продукції, а також держави як регулятора відносин у сфері створення та використання інтелектуальних прав.

Список літератури: 

1. Банчук-Петросова О. В., Єфіменко Л. М. Формування єдиної державної політики у сфері зовнішньоторговельної діяльності. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022. № 5. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/5_2022/73.pdf.

2. Nosach A. V., Cherkasskyi R. A., Fialka M. I., Selezen S. V. European experience in preventing and combating crime by customs authorities and the possibility of its use in Ukraine. Ius Humani. Law Journal. 2022. № 11 (2). Р. 1–11.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД В УМОВАХ ВІЙНИ
23.02.2024 18:35
НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ ЧЕРЕЗ ЕФЕКТИВНУ ВЗАЄМОДІЮ ДЕРЖАВИ ТА БІЗНЕСУ
21.02.2024 16:10




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.277 сек. / Mysql: 1599 (0.22 сек.)