:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ

 
22.02.2024 12:29
Автор: Крутяк Давид Миколайович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна; Демидчук Людмила Богданівна, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та логістики, Львівський торговельно-економічний університет, м. Львів, Україна
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0001-8718-0996 Демидчук Л.Б.

Квіткове підприємництво – напрямок роздрібної торгівлі, в якому більш ніж в інших видах діяльності переплелися ризик і перспектива, тому що попит на квіткову продукцію може служити деяким барометром добробуту людей. Також у сучасному суспільстві актуальні флористичні послуги, адже складно уявити наше життя без квітів. Перші приватні квіткові намети і магазини з'явилися на нашому ринку наприкінці минулого століття. Відтоді підприємці зрозуміли, що це дуже вигідне підприємництво, бо на квіти є великий попит, особливо у святкові дні. Люди готові були платити не тільки за самі квіти, а й за їхнє красиве, грамотне оформлення, за квіткову композицію тощо.

Цей напрям підприємництва можна поділити на три види: продаж матеріалу для посадок і комплектуючих, продаж квітів у горщиках і декору, продаж свіжих зрізаних квітів і букетів. Найбільшим споживчим попитом користуються свіжозрізані квіти, де зростання вітчизняного виробництва перевищує зростання імпорту [1]. 

Продажі квіткової продукції відображають рівень розвитку країни і матеріальний достаток населення, оскільки споживачі купують квіти з естетичних міркувань. Попит на квіти в Україні набагато нижчий, ніж в інших країнах, наприклад, європейських. Пояснити це можна тим, що здебільшого українці купують квіти до якоїсь події або свята – для цього їм потрібен привід. У той час як європейці постійно прикрашають свій будинок живими квітами - це є своєрідним атрибутом оформлення інтер'єру.

Ринок квіткової продукції в Україні має деякі відмінні риси. По-перше, сезонність (продажі квітів здебільшого припадають на місяці, багаті на свята, а саме: лютий, березень, травень, вересень і грудень; тоді як літо – сезон низького попиту). Сезонність впливає і на ціноутворення – ціна продукції може залежати від витрат (мита та курсу іноземної валюти). Квіти є швидкопсувним товаром, з цього випливає, що приблизно половина продукції (близько 60%) не буде продана. Цей фактор впливає на формування цін, при роздрібних продажах націнка на квіти варіюється від 100% до 300% [2]. По-друге, рівень цін може змінюватися залежно від інших зовнішніх чинників. 

Також споживачів квіткової продукції можна розділити три групи залежно матеріального достатку: покупці з низьким достатком, із середнім достатком і покупці з високим достатком. За даними European Floral Design School, роздрібний продаж квітів здійснюється здебільшого через невеликі кіоски та квіткові павільйони (65-70%) [3]. 

Україна багата власним виробництвом квітів, але є низка причин, чому вітчизняне виробництво цінується набагато нижче імпортного:

- недотримання сучасних технологій (багато квітникарів вирощують квіти в парниках за старою методикою і в підсумку постачають квіткові магазини дешевим низькоякісним товаром);

- імпортний посадковий матеріал (виробники дотримуються сучасних технологій і використовують спеціально обладнані теплиці, що дає змогу забезпечити квітковий ринок якісним товаром).

Більшість національних виробників квітів просто нездатні забезпечити ринок вітчизняною продукцією через недотримання технології виробництва і транспортування, що значно скорочує термін зберігання квіткової продукції. При цьому є ризик скорочення поставок імпортної продукції з ряду країн у зв'язку із зараженням квітів трипсом – шкідливим паразитом.

Із цього випливає, що квітковий товар, вироблений в Україні з урахуванням таких чинників, як кліматичні умови, логістика, матеріали тощо, є далеко не дешевим, що можна наочно побачити в табл. 1  [1, 3].

Таблиця 1 

Порівняння системи ціноутворення на троянди, %




Аналіз даних, наведених у таблиці, показує, що на виробництві та реалізації квітів українського виробництва можна заробити менше, ніж на імпортній квітковій продукції.

Таким чином, наразі імпортозаміщення в Україні є досить складним завданням, повне вирішення якого можливе лише в середньостроковій перспективі за умови розвитку технологій і поступового заміщення імпорту. Передбачається розширювати ринок вітчизняного виробництва за рахунок побудови нових спеціально обладнаних теплиць, за рахунок змін споживчих уподобань і самої культури споживання продукції квітникарства.

Список літератури: 

1. Бутко М. П., Соломаха І. В. Становлення вітчизняного ринку флористичної продукції в умовах євроінтеграції: монографія. Чернігів : ЧНТУ, 2017. 294 с.

2. Боліла С. Ю., Кириченко Н. В. Маркетингові дослідження регіонального  флористичного ринку як орієнтир для прийняття рішень щодо розвитку квіткового бізнесу. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/97.pdf.

3. Chelekhova T. Calculating the Cost of Floral Design Services. URL: https://www.milafloraldesignschool.com/calculating-cost-floral-design-services/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОПОЗИЦІЇ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СПОСОБІВ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.02.2024 19:33
ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
23.02.2024 19:31
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
23.02.2024 18:12
ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ НА РОЗВИТОК ДИПЛОМАТІЇ
21.02.2024 21:24
LVIV’ HOSPITALITY SERVICE : NOWADAYS REALITY
21.02.2024 20:43
ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ БАНКІВ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
21.02.2024 18:50
ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ЦИФРОВОЇ GRC СИСТЕМИ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
21.02.2024 16:22
МАРКЕТИНГ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ
21.02.2024 09:17
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
19.02.2024 17:53
ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
06.02.2024 14:09




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.341 сек. / Mysql: 1599 (0.274 сек.)