:: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ :: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ
:: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ

 
21.02.2024 21:12
Автор: Козеняшева Ірина Іванівна, Харківська державна академія культури
[10. Мистецтвознавство;]

Коли війна приходить у суспільство, вона неминуче впливає на всі його галузи: економіку, освіту, безпеку і добробут громадян, культуру і мистецтво. Це, безумовно, відбивається на мисленні і настрої митців художніх творів. 

Одним з прикладів впливу післявоєнних настроїв на характер творчості, в нашому випадку, композитора, є два твори англійського композитора Едварда Елгара (1857-1934) – соната для скрипки і фортепіано ор.82 і концерт для віолончелі з оркестром ор.85, які написані в  той самий період, після І Світової війни, в 1918-1919 роках, і несуть на собі її печатку.

Едвард Елгар,1-й баронет, один з видатних композиторів Англії пізнього романтичного стилю, є відомий своїми творами для хору і оркестру, такими як Енігма-Варіації, Сон Геронтія, Урочисті і церемоніальні марші тощо. 

У роки І Світової війни Елгар, пригнічений стражданнями, горем та розрухою, які принесла війна, переживає творчу кризу. I лише у 1918 році він повертається до творчості, але змінює свої вподобання і творить переважно у камерно-інструментальному жанрі.

Соната для скрипки і фортепіанo in E minor ор.82 нагадує розмову, яка часом тече повільно і меланхолійно, а часом зривається в емоційному шквалі. 

І частина Allegro – діалог, навіть «суперечка», між скрипкою і фортепіано, в якому вибухи емоцій змінюються смутком і  спогляданням. 

ІІ частина Andante – бесіда-імпровізація двох закоханих. 

ІІІ частина Allegro non troppo – ностальгічна розповідь, у якій на зміну юнацькому  запалу приходить виваженість і  задумливість зрілого віку. 

Концерт для віолончелі з оркестром in E minor ор.85 є наріжним камінням сольного репертуару віолончеліста. Він був написаний влітку 1919 року у той самий період, що і Соната для скрипки ор.82, в тому ж місці, де Едвард Елгар перебував під час війни і, показово, що у тій самій тональності,. Воєнні  спогади і перенесена важка операція обумовили емоційну забарвленість цих творів.

В Концерті 4 частини. Мінливість настрою твору безпосередньо впливає на темпову різноманітність і нестабільність. 

І частина – Аdagio - Moderato;

ІI частина – Lento - Allegro molto;

ІII частина - Аdagio;

ІV частина – Allegro Moderato – Allegro, ma non troppo – Poco piu lento – Аdagio.

Монолог віолончелі, її сольний речитатив, починає розповідь – концерт.  І знову цей речитатив звучить наприкінці твору, ніби замикає цикл, «життєве коло». Все повертається на «круги своя».

« Музика є розлитою у повітрі. Треба тільки взяти стільки, скільки треба». Ці слова  Едварда Елгара характеризують його відношення до ролі композитора у бутті. І Концерт для віолончелі з оркестром in E minor, гадаю, є одним з найкращих і показових творів автора, який найяскравіше ілюструє цю думку.

Тут присутні і речитативна лірика, і роздуми, пристрасті і сполохи емоцій, шляхетність і величність – велике життєве розмаїття емоційного і психічного життя людини.

Історія розвивається по спіралі. І часом нам стають дуже близькими і зрозумілими переживання і настрої людей, що жили багато раніше за нас, в ситуаціях подібних до тих, що ми переживаємо актуально, і які мали талант відобразити свої переживання у творах мистецтва. І ми єднаємося з ними у цих переживаннях крізь час. 

Список літератури

Інтернет сторінки

1. Вікіпедія  Едвард Елгар 

2. Lost.fm   Sir Edward Elgar

3. Національний будинок музики. Портрети: Едвард Елгар

4. Music (music.apple.com) Альбом  Elgar, Violin Concerto & Violin Sonata

5. Wiki brief  Cello Concerto (Elgar)

6. Роман Терен (teren.org.ua) від 17.08.2018р. Едуард Елгар — Концерт для віолончелі з оркестром (1919)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ANIMALS IN SCULPTURE. THE IMPORTANCE OF SCULPTURAL DEPICTION OF ANIMALS IN THE EDUCATIONAL PROCESS
19.02.2024 19:50
ВПЛИВ ТВОРЧОСТІ ДМИТРА БОРТНЯНСЬКОГО НА СВІТОГЛЯД І ТВОРЧІСТЬ МИХАЙЛА ВЕРБИЦЬКОГО
10.02.2024 13:49




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.420 сек. / Mysql: 1570 (1.331 сек.)