:: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ :: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ
:: ECONOMY :: МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ
Середа, 2 Квітня 2025 2:02:01
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 23 21 год. 57 хв. 58 сек.



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
MyCounter - счётчик и статистика bigmir)net TOP 100
Українська рейтингова система

МУЗИКА ЩО НАВІЯНА СТРАЖДАННЯМ

 
21.02.2024 21:12
Автор: Козеняшева Ірина Іванівна, Харківська державна академія культури
[10. Мистецтвознавство;]

Коли війна приходить у суспільство, вона неминуче впливає на всі його галузи: економіку, освіту, безпеку і добробут громадян, культуру і мистецтво. Це, безумовно, відбивається на мисленні і настрої митців художніх творів. 

Одним з прикладів впливу післявоєнних настроїв на характер творчості, в нашому випадку, композитора, є два твори англійського композитора Едварда Елгара (1857-1934) – соната для скрипки і фортепіано ор.82 і концерт для віолончелі з оркестром ор.85, які написані в  той самий період, після І Світової війни, в 1918-1919 роках, і несуть на собі її печатку.

Едвард Елгар,1-й баронет, один з видатних композиторів Англії пізнього романтичного стилю, є відомий своїми творами для хору і оркестру, такими як Енігма-Варіації, Сон Геронтія, Урочисті і церемоніальні марші тощо. 

У роки І Світової війни Елгар, пригнічений стражданнями, горем та розрухою, які принесла війна, переживає творчу кризу. I лише у 1918 році він повертається до творчості, але змінює свої вподобання і творить переважно у камерно-інструментальному жанрі.

Соната для скрипки і фортепіанo in E minor ор.82 нагадує розмову, яка часом тече повільно і меланхолійно, а часом зривається в емоційному шквалі. 

І частина Allegro – діалог, навіть «суперечка», між скрипкою і фортепіано, в якому вибухи емоцій змінюються смутком і  спогляданням. 

ІІ частина Andante – бесіда-імпровізація двох закоханих. 

ІІІ частина Allegro non troppo – ностальгічна розповідь, у якій на зміну юнацькому  запалу приходить виваженість і  задумливість зрілого віку. 

Концерт для віолончелі з оркестром in E minor ор.85 є наріжним камінням сольного репертуару віолончеліста. Він був написаний влітку 1919 року у той самий період, що і Соната для скрипки ор.82, в тому ж місці, де Едвард Елгар перебував під час війни і, показово, що у тій самій тональності,. Воєнні  спогади і перенесена важка операція обумовили емоційну забарвленість цих творів.

В Концерті 4 частини. Мінливість настрою твору безпосередньо впливає на темпову різноманітність і нестабільність. 

І частина – Аdagio - Moderato;

ІI частина – Lento - Allegro molto;

ІII частина - Аdagio;

ІV частина – Allegro Moderato – Allegro, ma non troppo – Poco piu lento – Аdagio.

Монолог віолончелі, її сольний речитатив, починає розповідь – концерт.  І знову цей речитатив звучить наприкінці твору, ніби замикає цикл, «життєве коло». Все повертається на «круги своя».

« Музика є розлитою у повітрі. Треба тільки взяти стільки, скільки треба». Ці слова  Едварда Елгара характеризують його відношення до ролі композитора у бутті. І Концерт для віолончелі з оркестром in E minor, гадаю, є одним з найкращих і показових творів автора, який найяскравіше ілюструє цю думку.

Тут присутні і речитативна лірика, і роздуми, пристрасті і сполохи емоцій, шляхетність і величність – велике життєве розмаїття емоційного і психічного життя людини.

Історія розвивається по спіралі. І часом нам стають дуже близькими і зрозумілими переживання і настрої людей, що жили багато раніше за нас, в ситуаціях подібних до тих, що ми переживаємо актуально, і які мали талант відобразити свої переживання у творах мистецтва. І ми єднаємося з ними у цих переживаннях крізь час. 

Список літератури

Інтернет сторінки

1. Вікіпедія  Едвард Елгар 

2. Lost.fm   Sir Edward Elgar

3. Національний будинок музики. Портрети: Едвард Елгар

4. Music (music.apple.com) Альбом  Elgar, Violin Concerto & Violin Sonata

5. Wiki brief  Cello Concerto (Elgar)

6. Роман Терен (teren.org.ua) від 17.08.2018р. Едуард Елгар — Концерт для віолончелі з оркестром (1919)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ANIMALS IN SCULPTURE. THE IMPORTANCE OF SCULPTURAL DEPICTION OF ANIMALS IN THE EDUCATIONAL PROCESS
19.02.2024 19:50
ВПЛИВ ТВОРЧОСТІ ДМИТРА БОРТНЯНСЬКОГО НА СВІТОГЛЯД І ТВОРЧІСТЬ МИХАЙЛА ВЕРБИЦЬКОГО
10.02.2024 13:49




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.213 сек. / Mysql: 1717 (0.169 сек.)