:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 
20.02.2024 17:34
Автор: Тітаренко Світлана Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка; Чубун Наталія Миколаївна, здобувач освіти, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
[4. Психологічні науки;]

ORCID: 0000-0001-5544-3376 Тітаренко С.А.

Психологія, як наука, створює інструментарій для розуміння та впливу на людську поведінку, мислення та емоційний стан. Одним з важливих напрямів є професійна психологія, яка спрямована на розвиток компетентностей у сфері консультування, діагностики та психологічної підтримки. 

Практичний психолог – це фахівець, який застосовує знання психології для розв’язання конкретних проблем та завдань у різних сферах діяльності, зокрема освіті, організаційній діяльності, клінічній роботі тощо. Він має володіти широким спектром навичок та компетентностей для успішного виконання професійної роботи.

Підготовка майбутніх практичних психологів розглядається як період професійного становлення, що супроводжується активною трансформацією внутрішнього світу особистості та веде до нового способу життєдіяльності – творчої самореалізації в професії. 

Як зауважує Т. Перепелюк, особистість стає внутрішньо й професійно готовою до розв’язання завдань, які стоять перед нею. Особистісна зрілість проявляється у вмінні поєднувати свої індивідуальні особливості, статус та вікові можливості, особисті принципи з вимогами суспільства та оточуючого середовища [4].

Оскільки в літературі широко використовується поняття «професійне становлення» особистості, а сучасні дослідники розглядають його з різних позицій та підходів, цікаво докладніше розглянути деякі з них.

Дослідниця І. Андрійчук центральним елементом професійного становлення визначає професійне самовизначення. Вчена також вказує, що професійне становлення є тривалим, динамічним і багаторівневим процесом, який складається з чотирьох основних стадій: виникнення професійних намірів, безпосереднє професійне навчання, процес активного входження в професію та повна реалізація особистості в професії. Перехід до кожної нової стадії супроводжується виникненням у суб’єкта ряду суперечностей та криз [1].

В. Волошина зауважує, що сутність професійного становлення полягає в тому, що особистість, яка бере на себе виконання професійної ролі, лише розпочинає засвоєння функціонального змісту професійної діяльності [2]. 

Проблема підготовки практичних психологів привертає увагу багатьох науковців з різних країн, зокрема України. Дослідження цієї проблеми призвело до визначення основних вимог до змісту освіти практичних психологів, розробки концепції професійної підготовки психолога, визначення понять «психологічна готовність практичного психолога», «професійна компетентність», а також дослідження особливостей розвитку особистості психолога-практика в процесі професійної підготовки.

Ми вважаємо, що професійне становлення має бути розглянуте у контексті вирішення професійно важливих завдань, які поступово ускладнюються і сприяють оволодінню фахівцем необхідним комплексом професійно значимих ділових, особистісних, комунікативних, моральних якостей тощо.

За переконанням І. Андрійчук, увесь процес професійного розвитку можна розділити на три етапи:

1. Професійне самовизначення і вибір професії, де відбувається зародження того, що потім стає професійною компетентністю і ефективністю.

2 Професійне становлення, коли безпосередньо формується професійна компетентність.

3. Професійне вдосконалення, де більшість проблем вирішується в рамках конкретних професійних дисциплін [1].

В. Панок наголошує на важливості процесу професійної підготовки в межах навчання у закладах вищої освіти і пропонує трирівневу структуру отримання професійних психологічних знань. Основу першого, загальнонаукового рівня мають становити теорії, гіпотези та факти, що доведені в дослідженнях. Другий рівень – це практична психологія, а третій – прийоми і досвід роботи у конкретній техніці (техніках), або так званий індивідуально-типологічний рівень, що спрямований на урахування особливостей кожної особистості, яка навчається [3].

Підготовка практичного психолога ґрунтується на фундаментальних принципах та теоріях психології. Важливим складником є знання загальних та прикладних аспектів психології, зокрема психології загальної, теорії особистості, соціальної психології, дитячої психології, психологія вікового розвитку, клінічної психології тощо. Окрім того, практичний психолог повинен оволодіти методами діагностики, психологічного тестування, консультування та інтервенції.

Однією з ключових компетентностей практичного психолога є здатність спілкуватися та співпереживати іншим. Емпатія дозволяє фахівцю краще зрозуміти проблему клієнта та надати ефективну підтримку. Комунікативні навички необхідні для встановлення довірчих стосунків з клієнтом та ефективного використання методів консультування.

Психологічна наука постійно розвивається, тому важливо для практичного психолога постійно підвищувати свій рівень кваліфікації. Це може бути участь у професійних тренінгах, майстер-класах, конференціях, семінарах, вебінарах, а також читання наукової літератури та обмін досвідом з колегами.

Необхідно зауважити, що практичний психолог повинен дотримуватися високих стандартів етики та професійної поведінки. Це включає конфіденційність інформації про клієнтів, повагу до їхніх прав та гідне ставлення.

Отже, професійна підготовка практичного психолога базується на широкому спектрі теоретичних знань та практичних навичок. Важливою складовою є розвиток емпатії та комунікативних навичок, постійне підвищення рівня кваліфікації та дотримання етичних принципів.

Список літератури:

1. Андрійчук І. П. Формування позитивної Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки: автореф. дис. канд. психол. н. : 19.00.07. Київ, 2003. 24 c.

2. Волошина В. В. Теоретичний аналіз специфіки професійного становлення майбутнього психолога. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка АПН України / За ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої; Вип. 8; Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2010. 832 с.

3. Панок В. Г. Реформування змісту, форм і методів підготовки практикуючих психологів як нагальна вимога суспільної практики. Проблеми підготовки і підвищення кваліфікації практичних психологів у вищих навчальних закладах. Київ : Ніка-Центр, 2002. С. 18-28.

4. Перепелюк Т. Д. Я-концепція особистості як умова професійного становлення практичного психолога. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Київ. Ніжин : ПП Лисенко, 2015. Том ІХ. Вип.7. С. 256-261



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
22.02.2024 13:18
ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ РЕПРОДУКТИВНОГО ЗДОРОВ’Я ЖІНОК
21.02.2024 09:41
ВПЛИВ СТИЛЮ СПІЛКУВАННЯ ФІЗИЧНОГО ТЕРАПЕВТА НА ПРОЦЕС ОДУЖАННЯ ПАЦІЄНТІВ ПІД ЧАС РЕАБІЛІТАЦІЇ
21.02.2024 09:35
СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
16.02.2024 15:03




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.817 сек. / Mysql: 1599 (0.732 сек.)