Навчання є однією з базових потреб людини і часто маючи початкову освіту для подальшого отримання базової кваліфікації молоді люди вибирають фахові учбові заклади, інформацію про які вони знахдять у Інтернеті. Розглядаючи фаховий учбовий заклад (ФУЗ) як освітній інститут, націлений на підготовку спеціалістів у певних спеціальностях, галузях знань або професій, слід відмітити, що призначення, структура і склад фахового учбового закладу можуть варіюватися залежно від регіону та типу освітніх програм. Тому, рекламуючи заклад в Інтернеті, врахування структури ФУЗа та призначення його підрозділів є актуальним з точки зору створення адекватної інформаційної моделі для всебічного та повнообємного наповнення сайту ключовою інформацією [1].
Метою роботи є дослідження структури фахового учбового закладу яку буде покладено в основу інформаційної моделі майбутнього сайту. Задачі роботи :
- вивчення і аналіз призначення, структури і складу учбових закладів;
- розробка узагальненої моделі структури і складу ФУЗ.
Для правильного врахування потреб і особливостей фахвих учбових закладів при розробці узагальненої моделі їх структури і складу розглянемо аналогічні параметри веб – сайтів провідних фахових учбових закладів [2 - 6]. Аналіз вказаних сайтів показав, що узагальнену модель типової структури і складу ФУЗ можна представити схемою, показаною на рисунку. З рисунка видно, що вона повиннан включати наступні складові:
Рисунок - Ієрархічна модель принципової структураи і складу ФУЗ
- керівник – особа, яка відповідає за загальне внутрішнє керівництво закладом і звязок з Міністерством освіти та іншими ФУЗами. Їй безпосередньо підкоряється персонал, адміністрація і відділ автоматизаці та інформатизації;
- адміністрація - відповідає за загальне внутрішнє керівництво і обслуговування закладу та направляє роботу студентського самоврядування;
- адміністративні відділи - підрозділи, які відповідають за організацію та управління навчальним процесом, фінансами;
- персонал – викладачі та науковці це співробітники, які проводять лекції, семінари, виконують наукові дослідження і спостереження, консультують студентів. Вносять пропозиції що до полпшення та модернізації учбового процессу і надають їх адмініністрації та у у відділ автоматизації та інформатизації. Кількість викладачів та науковців зазвичай займає найбільшу частку працівників.
- підтримуючий персонал – співробітники, які забезпечують правильне та безаварійне функціонування закладу, його лабораторій, майстерень та їх відповідний санітарно-гігієнічний стан. До ньго відносяться - технічний персонал, адміністративний персонал і т. д.
- студенти. - основною аудиторією фахового учбового закладу є студенти, які навчаються на різних курсах та навчальних програмах, щоб отримати відповідний освітній рівень та ступінь.
- лабораторії та майстерні - залежно від галузі, фахового учбового закладу він може мати спеціалізовані майстерні і лабораторії, де проводяться наукові дослідження, лабораторні роботи та практичні заняття зі студентами;
- відділ автоматизаці та інформатизації – своїми засобами забезпечує доступ персоналу до різного виду розрахунків (зарплата, відомосі,звіти і т.п.) , автоматизованих учбових курсів і інформації з мережі Інтернет. Підтримує локальну мережу закладу та являється головним розробником сайтуФУЗ.
- бібліотека та бібліотекарі - важлива складова фахового учбового закладу, де студенти та викладачі, а також увесь персонал, можуть отримувати доступ до необхідних навчальних ресурсів і друкованої та електронної літератури.
Вивчення структури фахового учбового закладу дозволяє чітко визначіти напрямки інформаційного обслуговування громадян і спрямовано на покращення якості освіти і забезпечення ефективного навчального процесу в фаховому учбовому закладі.
Список використаних джерел:
1. Закладам вищої освіти радять краще наповнювати свої сайти. [Ел. ресурс]. Режим доступу http://www.dgma.donetsk.ua/11-12-2023-zakladam-vischoyi-osviti-radyat-krasche-napovnyuvati-svoyi-sayti.html. Дата доступу 11.12.23
2.Головна сторінка сайту Донбаської державної машинобудівної академії. [Ел. ресурс]. Режим доступу http://www.dgma.donetsk.ua/ .
3.Головна сторінка сайту ВСП «Фаховий коледж ЧНУ». [Ел. ресурс]. Режим доступу http://college-chnu.cv.ua/.
4.Головна сторінка сайту Київського національного університету імені Т. Шевченка. [Ел. ресурс]. Режим доступу https://knu.ua/.
5.Головна сторінка сайту Національного медичного університетц імені О.О.Богомольця. [Ел. ресурс]. Режим доступу https://nmuofficial.com/.
6.Головна сторінка сайту Дніпровської академії музики. [Ел. ресурс]. Режим доступу https://dk.dp.ua/