:: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR :: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
:: ECONOMY :: ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПЕРАЦІЙНІ МОДЕЛІ BSC-KPI ТА ASC-OKR

 
06.02.2024 14:09
Автор: Довбня Світлана Борисівна, доктор економічних наук, Український державний університет науки і технологій; Письменна Олександра Олександрівна, кандидат економічних наук, Український державний університет науки і технологій; Письменний Руслан Володимирович, аспірант, Український державний університет науки і технологій
[1. Економічні науки;]

В теперішніх умовах основною концепцією управління підприємствами та організаціями є управління по цілям (management by objections). Ця концепція пройшла еволюцію від 50-х років ХХ століття із закладенні підвалин такого підходу П.Друкером, до формування інструментарію побудови системи збалансованих показників (Balanced Scorecard – BSC) Д.Нортоном та Р.Капланом з визначенням KPI для деталізації цілей, включаючи сучасний етап її розвитку – cистему показників відповідальності (Accountability Scorecard – ASC) та окремо OKR (Objectives and Key Results – цілі та ключові результати).

Особливістю ASC порівняно з BSC є включення в фокус уваги менеджменту інтересів стейкхолдерів, а саме: клієнтів, акціонерів, постачальників, працівників тощо. В свою чергу підхід OKR відрізняє амбітність цілей, гнучкість управління, публічність цілей та ключових результатів для всіх працівників організації, пріоритетність клієнтоорієнтованих цілей (як для зовнішнього, так і для внутрішнього клієнта). Порівнюючи характерні особливості ASC та OKR вважається доцільним синтез цих двох підходів для досягнення синергетичного ефекту від переваг зазначених підходів.

Реалізація на практиці комбінованої моделі ASC-OKR матиме свої особливості порівняно з BSC-KPI (табл.).

Реалізація зазначених етапів операційних моделей є циклічною, тобто повторюваною в межах кожного періоду (як правило, року).

Таблиця 

Узагальнені операційні моделі BSC-KPI та ASC-OKR




Таким чином, у зазначених моделей є спільні риси: врахування стану внутрішнього та зовнішнього середовища при обгрунтуванні цілей, декомпозиція загальнокорпоративних цілей до рівня виконавців, постійний моніторинг виконання цілей. Разом з тим наявні і певні відмінності, до яких слід віднести: розширення фокусу уваги в моделі ASC-OKR із включенням зацікавлених сторін, наявність зворотного зв’язку від виконавців до остаточного затвердження OKR, підвищену гнучкість ASC-OKR порівняно з BSC-KPI шляхом застосування «подвійного періоду» регулярного моніторингу (наприклад, кварталу в межах року) і відповідно перегляду цілей та ключових результатів на наступний період в межах більш тривалого (на наступний квартал в межах року). Синтез ASC та OKR має теоретичне підгрунтя у вигляді клієнтоорієнтованості цих моделей і спрямованості на отриманні максимального результату не тільки для менеджерів, але й для працівників, власників тощо. Методичний інструментарій запровадження моделі ASC-OKR потребує розробки, що стане напрямком подальших досліджень авторів.

Список літератури:

1. Паньків Т. О., Т. Б. Ігнашкіна. Еволюція систем стратегічного вимірювання результатів діяльності бізнес-структур // Сучасний стан та тенденції розвитку науки та освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Дніпро, 30 грудня 2023 р.). 2023. С.149-152.

2. Paul R. Niven, Ben Lamorte Objectives and Key Results: Driving Focus, Alignment, and Engagement with OKRs. Wiley. John Wiley & Sons, LTD, 2016. 224 c.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОПОЗИЦІЇ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СПОСОБІВ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
23.02.2024 19:33
ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
23.02.2024 19:31
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
23.02.2024 18:12
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КВІТКОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
22.02.2024 12:29
ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ЕКОНОМІЧНИХ ФАКТОРІВ НА РОЗВИТОК ДИПЛОМАТІЇ
21.02.2024 21:24
LVIV’ HOSPITALITY SERVICE : NOWADAYS REALITY
21.02.2024 20:43
ВПРОВАДЖЕННЯ РИЗИК-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ БАНКІВ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ
21.02.2024 18:50
ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ЦИФРОВОЇ GRC СИСТЕМИ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
21.02.2024 16:22
МАРКЕТИНГ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ
21.02.2024 09:17
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
19.02.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.229 сек. / Mysql: 1599 (0.182 сек.)