:: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ :: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ
:: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ

 
25.01.2024 14:25
Автор: Доронін Віталій Олегович, здобувач першого (бакалаврського) рівня освіти, Рівненський державний гуманітарний університет; Гаврилюк Володимир Іванович, кандидат технічних наук, доцент, Рівненський державний гуманітарний університет
[2. Інформаційні системи і технології;]

Анотація. В сучасному світі використання штучного інтелекту і чат-ботів набуває все більшого значення в різних сферах. Чат-боти стали важливим інструментом для спілкування з користувачами в онлайн-середовищі, і вони можуть виконувати різноманітні завдання, від відповідей на запитання користувачів до навчання інформаційному пошуку та підтримки клієнтів.

Ключові слова: чат-бот, машинне навчання, dialogflow.

Abstract. In today's world, the use of artificial intelligence and chatbots is gaining more and more importance in various fields. Chatbots have become a tool for communicating with users in the online environment, and they can perform a variety of tasks, from answering user questions to training information retrieval and customer support.

Keywords: chatbot, machine learning, dialogflow.

У сучасному світі чат-боти стають все більш поширеними. Вони використовуються в різних сферах діяльності, від обслуговування клієнтів до освіти та розваг. Чат-боти можуть виконувати різноманітні завдання, від відповідей на запитання користувачів до надання підтримки та допомоги.

Одним із ключових факторів, що впливають на ефективність чат-бота, є його навчання. Навчання чат-бота дозволяє йому краще розуміти запити користувачів і надавати більш точні та корисні відповіді.

Існує кілька різних методів навчання чат-ботів. Одним із найпоширеніших методів є навчання на основі даних. У цьому випадку чат-бот навчається на наборі текстових даних, що містять приклади розмов між людьми.

Серед сервісів, які дозволяють навчати чат-ботів на основі даних користувачів, є Dialogflow. Dialogflow - це платформа розробки чат-ботів від Google, яка пропонує широкий спектр функцій та інструментів для створення та навчання чат-ботів.

Створення проекту Dialogflow

Щоб створити проект Dialogflow, необхідно зареєструватися в Google Cloud Platform і створити проект. Після створення проекту необхідно перейти в розділ Dialogflow і створити нову модель.

Створення моделі чат-бота

Після створення проекту необхідно створити модель чат-бота. Модель чат-бота - це основа для створення чат-бота. У моделі чат-бота визначаються такі параметри, як мовні моделі, інструкції та правила.




Завантаження даних для навчання

Для навчання чат-бота на основі даних користувачів необхідно завантажити дані для навчання. Дані для навчання можуть містити приклади розмов між людьми. Дані для навчання можна завантажити в Dialogflow у декількох форматах, включаючи CSV, JSON і TXT.

Налаштування навчання

Після завантаження даних для навчання необхідно налаштувати навчання. У процесі налаштування навчання можна визначити такі параметри, як тип навчання, модель навчання та метрики навчання.

Типи навчання у Dialogflow включають:

• Навчання за допомогою правил: у цьому випадку чат-бот навчається на наборі правил, які визначають, як він повинен відповідати на різні запити користувачів.




• Навчання за допомогою машинного навчання: у цьому випадку чат-бот навчається на наборі даних, що містять приклади розмов між людьми, а також на наборі даних, що містять оцінки правильності відповідей чат-бота. 

За допомогою Dialogflow можна побудувати такий сценарій, у якому розмова піде тією чи іншою «гілкою», залежно від вибору користувача. Від цього залежить, що агент запитає далі: яку начинку додати або напій.

Найпростіший спосіб зробити "гілку" - це створити пов'язаний Intent за допомогою кнопки "Add follow-up intent", яка з'являється при наведенні на той чи інший намір. Після цього під «батьківським» елементом відображатимуться «дочірні», для яких також можна створити пов'язані наміри:

Наприклад, користувач відповів, що його проблема пов’язана з поламаною веб-сторінкою або посиланням, тоді поточний діалог має контекст «help-followup». Для відповіді на подібне запитання заведено намір «Page & links» з відповідними тренувальними фразами та відповідями, де задається наступне питання:




Рисунок – «позитивна» гілка

Якщо ж користувач скаже, що проблема пов’зяна з швидкістю веб-сайта, то розмова потрапить у інший намір, в якому тренувальні фрази такі самі, але відповідь трохи інша: 




Рисунок – «негативна» гілка

Моделі навчання у Dialogflow включають:

• Метод максимального правдоподібності: у цьому випадку чат-бот навчається так, щоб максимально збільшити ймовірність того, що його відповідь буде правильною.

• Метод мінімізації втрат: у цьому випадку чат-бот навчається так, щоб мінімізувати значення функції втрат, яка визначає, наскільки добре чат-бот відповідає на запити користувачів.

Метрики навчання у Dialogflow дозволяють оцінити ефективність навчання чат-бота. До метрик навчання відносяться:

• Точність: точність відповідає за те, наскільки часто чат-бот надає правильну відповідь.

• Повністю та правильно (F1-міра): F1-міра є комбінацією точності та повноти, яка визначає, наскільки часто чат-бот надає правильну відповідь і наскільки часто він надає відповідь, яка покриває всі запити користувача.

Налаштування навчання

Після налаштування навчання можна розпочати процес навчання чат-бота. Процес навчання може зайняти деякий час, залежно від обсягу даних для навчання та складності моделі чат-бота.

Після завершення навчання чат-бот готовий до використання.

Діалог буде по тому сценарію, який вибере користувач:




Використання сервісу Dialogflow для навчання чат-бота на основі даних користувачів є ефективним способом покращити продуктивність та корисність чат-бота. Цей метод дозволяє чат-боту навчатися на реальних взаємодіях з користувачами, що дозволяє йому краще розуміти їхні запити та потреби.

Список використаних джерел

1. [Електронний ресурс] A brief history of Chatbots

https://chatbotslife.com/a-brief-history-of-chatbots-d5a8689cf52f

2. [Електронний ресурс] https://core.telegram.org/

3. Bird S. Natural language processing with Python / S. Bird, E. Klein, E. Loper. – Sebastopol : O’Reilly. – 2009. – 504 p.

4. Jurafsky D. Speech and language processing / D. Jurafsky, J. H. Martin. – New Jersey : Prentice Hall. – 2023. – 628 p.

5. Russell S., Norvig P. Artificial Intelligence: A Modern Approach / S. Russell, P. Norvig. – New York : Pearson. – 2009. – 1159 р.

6. Kevin P. Murphy. Machine Learning: A Probabilistic Perspective / Kevin P. Murphy – New York : The MIT Press. – 2012. – 1104 р.

7. [Електронний ресурс] Coursera: Deep Learning Specialization

https://www.coursera.org/specializations/deep-learning 

8. [Електронний ресурс] ChatGPT: Build a Chatbot with the new OpenAI API in Python!

https://www.udemy.com/course/chatgpt-build-a-chatbot-with-the-new-openai-api-in-python/

9. [Електронний ресурс] YouTube: Chatbot Tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=6GLFcm7dGiY&list=PLG9FQRMgm_JIFAQ1d6PxzARiySBupelaz

References

1. [Electronic resource] A brief history of Chatbots

https://chatbotslife.com/a-brief-history-of-chatbots-d5a8689cf52f

2. [Electronic resource] https://core.telegram.org/

3. Bird S. Natural language processing with Python / S. Bird, E. Klein, E. Loper. - Sebastopol : O'Reilly. - 2009. - 504 p.

4. Jurafsky D. Speech and language processing / D. Jurafsky, J.H. Martin. – New Jersey: Prentice Hall. - 2023. - 628 p.

5. Russell S., Norvig P. Artificial Intelligence: A Modern Approach / S. Russell, P. Norvig. - New York: Pearson. - 2009. - 1159

6. Kevin P. Murphy. Machine Learning: A Probabilistic Perspective / Kevin P. Murphy - New York : The MIT Press. - 2012. - 1104

7. [Electronic resource] Coursera: Deep Learning Specialization

https://www.coursera.org/specializations/deep-learning

8. [Electronic resource] ChatGPT: Build a Chatbot with the new OpenAI API in Python!

https://www.udemy.com/course/chatgpt-build-a-chatbot-with-the-new-openai-api-in-python/

9. [Electronic resource] YouTube: Chatbot Tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=6GLFcm7dGiY&list=PLG9FQRMgm_JIFAQ1d6PxzARiySBupelaz



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МОЖЛИВОСТІ GODOT ENGINE ДЛЯ РОЗРОБКИ ІГОР
30.01.2024 10:57
ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧ ТЕОРІЇ ГРАФІВ ЗАСОБАМИ PYTHON
26.01.2024 13:35
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ БІЗНЕСОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ: СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
24.01.2024 22:01
ВАЖЛИВІСТЬ ТЕХНОЛОГІЇ БЛОКЧЕЙН ДЛЯ РІЗНИХ СФЕР ЛЮДСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
24.01.2024 20:48
ДОБІР АЛГОРИТМІВ ШИФРУВАННЯ ДЛЯ ПОБУДОВИ ПРОГРАМИ-ШИФРАТОРА ТЕКСТОВИХ ПОВІДОМЛЕНЬ
24.01.2024 19:16
AUTOMATION OF INFORMATION ACCOUNTING PROCESSES IN THE DEAN'S OFFICE CONTROL SYSTEM
24.01.2024 18:47
ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A TOOL FOR COUNTERING CYBER THREATS
23.01.2024 12:33
ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ЯК AR ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІНЮЮТЬ СПОСОБИ ВЗАЄМОДІЇ ТА МАРКЕТИНГ
22.01.2024 18:36
ДОДАТКОВІ ПОХИБКИ У ТЕНЗОРЕЗИСТОРНИХ ДАТЧИКАХ
22.01.2024 17:46
АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБОРУ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ДАНИХ В БЕЗСЕРВЕРНИХ СИСТЕМАХ
22.01.2024 16:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.380 сек. / Mysql: 1599 (0.312 сек.)