:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS  У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПОЛІТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS  У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПОЛІТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS  У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПОЛІТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПОЛІТЕХНІЧНОГО ФАХОВОГО КОЛЕДЖУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 
23.01.2024 17:13
Автор: Каркач Андрій Володимирович, доктор філософії, старший викладач кафедри соціальної роботи та спеціальної освіти, Полтавський інститут економіки і права; Каркач Вікторія Вікторівна, викладач філологічних дисциплін, методист, спеціаліст вищої категорії, старший викладач, ВСП «Полтавський політехнічний фаховий коледж НТУ «ХПІ»
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-3959-0568 Каркач А.В.

Стаття присвячена питанню актуальності розвитку універсальних навичок (soft skills) поряд із формуванням професійних навичок (hard skills) здобувачів освіти технічного профілю у процесі вивчення зарубіжної літератури у закладі фахової передвищої освіти [5].

Для сучасного українського соціуму характерна наявність швидкоплинних вимог до організації та змісту професійної підготовки фахівців. У зв’язку з цим перед закладами, які здійснюють освітню діяльність за програмами фахової передвищої освіти, постає завдання з підготовки не просто компетентних фахівців, а членів суспільства, для яких характерні:

- вміння орієнтуватися у сучасному цифровому просторі;

- здатність до саморозвитку та самоосвіти;

- готовність до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності.

Сучасні тенденції вимагають від фахівців бути мобільними, продуктивно взаємодіяти з довкіллям, бути соціально адаптованими та ефективними комунікаторами.

У зв'язку з цим якість підготовки здобувачів освіти технічного профілю у закладах фахової передвищої освіти має визначатися сформованістю не лише професійних компетентностей, а й універсальних, надпрофесійних та, можливо, нетрадиційних для інженерної освіти soft skills (гнучких навичок) [9].

Саме гнучкі навички забезпечать якісне застосування технічних знань та умінь, здобутих у результаті освіти у коледжі. Soft skills (гнучкі навички) можуть бути корисними у багатьох життєвих ситуаціях. До них належать комунікативні, лідерські, мисленнєві навички, уміння працювати у команді, навички самоврядування тощо [8].

Дисципліна «Зарубіжна література» має значний потенціал для формування у здобувачів освіти універсальних компетентностей, асоційованих з гнучкими навичками (soft skills) [7]. Опанування зарубіжною літературою надає змогу різноманітного використання міжпредметних зв'язків, характеризується націленістю на розвиток особистості, її соціальну адаптацію та успішну соціалізацію [2].

Успішне формування soft skills (гнучких навичок) є можливим виключно у разі широкого використання сучасних педагогічних технологій у процесі навчання [1].

Таблиця 1

Технології, що сприяють формуванню у здобувачів освіти soft skills




Особистісні результати в оволодінні soft skills у процесі навчання зарубіжній літературі у політехнічному фаховому коледжі зосереджені на когнітивному та емоційному розвитку здобувача, наприклад, на постановці креативних  завдань та вирішенні проблем, експериментуванні та отриманні нових знань, системному, творчому та критичному мисленні, професійній етиці. Міжособистісні результати навчання під час вивчення зарубіжної літератури  включають уміння індивідуальної та групової взаємодії, таких як спілкування, робота в команді, лідерство [6].

Процес підготовки у політехнічному фаховому коледжі має бути одночасно орієнтований на формування професійних компетентностей та передачу фундаментальних технічних знань, а також на розвиток soft skills (гнучких навичок) за допомогою навчання мисленнєвої діяльності, що дозволить майбутньому випускнику забезпечувати функціонування основних виробничих процесів, оптимально керувати ситуацією, вибудовувати командну взаємодію, володіти гнучкими креативними підходами у прийнятті рішення [5].

Формування надпрофесійних компетентностей (soft skills) випускника політехнічного фахового коледжу – завдання викладача закладу фахової передвищої освіти. Одним із ефективних способів є методично грамотна та послідовна робота на заняттях із зарубіжної літератури [4] .

Висновки. Таким чином, ми з певною часткою впевненості можемо наголосити на необхідності формування «гнучких навичок» у здобувачів освіти різних спеціальностей. Подібні навички носять надпредметний характер і сприяють розвитку у майбутнього фахівця вміння працювати у команді, гнучко застосовувати професійні знання, вміння і навички, котрі набуваються, коригувати їх у процесі професійної діяльності і доповнювати відповідно до конкретних професійних завдань. Існує низка інноваційних освітніх технологій інтерактивної спрямованості, таких як освітній веб-квест, парадигма позитивних змін, навчання з досвіду інших   тощо, які дозволяють з високою ефективністю розвивати soft skills у здобувачів освіти політехнічного фахового коледжу в процесі викладання навчальних дисциплін гуманітарного циклу [3]. 

Список літератури:

1. Дроздова Ю., Дубініна О. Концептуальні підходи до визначення «softskills» у сучасних освітніх та професійних моделях. Softskills – невід’ємні аспекти формування конкурентоспроможності студентів у XXI столітті: : Тези доп., м. Київ, 21 лют. 2020 р. Київ, 2020. С. 31–34.

2. Куцінко О. Особливості викладання зарубіжної літератури в школі. Харків : Основа, 2018. 94 с..

3. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування soft skills студентів непедагогічних спеціальностей у процесі вивчення курсу «Педагогіка». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. № 1(48). С. 267–271.

4. Ніколенко О. Стратегічні напрями нових стандартів літератури. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2011. № 7-8. С. 13–17.

5. Самолюк Н. Soft та hard skills на ринку праці: сутність та складові. Вісник НУВГП. Серія «Економічні науки». 2021. № 4(96). С. 275–294. 

6. Удовиченко Л. Методика навчання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти. Київ : Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка., 2022. 121 с.

7. Черняк І. Г. Розвиток універсальних гнучких навичок «soft skills: 4к» на уроках зарубіжної літератури, які допоможуть дитині стати затребуваною у майбутньому. На Урок. URL: https://bit.ly/3S5Hbf0 (дата звернення: 11.01.2024).

8. Robles M. Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today’s Workplace. Business Communication Quarterly. 2016. Vol. 75 (4). P. 453–465.

9. Soft skills: м’які навички для успішної кар’єри майбутнього. TASlife:блог. URL: https://taslife.com.ua/blog/soft-skills (дата звернення: 11.11.2023).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
AI IN TEACHING LANGUAGES: PERSPECTIVES AND CHALLENGES
24.01.2024 18:28
АНАЛІЗ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ОКРЕМИХ ТЕМ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
23.01.2024 15:10
ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MOODLE В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
22.01.2024 15:37
РОЗВИТОК SOFT SKILLS НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
22.01.2024 15:29
TEACHING FOREIGN LANGUAGES FOR PROFESSIONAL PURPOSES IN THE CONTEXT OF ACADEMIC MOBILITY
20.01.2024 15:21
ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КЕЙСІВ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
15.01.2024 20:50
AN IMPLEMENTATION OF CRITICAL THINKING IN CREATING THE ATMOSPHERE OF OPENNESS AND RESPONSIBLE COOPERATION IN THE CLASSROOM
08.01.2024 19:56




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.293 сек. / Mysql: 1541 (0.236 сек.)