:: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ІНТЕРНЕТ-МЕМІВ :: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ІНТЕРНЕТ-МЕМІВ
:: ECONOMY :: СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ІНТЕРНЕТ-МЕМІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ІНТЕРНЕТ-МЕМІВ

 
22.01.2024 18:48
Автор: Петренко Віталій Сергійович, студент, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
[6. Історичні науки;]

Меми - це ідея, поведінка або стиль, які поширюються через наслідування від людини до людини в рамках культури і часто несуть символічне значення, що представляє певне явище або тему. Меми діють як одиниці, що несуть культурні ідеї, символи або практики, які можуть передаватися з однієї свідомості до іншої за допомогою листа, мови, жестів, ритуалів або інших наслідуваних явищ з імітованою темою. Прихильники цієї концепції розглядають меми як культурні аналоги генів, оскільки вони відтворюються, мутують і реагують на тренди.

У популярній мові мем може відноситися до інтернет-мему, зазвичай до зображення, яке піддається реміксам, копіюванню та розповсюдженню в рамках загального культурного досвіду в Інтернеті. Відомо, що М. Годвін ввів термін «Інтернет-мем» у 1993 році, коли обговорював поширення мемів через дошки оголошень, групи Usenet та електронну пошту [28]. 

З появою соціальних мереж, таких як YouTube, Twitter, Facebook та Instagram, меми стали більш різноманітними і можуть швидко поширюватися. Пізніші жанри включають «промозглі» та сюрреалістичні меми, а також короткі відеоролики, наприклад, завантажені на Vine та TikTok.

Меми вважаються важливою частиною інтернет-культури та стали розвиненою сферою досліджень. Вони з’являються в різних контекстах, таких як маркетинг, економіка, фінанси, політика, громадські рухи, релігія і охорона здоров’я. Хоча деякі дослідники стверджують, що меми заслуговують на захист сумлінного використання, використання медіа з уже існуючих творів іноді може призвести до проблем з авторським правом.

Інтернет-меми походять від початкової концепції мемів як елементу культури, що передається від людини до людини. В Інтернеті це поширення відбувається через онлайн-середовища, такі як соціальні мережі.

Хоча ці терміни споріднені, інтернет-меми відрізняються тим, що вони часто є короткочасними примхами, тоді як успіх традиційних мемів визначається довговічністю. Інтернет-меми також вважаються менш концептуально абстрактними порівняно з їхніми традиційними аналогами.

Не існує єдиного формату, який мають слідувати меми, і вони можуть мати різні цілі. Наприклад, вони часто служать легкою розвагою, але також можуть бути потужними інструментами самовираження, встановлення зв’язків, соціального впливу та політичної підривної діяльності.

Двома центральними атрибутами інтернет-мемів є творче відтворення та інтертекстуальність. Перше відноситься до тенденції популярного мема ставати об’єктом пародії та імітації, що може відбуватися за допомогою мімікрії або реміксів [12].

Інтертекстуальність може бути продемонстрована через меми, що поєднують різні предмети чи аспекти культури. Наприклад, мем може поєднувати твердження політика США М. Ромні про фразу "плетіння, повні жінок" з президентських дебатів у США в 2012 році з корейською поп-піснею "Gangnam Style", накладаючи текст "мої палітурки, повні жінок, вибухнули" на кадр із кліпу Psy, де навколо нього майорить папір. Це надає нового сенсу сцені з музичного кліпу та поєднує політичні та культурні аспекти двох різних країн.

Меми можуть включати жарти в онлайн-спільнотах, які передають ексклюзивні культурні знання, невідомі звичайним користувачам; завдяки цьому може бути побудовано колективну групову ідентичність. Інші меми, навпаки, мають ширшу культурну значимість і може бути зрозумілі навіть тими, хто перебуває поза субкультури, яку можна було б асоціювати з мемом.

У дослідженні М. Кнобель і К. Ланкшира вивчалися три характеристики успішних інтернет-мемів, виявлені Р. Докінзом, а саме вірність, плодючість довголіття. Було виявлено, що вірність інтернет-мемів слід розуміти як відтворюваність, оскільки меми, хоч і зберігають свою суть, часто не передаються повністю «у непошкодженому вигляді» (через будь-яке реміксування).

Вважалося, що плодючість визначається трьома основними характеристиками: гумором (наприклад, комічно перекладеним рядком відеоігри «Вся ваша база належить нам»), інтертекстуальністю (наприклад, різними інтерпретаціями вірусного відео «Хлопець із Зоряних воєн», що відсилають до поп-культури) і наприклад, феномен «Берт – зло»). Зрештою, довговічність мема була описана як необхідна для його безперервної передачі та еволюції.

Інтернет-меми можуть залишатися незмінними або розвиватися з часом. Вони можуть «мутувати» у своєму значенні, але зберігати свою структуру, чи навпаки, така мутація відбувається випадково чи навмисно, наприклад, як пародії. У дослідженні Мілтнера вивчався мем «локоти» та його еволюція з часом від жарту в комп’ютерних та ігрових спільнотах на 4chan до джерела емоційної підтримки та гумору для ширшої аудиторії [9].

Перехід мема до масового використання призвів до того, що він став немодним серед первісних творців. Мільтнер пояснив, що у міру того, як контент проходить через різні спільноти, він інтерпретується по-новому і набуває нових конотацій; вони зазвичай відповідають потребам та бажанням цієї спільноти і нерідко відірвані від первісного задуму творця. Часто модифікації мема можуть перетворити його на явище, що виходить за рамки соціальних та культурних кордонів.

Меми поширюються за вірусною схемою, «заражаючи» людей за схемою, що нагадує модель поширення хвороб SIR. Як тільки мем пошириться серед достатньої кількості людей, подальше поширення стане неминучим. Дослідження Кошіа дійшло ряду висновків щодо успіху поширення мема та його довговічності.

Було виявлено, що хоча інтернет-меми конкурують за увагу глядача, що призводить до скорочення їх тривалості життя, вони також можуть співпрацювати один з одним для досягнення більшої виживання. Крім того, як не парадоксально, мем, на піку популярності якого значно перевищує середній рівень, не виживе, якщо він не є унікальним, тоді як мем без такого піку продовжує використовуватися з іншими мемами і, таким чином, має велику живучість.

Слово «мем» було придумано Р. Докінзом в його книзі «Егоїстичний ген» в 1976 р. як спроба пояснити, яким чином аспекти культури відтворюються, мутують і розвиваються. Смайли є одними з ранніх прикладів інтернет-мемів, зокрема смайлик  посмішки), що  представлений С. Фалманом в 1982 році. Концепцію мемів в онлайн-контексті було офіційно запропоновано    М. Годвіном у 1993 році [54]. 

У 2013 році Докінз охарактеризував інтернет-мем як мем, навмисно змінений творчими здібностями людини, на відміну від біологічних генів та її власної доінтернетівської концепції мема, яка включала мутацію внаслідок випадкових змін та поширення за допомогою точної реплікації, як у дарвінівській теорії.

Докінз пояснив, що інтернет-меми, таким чином, є «викраденням оригінальної ідеї», розвиваючи саму концепцію мема в цьому новому напрямку. Тим не менш, до 2013 Л. Шифман зміцнив зв’язок мемів з інтернет-культурою і переробив концепцію Докінза для онлайн-контекстів. Така асоціація виявилася емпірично цінною, оскільки інтернет-меми мають додаткову властивість, якої немає у «мемів» Докінза: інтернет-меми залишають слід у ЗМІ, через які вони поширюються (наприклад, у соціальних мережах), що їх можна простежити та проаналізувати.

Однак до того, як інтернет-меми стали вважатися по-справжньому академічними, вони спочатку були розмовною відсилкою до гумористичного візуального спілкування в Інтернеті в середині-кінці 1990-х років серед інтернет-мешканців; приклади цих ранніх інтернет-мемів  «Танцююча дитина» і «Танець хом’яка». 

Слід зауважити, що меми того часу в основному поширювалися через дошки оголошень, групи Usenet та електронну пошту і, як правило, існували довше, ніж сучасні меми. З розвитком інтернет-протоколів розвивалися і меми. Лікоти походять від іміджборд-сайту 4chan і стали прототипом формату «макрозображення» (зображення, накладене великим текстом). Інші ранні форми мемів, заснованих на зображеннях, включали демотиватори (пародовані мотиваційні плакати), відфотошоплені зображення, комікси (наприклад, комікси про лють), та аніме-фан-арт, іноді створювані додзинськими колами до різних країн.

Після випуску YouTube в 2005 році з’явилися відео-меми, такі як Rickrolling, і вірусні відеоролики, такі як "Gangnam Style" та "Harlem Shake". Поява веб-сайтів соціальних мереж, таких як Twitter, Facebook та Instagram, надала додаткові засоби для поширення мемів, а створення веб-сайтів, що генерують меми, зробило їх виробництво більш доступним.

Інтернет-меми є засобом швидкого спілкування з великою онлайн-аудиторією, що призвело до їх використання тими, хто прагне висловити політичну думку або активно проводить кампанію за (або проти) політичної освіти. У певному сенсі їх можна розглядати як сучасну форму політичної карикатури, що пропонує спосіб демократизувати політичні коментарі.

Дослідження показали, що використання мемів під час виборів відіграє роль у інформуванні громадськості на політичні теми. Дослідження було присвячено загальним виборам у Великій Британії в 2017 році і дійшло висновку, що меми є широко поширеним каналом передачі базової політичної інформації для аудиторії, яка зазвичай її не шукає. Вони також виявили, що меми можуть відігравати певну роль у підвищенні явки виборців [42].

Деякі політичні кампанії почали явно використовувати зростаючий вплив мемів. У рамках президентської кампанії в США 2020 р. М. Блумберг спонсорував низку облікових записів у Instagram (всього з більш ніж 60 мільйонами передплатників) для публікації мемів, пов’язаних з кампанією Блумберга. Кампанію звинуватили у цьому, що вона розглядала меми як товар, який можна купити.

Окрім використання на виборах, інтернет-меми можуть стати символами різних політичних ідеологій. Яскравим прикладом є жаба Пепе, яка використовувалася як символ альтернативного правого політичного руху, а також продемократичної ідеології під час протестів у Гонконгу у 2019-2020 роках.

У популярному контексті мем може відноситися до інтернет-мему, зазвичай до зображення, яке піддається реміксам, копіюванню та розповсюдженню в рамках загального культурного досвіду в Інтернеті.

Прихильники припускають, що мем - це вірусний феномен, який може розвиватися в результаті природного відбору аналогічно біологічної еволюції. Меми роблять це за допомогою процесів варіації, мутації, конкуренції та успадкування, кожен з яких впливає на репродуктивний успіх мема. Меми поширюються через поведінку, яку вони викликають у своїх господарів.

Галузь досліджень під назвою меметика виникла у 1990-х роках для вивчення концепцій та передачі мемів з погляду еволюційної моделі. Критика з різних сторін кинула виклик ідеї про те, що академічні дослідження можуть вивчати меми емпірично. Однак розвиток нейровізуалізації може унеможливити емпіричне дослідження. Деякі коментатори у сфері соціальних наук ставлять під сумнів ідею у тому, що можна осмислено класифікувати культуру з погляду дискретних одиниць, і особливо критично ставляться до біологічної природи основ теорії [11].

Меми насамперед потребують збереження. Чим довше мем залишається у своїх господарів, тим вищі шанси на його поширення. Коли господар використовує мем, життя мема продовжується. Повторне використання нейронного простору, в якому розміщена копія певного мема, для розміщення інших мемів є найбільшою загрозою для копії цього мема.

Мем, який підвищує тривалість життя своїх господарів, зазвичай живе довше. Навпаки, мем, який скорочує тривалість життя своїх носіїв, матиме тенденцію зникати швидше. Однак, оскільки носії смертні, збереження мемів у довгостроковій перспективі неможливе. Мемам потрібна передача.

Форми життя можуть передавати інформацію як вертикально (від батька до дитини у вигляді реплікації генів), і горизонтально (через віруси та інші засоби). Меми можуть відтворюватись вертикально або горизонтально в межах одного біологічного покоління. Вони також можуть перебувати у стані спокою протягом тривалого часу.

Меми розмножуються шляхом копіювання з однієї нервової системи в іншу шляхом спілкування або шляхом наслідування. Імітація часто передбачає копіювання поведінки іншої людини, що спостерігається. Комунікація може бути прямою чи непрямою, коли меми передаються від однієї людини до іншої через копію, записану в неживому джерелі, наприклад, у книзі чи партитурі.                        

Дослідник А. Макнамара припустив, що меми можна поділити на внутрішні та зовнішні (i-меми або електронні меми). А. Лінч описав сім загальних моделей передачі мемів [36]: 

1. Кількість батьківських обов’язків: ідея, що впливає кількість дітей. Діти особливо сприйнятливо реагують на ідеї своїх батьків, і тому ідеї, які прямо чи опосередковано сприяють вищій народжуваності, відтворюватимуться з більшою швидкістю, ніж ті, що перешкоджають вищій народжуваності.

2. Ефективність батьківства: ідея, яка збільшує частку дітей, які переймають ідеї своїх батьків. Культурний сепаратизм є прикладом практики, від якої очікується вищої швидкості реплікації мемів, оскільки мем поділу створює бар’єр впливу конкуруючих ідей.

3. Прозелітизм: ідеї зазвичай передаються іншим, крім своїх дітей. Ідеї, які заохочують прозелітизм мема, як це спостерігається у багатьох релігійних чи політичних рухах, можуть відтворювати меми горизонтально не більше покоління, поширюючись швидше, ніж передача мемів від батьків до дітей.

4. Збереження : ідеї, які впливають на тих, хто їх дотримується, щоб вони продовжували їх утримувати протягом тривалого часу. Ідеї, які сприяють довголіттю своїх носіїв або роблять їх особливо стійкими до відмови чи заміни цих ідей, підвищують збереження мемів та забезпечують захист від конкуренції чи прозелітизму з боку інших мемів.

5. Суперечливість: ідеї, які впливають на тих, хто їх дотримується, з метою атакувати чи саботувати конкуруючі ідеї та/або тих, хто їх дотримується. Агресивна реплікація може дати перевагу передачі мема, коли мем сам собою заохочує агресію проти інших мемів.

6. Когнітивність: ідеї, які сприймаються більшістю населення, що стикається з ними, як переконливі. Мехи, що когнітивно передаються, багато в чому залежать від групи інших ідей і когнітивних рис, які вже широко поширені серед населення, і тому зазвичай поширюються більш пасивно, ніж інші форми передачі мемів. Меми, що розповсюджуються за допомогою когнітивної передачі, не вважаються самовідтворюваними.

7. Мотиваційність: ідеї, які люди приймають, тому що вони відчувають у їх прийнятті певний особистий інтерес. Строго кажучи, мотиваційно передані меми не розмножуються самостійно, але цей спосіб передачі часто відбувається у поєднанні з мемами, що самовідтворюються в ефективному батьківському, прозелітичному та консерваційному режимах.

Відомо, що мем як єдине ціле забезпечує зручний засіб обговорення «частини думки, що копіюється від людини до людини», незалежно від того, чи містить ця думка інші в собі або є частиною більшого мема. Мем може складатися з одного слова або з усієї мови, в якій це слово вперше з’явилося. Це утворює аналогію з ідеєю про ген як про єдину одиницю самовідтворювальної інформації, виявленої на хромосомі, що самовідтворюється .

Нездатність пов’язати ідею або культурну особливість з ключовими одиницями, що піддаються кількісному виміру, широко визнана проблемою меметики. Однак стверджувалося, що сліди меметичної обробки можна оцінити кількісно за допомогою методів нейровізуалізації, які вимірюють зміни у «профілях зв’язку між областями мозку».

Блекмор відповідає на таку критику, заявляючи, що меми порівнюються з генами в цьому відношенні: хоча ген не має певного розміру, і ми не можемо приписати кожну фенотипічну особливість безпосередньо конкретному гену, він має цінність, оскільки інкапсулює цю ключову одиницю успадкований вираз, схильне до еволюційного тиску. Як ілюстрація вона зазначає, що еволюція вибирає ген для таких особливостей, як колір очей; він не вибирає окремий нуклеотид у ланцюзі ДНК. Меми грають аналогічну роль розумінні еволюції імітованого поведінки.

Ч. Дж. Ламсден та Е.. Вілсон пропонують теорію про те, що гени і культура розвиваються спільно і що фундаментальні біологічні одиниці культури повинні відповідати нейронним мережам, які функціонують як вузли семантична пам’ять.

Нині існування дискретних культурних одиниць, які задовольняють меметичної теорії, піддається сумніву різними способами. З цього погляду критично важливим є те, що заперечення єдиного статусу меметики означає заперечення особливо фундаментальної частини первісного аргументу Докінза. Зокрема, заперечення того, що меми є єдиним цілим або можуть бути пояснені в якійсь чіткій єдиній структурі, заперечує культурну аналогію, яка надихнула Докінза дати їм визначення. Якщо меми не можна назвати унітарними, меми не підзвітні неодарвіністської моделі еволюційної культури.

У межах культурної антропології матеріалістичні підходи скептично ставляться до таких одиниць. Зокрема Ден Спербер стверджує, що меми не унітарні в тому сенсі, що не існує двох примірників однієї й тієї ж культурної ідеї; все, що можна стверджувати,  те, що існує матеріальна мімікрія ідеї. Таким чином, кожен екземпляр «мема» не буде справжньою еволюційною одиницею реплікації.

Докінз відзначив 3 умови, які повинні існувати для виникнення еволюції [23]: 

- варіація чи запровадження нових змін у існуючі елементи;

- спадковість чи реплікація, чи здатність створювати копії елементів;

- диференціальна «придатність» чи можливість одного елемента більш менш підходитимемо довкілля, ніж інший.

Кластери мемів або мемплекси (також відомі як мем-комплекси або мем-комплекси), такі як культурні або політичні доктрини та системи, також можуть відігравати роль у прийнятті нових мемів. Мемплекси є групами мемів, які відтворюються разом і адаптуються. Меми, які вписуються в успішний мемплекс, можуть здобути визнання, «підключаючись» до успіху мемплексу.

Інтернет-меми в просторах інтернету сильно відрізняються, наприклад,  актуальністю обговорюваних тем або масштабом розпосюдженості, тому меми можуть бути глобальними та локальними.

Науковці акцентують на зв’язку мемів із популярною культурою, елементом якої вони є.

Так, дослідник Р. Браун вважає, що меми заохочують види інтертекстуальності, тому що здатні поєднувати компоненти популярної культури і посилання на політичні події задля того, аби виділити динаміку реального та віртуального світів [8].

Тепер меми зі сфери розваг набули рис політичного спілкування. Слід зауважити, що не політичні діячі почали використовувати меми для комунікації з інтернет-масами, а самі користувачі, тобто інтернет-спільнота сформувала попит на такий метод виразу власних політичних суджень.  Джерела цієї версії можна відслідкувати до етапів інтернет-субкультури і форумів на кшталт Redditу і 4chanу. Саме тут політичні меми заявили про себе як про інструмент вираження надскладних поглядів. 

З цих форумів меми потрапили до глобальних соціальних мереж - Facebookу і Twitterу – і стали популярними серед населення. Оскільки ділитися політичними поглядами у форматі провокації, тролінгу і мемів через соціальні медіа здатний кожен,  - відповідно з’явився загальний тренд.  

Інтернет та соціальні мережі значно розширили як джерела, так і типи політичної інформації, доступної користувачам. Різноманітні «куратори», такі як журналісти, фахівці зі стратегічних комунікацій, користувачі соціальних мереж та алгоритмічні фільтри, тепер роблять свій внесок в онлайн-потоки новин.

Однак користувачі також стикаються з політичною інформацією та ідеями в інших формах, включаючи думки членів сім’ї, друзів чи незнайомців, політичні меми, інфографіку та інші типи візуального та відеополітичного контенту, які не є явно новинами.

Серед типів політичного контенту, який люди бачать у соціальних мережах, політичні меми, які найчастіше набувають форми гумористичного тексту, накладеного на зображення, вирізняються як особливо приваблива та поширена форма політичних ЗМІ. Тільки в Instagram щодня публікується близько 1 мільйона мемів, що демонструє їх значний вплив.

Через типове коротке використання тексту, акцент на гуморі та частого використання мімікрії меми часто сприймаються як легковажні та нездатні передавати складні ідеї.

Більше того, хоча меми відомі своїм швидким розповсюдженням в Інтернеті, лише невелика їх кількість «стають вірусними», що дозволяє легко згаяти мему як важливе джерело політичних думок та інформації. Тим не менш, хоча не всі меми отримують широку увагу в соціальних мережах, ті з них, які дійсно, часто перевершують пости відомих організацій новин з точки зору залучення користувачів [15].

Більше того, меми все частіше поширюються політичною елітою, у тому числі кандидатами та політичними партіями, що дозволяє припустити, що вони зберігають свою владу в сучасній політиці. У той же час переважна більшість політичних мемів створюються і поширюються громадянами, що робить їх своєрідним масовим середовищем для обміну політичними ідеями.

В останні роки деякі дослідження вивчали природу політичних мемів та їх вплив на політичну комунікацію, але в більшості цих досліджень використовувалися якісні методи, такі як текстовий аналіз, фокус-групи або інтерв’ю.

Хоча ці якісні підходи просунули наше розуміння змісту та привабливості політичних мемів, досі мало що відомо про те, хто поширює (тобто створює та поширює) політичні меми, їхні особисті та соціальні характеристики та їхні мотиви для цього. Крім того, значно невідомо, чи впливає на аудиторію вплив політичних мемів і яким чином.

Таким чином, кількісні дослідження політичних мемів необхідні для просування та кращого узагальнення наших знань про цю важливу форму політичної комунікації. У цьому дослідженні ми перевіряємо кілька нових дослідницьких питань та гіпотез, пов’язаних із розповсюджувачами та аудиторією політичних мемів, використовуючи дані панельного опитування, зібрані під час президентських виборів у США у 2020 році. Спочатку ми досліджуємо характеристики та мотивацію людей, які розповсюджують меми, перш ніж звернути увагу на потенційні наслідки впливу політичних мемів.

Дослідник К. Шифман у 2014 р. описав інтернет-меми, зокрема, як [29] 

(а) сукупність цифрових предметів, які мають загальні характеристики змісту, форми та/або позиції; 

(б) створені з урахуванням один одного; 

(c) розповсюджуються, імітуються та/або трансформуються через Інтернет великою кількістю користувачів по всьому світу».

Хоча визначення «мема» в популярному дискурсі розширилося і тепер включає ряд типів контенту, створених і розповсюджуваних таким чином, як GIF-файли, відео або виклики в соціальних мережах, найбільш типова форма інтернет-мема представляює собою зображення, накладене на гумористичний текст.

Не зважаючи на свою поверхневу легковажність, меми можуть бути важливою формою політичної участі. Як зазначає К. Шифман, кожна велика публічна подія тепер перетворюється на невизначену кількість мемів, які циркулюють в Інтернеті, передаючи інформацію, навіть якщо вони реміксують цю інформацію, посилаючись на інші культурні моменти та критикуючи можновладців.

Політичні меми використовувалися для того, щоб коментувати помилки та лицемірство політиків, а також для поширення повідомлень та закликів до дій, пов’язаних із соціальними рухами, такими як Occupy Wall Street та Black Lives Matter. Більше того, політичні меми емоційно резонують з користувачами Інтернету, що говорить про на те, що вони мають велике значення у політично- інформаційному середовищі користувачів.

Можливо, частково тому, що популярні меми зазвичай не мають джерела, мало що відомо про людей, які розповсюджують політичні меми в Інтернеті. Тут ми визначаємо поширення мемів як з двох різних видів поведінки: по-перше, створення та публікація мемів, а по-друге, обмін чи публікація мемів, створених іншими. Попередні дослідження показують, що користувачі політичних мемів політично зацікавлені і можуть ділитися мемами з метою розширення активістів або для висловлення своїх політичних ідей і думок.

Більше того, обмін мемами може становити лише частину ширшої програми онлайн-політичного вираження, оскільки користувачі мемів описують цю діяльність як простий спосіб участі в онлайн-дискурсі, який доповнює інші види висловлювання та активізму [43].

Таким чином, прогнозується, що ті, хто розповсюджує меми у своїх соціальних мережах, є політично зацікавленими людьми, які також беруть участь у політичному самовираженні в Інтернеті у більш широкому розумінні, що визначається у цьому дослідженні як вираження особистих політичних поглядів в оригінальних повідомленнях та/або у коментарях до політичних повідомлень інших. Також можливо, що ці користувачі частіше беруть участь у політиці; проте це менш очевидно, оскільки участь у політичному житті зазвичай вимагає більше зусиль, ніж розміщення політичних мемів чи думок в Інтернеті.

Користувачі соціальних мереж, які часто розповсюджують політичні меми, також можуть бути більш політично упередженими через цифрові спільноти однодумців, у яких меми мають тенденцію процвітати. Попередні дослідження показують, що люди, які розповсюджують меми, роблять це частково для того, щоб створити онлайн-спільноти однодумців  і досягти почуття міжгрупової солідарності.

Співтовариства розповсюджувачів мемів, такі як сторінки мемів в Instagram, часто являють собою політично поляризовані групи, в яких меми явно рекламують конкретну політичну партію та її кандидатів, а контент-аналіз політичних мемів виявив високий рівень поляризованого контенту ліберальні, так і консервативні меми.

Більше того, люди, схоже, з більшою ймовірністю діляться мемами, які відповідають їх політичній ідентичності, що дозволяє припустити, що помірні люди з меншою ймовірністю поширюватиме меми. Таким чином, ми пропонуємо таку гіпотезу.

Хоча може існувати низка причин, через які люди діляться політичними мемами в Інтернеті, робиться аналіз того, як поширення політичних мемів пов’язане з трьома конкретними мотивами обміну: переконанням, гумором та обміном інформацією [28].

Перша мотивація обміну мемами, - це політичне переконання інших в Інтернеті. Хоча деякі роботи вказують на те, що політичні меми в першу чергу використовуються не для того, щоб вплинути на виборців або вплинути на вибори, а скоріше для таких цілей, як створення онлайн-спільноти, існує достатня кількість доказів того, що меми використовуються як інструменти переконання. Деякі користувачі повідомляють, що поширення мемів дозволяє їм висловлювати політичні аргументи та критику в доступному форматі. 

Фактично, незважаючи на побоювання, що меми можуть спрощувати важливі питання, дослідження показують, що політичні меми можуть використовуватися для руйнування та кидання виклику нормативним структурам влади під час кампанії за політичні зміни.

Таким чином, цілком можливо, що користувачі, які розповсюджують меми, роблять це з якимось наміром переконати інших у своїй точці зору та закликати їх до дії. Справді, хоча академічні дослідження ще досліджували цю можливість, дослідження ринку показують, що з 20% до 30% людей, які діляться політичними мемами, роблять це, частково з наміром змінити думку інших.

Наступна мотивація обміну - це намір висміяти політиків. Меми часто є засобом політичної сатири та критики, часто використовуючи гумор для приниження політичних кандидатів, зниження їх легітимності або підкреслення особистих і моральних недоліків. Вчені описують гумористичну природу мемів як чинну одночасно з політичним дискурсом, що породжує, і проти нього.

Список літератури:

1. Абизов В. Є. Політичне рішення: механізм прийняття [Електронний ресурс] / В. Є. Абизов, В. Г. Кремень. – Режим доступу: http:// www.niss.gov.ua/book/Abizob/index.htm.

2. Аляєв Г. Є. Політологія / Г. Є. Аляєв. – Полтава: АСМІ, 2008. – С. 56-75.

3. Бойко І. «Збираємо на нову планету»: мережа «вибухнула» мемами про Притулу та його збір на «Байрактари». УНІАН. 25.06.2022. URL : https://www.unian.ua/lite/stars/merezha-vibuhnula-memami-pro-pritulu-i-yogo-zbir-na-bayraktari-11878965.html.

4. Бровко Л. Меметика у війні: як меми стають зброєю, pressassociation, 2022. URL : https: // pressassociation.org.ua / ua / memetika-u-vijni-yak-memi-stayut-zbro%D1%94yu. 

5. Бурбело В. Б. Модель дискурсу в парадигмальному вимірі / В. Б. Бурбело //Вісн. Київ. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка / відп. ред. О. І. Чередниченко. - К. : КНУім. Т. Шевченка, 2004. - С. 81-85.

6. Вігер С. «ЗСУ – наші котики»: добірка мемів про наших захисників до дня збройних. I-VIN. 06.12.2022. URL : https://i-vin.info/news/zsu-–-nashi-kotiki--dobirka-memiv-pro-nashih-zahisnikiv-do-dnya-zbroynih-sil-ukrayini-%28foo%29-4216.html.

7. Гнатюк С. Актуальні проблеми державної інформаційної політики в Україні [Електронний ресурс] / С. Гнатюк // Режим доступу до стат.:www.niss.gov.ua/Monitor/april08/3.htm - 62k.

8. Горбік В. Зустрілись якось француз, німець та італієць. Добірка мемів про візит Макрона, Шольца, Драґі та Йоханніса до Києва. Dev.ua. 16.06.2022. URL : https://dev.ua/news/memy-pro-tryoh.

9. Гранатова К. Мемний фронт. Як у мережі жартують з приводу надокучливих сповіщень про повітряну тривогу (фото). CHAS.NEWS. 17.03.2022. URL: https: // chas.news/ news/ memnii-front-yak-u-merezhi-zhartuyut-z-privodu-nadokuchlivih-spovischen-pro-povitryanu-trivogu-foto.

_____________________

Науковий керівник: Місостов Тотраз Юрійович, кандидат історичних наук, доцент,

доцент кафедри всесвітньої історії, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКСКУРСІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
19.01.2024 16:41
СЕЛЯНСЬКИЙ РУХ НА СХІДНОМУ ПОДІЛЛІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ
19.01.2024 16:07
ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ТА ШТУЧНОГО КОДІВ
12.01.2024 22:47




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.219 сек. / Mysql: 1599 (0.169 сек.)