Стрімкий розвиток онлайн-середовища позначається на появі нових підходів та критеріїв до просування послуг, в тому числі закладів вищої освіти. Заохочення абітурієнтів в соцмережах чи підтримка лояльності існуючих студентів контентом університету сприяє адаптивності в конкурентному середовищі як на міжнародному, так і вітчизняному ринку. Контент має відповідати простору, де існує споживач, це стосується і ЗВО.
Теорія поколінь Штрауса-Гоува - це важлива складова для побудови маркетингової стратегії та вибору інноваційних підходів, вона враховує потреби, переконання, цінності груп споживачів, об’єднаних за поколінням [1, с. 60–63]. Згідно з даною теорією, покоління Z (Generation Z), які також відомі як «зумери» - це споживачі, народжені між 1997 і 2012 роками. Представники даного покоління виросли в епоху технологічного прогресу і розвитку соціальних медіа, що також відображається в їхньому навчальному середовищі. Зумери «живуть» в соцмережах, спілкуються, виражають свою думку, обмінюються враженнями та діляться частинкою свого життя. Майже 9 із кожних 10 споживачів покоління Z (88%) користуються платформою YouTube, а також: 76% використовують Instagram і 68% TikTok [6].
Покоління зумерів - це основні споживачі та творці відеоконтенту в соцмережах, вони задають тренди в відеомаркетингу [2, с. 70]. Одним із важливих каналів комунікації виступають короткі відео в соціальних мережах. Найбільш популярними платформами, які спеціалізуються на короткому відеоконтенті є ютюб шортс (Youtube Shorts), рілс (відео Reels в Instagram) та відео в TikTok. Створення відповідного контенту дозволяє алгоритмам платформ просувати відео на потенційно зацікавлену аудиторію. Також важливо регулярно та своєчасно розміщувати контент для підтримки залучення студентів. Згідно з дослідженням McKinsey, молодому поколінню характерний пошук правди, справедливості, саме тому сторінка університету чи факультету має позиціонуватися як надійне джерело інформації [5]. На відмінно від міленіалів покоління зумерів більш практично та матеріалістично ставляться до своїх рішень. Для абітурієнтів слід висвітлювати довгострокову цінність програми навчання, використовуючи стислу форму, якісні та кількісні переваги, наприклад, у вигляді інфографіки в постах Instagram [4].
Інфлюенсери в соцмережах мають неабиякий вплив на зумерів, понад 60% використовує Instagram під час пошуку нових брендів, товарів і послуг [3]. На сьогодні кількість підписників їм не так важлива, впливати на молодь можуть навіть наноінфлюенсери (до 1000 підписників) та мікроінфлюенсери (1000-50000 підписників). Контент інфлюенсера має відповідати цінностям зумерів, щоб викликати в них довіру. Залучення лідерів думок до гостьових лекцій, практичних вебінарів чи освітніх заходів сприятиме не лише збагаченню цінним досвідом для студентів, але і допоможе освітній установі залучити ширшу аудиторію.
Під час планування контенту в соцмережах слід розуміти цілі, які переслідує ЗВО. Вищі навчальні заклади повинні вміти продемонструвати в соцмережах, що їхня політика віддзеркалює прагнення до різноманітності, справедливості та інклюзії, а значить відображає головні цінності потенційних студентів.
Список літератури:
1. Онищенко А. С. Покоління як соціологічна категорія. Наукові праці. соціологія. 2014. Т. 234, № 222. С. 60–63.
2. Семенюк С. Б. Відеомаркетинг в діяльності закладів вищої освіти. Маркетинг і цифрові технології. 2019. Т. 3, № 1. С. 70.
3. Fields A. How to market to gen Z in 2024 the right way. Webfx. URL: https://www.webfx.com/blog/marketing/gen-z-marketing/.
4. Higher education marketing strategies for generation Z. Becker-Digital. URL: https://www.becker-digital.com/blog/higher-education-marketing-generation-z.
5. What is gen Z?. McKinsey Company. URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-gen-z.
6. What social media does gen Z use. Oberlo. URL: https://www.oberlo.com/statistics/what-social-media-does-gen-z-use.
_________________________
Науковий керівник: Богачова Ася Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту і маркетингу, Київський національний лінгвістичний університет, Україна
|