:: ECONOMY :: ЕКСКУРСІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: ЕКСКУРСІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: ЕКСКУРСІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕКСКУРСІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 
19.01.2024 16:41
Автор: Чубук Людмила Анатоліївна, учитель історії та мистецтва СЗШ № 4 м. Києва, Україна
[6. Історичні науки;]

Сьогодні утвердження незалежності України супроводжується своєрідним історичним відновленням. Вторгнення країни агресора «росії» в Україну сприяло переосмисленню процесу формування виховання української молоді: почуття патріотизму, національної самосвідомості, відданості справі зміцнення оборони держави, громадянського самовизначення. Це викликано спалахом інтересу до осмисленого оновлення вивчення у вітчизняній історії національних витоків культури, фундаментальних досягнень минулого. Важливість історичних та культурних надбань українського народу потрібне задля використання кращих традицій з метою піднесення національної гідності. Саме цей сегмент вивчення історії у закладах загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) найбільш повно реалізується через екскурсію. 

Екскурсія – це метод навчання і одночасно організована форма навчання. Екскурсії впливають на ефективне засвоюється краєзнавчого матеріалу  представленого у музеях, історичних пам’яток, париків, та різних дозвіллєвих закладах. Саме Закон України «Про музеї та музейну справу» відображає призначення музеїв, як культурно-освітніх та науково-дослідних закладів, завданням яких є «вивчення, збереження та використання пам’яток матеріальної і духовної культури», з залученням громадян до збереження надбань «національної та світової культурної спадщини» [1, c. 8]. Дане відображення висвітлено у Державному стандарті базової й повної загальної середньої освіти на історію як освітню галузь. Адже одним із завдань історії є «формування в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до інших народів...» [2]. 

Екскурсії надають можливість учням бачить об’єкти, спостерігати взаємозв’язок експонатів та епох, що сприяє формуванню уявлення про історію як єдине ціле, в якому всі елементи перебувають у тісному взаємозв’язку, утворюючи чіткий хронологічний ланцюг. Разом з цим учні можуть розглядати експонати чи пам’ятки архітектури більш конкретно. Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою [5]. 

Екскурсійні ресурси різних регіонів України наповненні глибинним національним духовним корінням та традиціями українського народу, які є засобом духовного зростання та гармонізації особистості у демократичній державі [4, с.60].. 

На уроках-екскурсіях учні безпосередньо вивчають побут, культуру, видатних особистостей та історичні події. Отже урок-екскурсія надає можливість кожному з учнів ознайомитися з історичними пам’ятками. Екскурсії до музеїв надають можливість учням відчути колорит епохи, дух старовини, відчути себе у ролі дослідників. 

Екскурсія конкретизує програмний матеріал, активізує навчально-пізнавальну діяльність учнів та інтерес до вивчення історії свого краю, розвиває спостережливість, увагу та уяву.

Однак враховуючи необхідність запровадження у освітньому процесі цифрових форм навчання, важливою у роботі учителя історії у ЗЗСО є впровадження віртуальних екскурсій. Вчений А. Дробін характеризує віртуальну екскурсію, як сучасну форму організації освітнього процесу та високим ефективним інструментарієм розвитку кругозору, творчості, проведення досліджень, задоволення потреб у інформації. Ефективність даної форми навчання залежить від дотримання методики організації, підготовки та проведення екскурсії [5, с. 240]. 

Музеї адаптувалися та запровадили електронні масові засоби інформації та медіа-технології, вдало інтегрували візуальні засоби у традиційну музейну практику, розмістивши віртуальні екскурсії на своїх сайтах. 

Використання віртуальних екскурсій музеїв дає доступ учням до якісних мультимедійних продуктів, за допомогою яких вчитель зможе сформувати в них образне уявлення про історичну добу тої чи іншої події. Мультимедійні засоби дають змогу не лише компенсувати брак сучасних наочних посібників, а й оперативно вносити до них певні зміни, продиктовані часом. 

Віртуальна екскурсія, як форма організації освітнього процесу у ЗЗСО, дозволяє реалізувати всі принципи дидактики: науковості, доступності, цілеспрямованості, систематичності та послідовності, наочності, зв’язку навчання із життям, міцності, свідомості та активності, виховання та розвитку. 

Список використаних джерел:

1. Закон України «Про музеї та музейну справу» № 250/95-ВР від 29.06.95, ВВР, 1995, № 25, с. 192. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/249/95-вр#Text

2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. 2020. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti

3. Дробін А.А. Віртуальна екскурсія як форма організації освітнього процесу природничої дисципліни: методичні особливості. // Інноваційна педагогіка. Видавничий дім «Гельветика». 2022. № 46. С. 239-243

4. Любарець В.В. Соціокультурна компетентність як необхідна складова в екскурсійній діяльності майбутнього фахівця сфери туризму. // Педагогічні науки. Полтава : Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка, 2017. Вип. 70. С. 60–63.

5. Чуча О.А. Віртуальні екскурсії на уроках української літератури як засіб розвитку загальнокультурної компетентності учнів. // Таврійський вісник освіти. 2016. № 2. С. 220-227. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2016_2_37



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУТНІСТЬ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ІНТЕРНЕТ-МЕМІВ
22.01.2024 18:48
СЕЛЯНСЬКИЙ РУХ НА СХІДНОМУ ПОДІЛЛІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ
19.01.2024 16:07
ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ТА ШТУЧНОГО КОДІВ
12.01.2024 22:47




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.328 сек. / Mysql: 1570 (0.267 сек.)