:: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ :: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
:: ECONOMY :: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

 
15.01.2024 20:43
Автор: Свічинська Ольга Володимирівна, кандидат технічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет
[26. Технічні науки;]


Знаходження раціональних шляхів пересування людського потоку на підприємстві – одна з головних задач управління. Важливо організувати пересування працівників так, щоб автобуси використовувались більш продуктивно, а витрати на перевезення були мінімальні. Оскільки автомобільні перевезення пасажирів мають конкретний маршрут руху, що складається з послідовності зупинок, маршрути розробляються з дотриманням певних 

вимог [1]:

– відповідність напрямків руху транспортних засобів напрямам пасажирських потоків;

– уникнення повторних перевезень та зустрічного руху;

– співвідношення кількості пасажирів із місткістю транспортних засобів;

– мінімізація відстаней між зупинками, використання доріг і вулиць з найменшим трафіком;

– забезпечення безпеки при максимальній швидкості руху;

– максимізація продуктивності транспорту та мінімізація витрат.

Транспортні витрати є великою складовою для будь-якого підприємства, а особливо для тих, які розташовані поза населеними пунктами. Керівництво зобов’язане організовувати доставку своїх працівників до місця роботи та назад, що визначено у колективному договорі з адміністрацією та профспілками.

Дослідивши роботу декількох філій гірничодобувних підприємств Дніпропетровської області визначено, що загальні транспортні витрати на пасажирські перевезення можуть сягати понад 0,6 млрд. грн. [2]. Тому, пошук шляхів раціоналізації діючих маршрутів перевезення робітників є актуальною задачею.

Співробітники транспортного відділу гірничодобувних підприємств щорічно оптимізують маршрути руху, однак не використовують для цього спеціальні методи маршрутизації. Серед методів, що спрямовані на знаходження оптимальних маршрутів, вчені розглядають: метод найкоротшої зв’язуючої мережі, метод суми, метод генетичних алгоритмів, метод «мурашиної колонії» та метод Кларка-Райта [1].

Розглянувши принципи роботи наведених алгоритмів для вирішення поставленої у роботі задачі запропоновано зупинитися на методі Кларка-Райта [2, 3]. Його використання є доцільним виходячи з умов перевезення, рівня завантаженості маршрутної мережі підприємства та унікальних аспектів часу доставки працівників. Перевагою методу є те, що він враховує параметри мережі, потреби учасників транспортного процесу і характеристики транспортних засобів.

Визначено наступні кроки для формування розвізних маршрутів гірничодобувного підприємства:

– з використанням графічних додатків зобразити точки розташування зупиночних пунктів, відмітити розташування автобази та шахти;

– отримані точки об’єднати лініями, що дозволить представити транспортну мережу як довільний граф із можливими шляхами пересування поміж зупинками, шахтою та автобазою;

– відобразити відстані поміж кожною зупинкою автобусу, шахтою та автобазою на отриманому графі транспортної мережі;

– побудувати матрицю найкоротших відстаней (МПК);

– на основі МПК скласти таблицю виграшів пробігу;

– сформувати розвізні маршрути працівників для досліджуваної шахти згідно алгоритму методу [2];

– визначити та порівняти техніко-експлуатаційні показники по змодельованим та діючим маршрутам.

Використавши описану методику сформовано п’ять маршрутів доставки робітників на шахту. Оцінка пропонованих рішень та порівняння їх з даними на діючих маршрутах проводилась за показниками довжини маршрутів, загальної їх протяжності та добового пробігу автобусів. Результати наведено в табл. 1.

Дані таблиці показують, що загальна протяжність маршрутів скоротиться на 15 %, а загальний пробіг на 16 %.

Таблиця 1 – Порівняльна характеристика діючих та розроблених маршрутів доставки працівників на шахту




Застосування обраного методу раціоналізації маршрутів позитивно вплинуло і на перерозподіл пасажирів між зупинками у відповідності до пасажиромісткості автобусів, рівній 50 пас.

Отже, практика запровадження існуючих методів маршрутизації на підприємствах у яких є потреба в перевезенні своїх співробітників до місця прикладання праці дозволить якісно вплинути на організацію цього процесу та сприятиме загальній економії транспортних витрат.

Список літератури:

1. Скрипін В.С. Організація транспортного процесу розвезення тарно-штучних вантажів пунктами збуту на принципах логістики : дис. ... канд. тех. наук 05.22.01. Харків, 2017. 209 с.

2. Соловйова, В. Є. Раціоналізація маршрутів доставки робітників на шахтах ДТЕК «ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» : дипломна робота … магістра : 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» / Соловйова Вікторія Єгорівна. Харків : ХНАДУ, 2023. 98 с.

3. Крикавських Є.В., Чухрай Н.І., Чорнописька Н.В. Логістика: компедіум і практикум : навч. посіб. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2009. 338 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PREREQUISITES FOR THE IMPLEMENTATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN LABOUR PROTECTION
22.01.2024 19:05
ОСОБЛИВОСТІ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ ЧАСТОТНО – МОДУЛЬОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИГНАЛІВ ДЛЯ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ ДИЗЕЛЬНИХ АГРЕГАТІВ
22.01.2024 17:25
MODELING OF A RESONANT WAVEGUIDE-SLOT ELEMENT WITH FOUR LONGITUDINAL SLOTS ON A WIDE WALL
21.01.2024 01:02
МОДЕЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖІВ ЗА ДОПОМОГОЮ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ НА ОСНОВІ МУРАШИНОГО АЛГОРИТМУ
20.01.2024 21:21
ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
19.01.2024 22:36
МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
15.01.2024 19:29
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ НЕПЛОСКОГО КРИЛА ЛІТАКА ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
11.01.2024 17:36
ВИКОРИСТАННЯ СТАТИЧНОГО МОМЕНТУ ПЛОЩІ У РОЗРАХУНКАХ ДЕТАЛЕЙ МАШИН НА МІЦНІСТЬ І ЖОРСТКІСТЬ
11.01.2024 16:28
DEVELOPMENT OF A BELT FEEDER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 18:07
DEVELOPMENT OF THE LIFTING TOWER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.199 сек. / Mysql: 1599 (0.155 сек.)