:: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ :: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
:: ECONOMY :: МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ

 
15.01.2024 19:29
Автор: Капітанова Людмила Валеріївна, доктор технічних наук, доцент, професор кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна; Корягін Андрій Валерійович аспірант кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна; Криштафович Ігор Владиславович аспірант кафедри проектування літаків та вертольотів, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна
[26. Технічні науки;]

ORCID: 0000-0003-3878-6734  Капітанова Л.В.

ORCID: 0009-0006-1209-857X Корягін А.В.

ORCID: 0009-0002-9643-2037 Криштафович І.В.

Вступ

Процес розвитку літаків транспортної категорії набув значного поширення як у вітчизняному, так і в світовому літакобудуванні.

При цьому під модифікацією розуміють як процес унесення змін у базову конструкцію, так і новий варіант цього літака з унесеними змінами.

У процесі розвитку парку літаків транспортної категорії постійно вносяться зміни через викликаних необхідність:

– безперервного підвищення продуктивності (рейсової і годинної) як основної умови їх розвитку;

– заміну маршових двигунів у силовій установці з урахуванням підвищення годинної продуктивності й модифікаційних змін у геометрії крила;

– забезпечення базування літаків зі збільшеною вантажопідйомністю в режимі короткого зльоту й посадки (КЗП).

Реалізація таких вимог здійснюється різними шляхами – моделями.

Вітчизняна модель розвитку легких транспортних літаків

До літаків такого класу належать Ан-26, Ан-32 та їх модифікації (рисунок 1). Основною особливістю вітчизняної моделі є використання одного й того самого крила без змінення його площі та геометрії за виглядом у плані, а розвиток модифікацій здійснюється шляхом заміни наявних двигунів більш досконалими.




Рисунок 1 – Крило літака Ан-26 і Ан-32 та всіх їх модифікацій

(площа – 85 м2)

Параметри модифікацій з таким крилом наведено в таблиці 1.

Як випливає з наведених даних, для підвищення вантажопідйомності модифікацій Ан-32 і Ан-32Б наявну потужність силової установки збільшено від (2820 × 2) к.с. до (5180 × 2) к.с.  Це й привело до істотного підвищення середньої вантажопідйомності при збереженні дальності дії.

Таблиця 1 – Параметри модифікацій з єдиним крилом




Є приклад створення модифікації ЛТЛ не тільки з використанням більш досконалих двигунів вітчизняного виробництва, а й двигунів канадського виробництва. Такою модифікацією є Ан-132D з двигунами HW150 А.

Така модифікація є найбільш досконалою, оскільки досягнуто найвищих показників ефективності:

– вантажопідйомність – 6,9…9,1 т;

– дальність дії – 1500…2500 км з повним навантаженням;

– паливна ефективність (при повному завантаженні) – 222 гр/(т·км), що є істотно меншою, ніж паливна ефективність базової моделі.

Модифікація ЛТЛ Ан-132D має й інші переваги:

• змінні оберти повітряного гвинта nпг = 850…1200 об/хв;

• «тихе рулювання» при nпг = 850 об/хв у межах аеродрому;

• надзвичайний режим роботи маршового двигуна при відмові одного з двох не тільки при зльоті, але й, якщо необхідно, на маршруті;

• значно кращі екологічні показники щодо шкідливих викидів маршового двигуна й шуму на місцевості.

У таблиці 2 наведено результати порівняльного оцінювання модифікацій, створених на основі базового літака Ан-32.

Таблиця 2 – Порівняльне оцінювання літаків Ан-32, Ан-32Б 

та їх модифікації Ан-132D




Наведені приклади щодо проведення модифікацій на основі єдиного крила за площею та геометричними розмірами свідчать про те, що вітчизняна модель реалізації модифікаційних змін є глибоко обґрунтованою і являє собою  ефективний шлях досягнення бажаних результатів у новому літаку.

Європейська модель розвитку літаків транспортної категорії

Така шкала реалізації необхідних модифікаційних змін базується не тільки на необхідних змінах у силовій установці, а й на пов'язуванні їх зі змінами в геометрії крила за виглядом зверху.

Наочним прикладом унесення таких змін можуть бути крила модифікацій літака А300 (рисунок 2).

 

Рисунок 2 – Геометрія крил літаків Airbus за їх виглядом у плані: 

а – з однією координатою (zн);  б – з двома координатами зламу (zн1; zн2)

Видно з рисунка, у різних модифікаціях літака А3000 кількість трапецій, що утворюють план крила, є різною. Таке рішення незмінно приводить до зменшення індуктивного опору, особливо на крейсерських режимах польоту, а це, своєю чергою, сприяє підвищенню паливної ефективності, особливо під час модифікації крила А340.

Висновки

1. Розглянуто дві моделі внесення та реалізації модифікаційних змін у літаку транспортної категорії: вітчизняну та європейську.

2. Вітчизняна школа реалізації модифікаційних змін базується на використанні єдиного крила за площею й геометрією, а необхідні результати досягаються шляхом заміни маршових двигунів на більш ефективні. Переконливим прикладом є модифікації Ан-32, Ан-132, Ан-132D, що експлуатуються багатьма авіакомпаніями світу.

3. Європейська модель характеризується внесенням взаємоузгоджених змін і в силову установку, і в геометрію крила базового літака. У доповіді реалізацію такої моделі описано на прикладах модифікації літаків А300, А320, А340.

4. Обидві моделі мають право на існування, оскільки спрямовані на підвищення:

– рейсової і годинної продуктивності нової модифікації;

- вантажопідйомності й дальності авіаперевезень;

- зниження витрат палива при регулярних авіаперевезеннях.

5. Описане моделювання дає змогу забезпечити транспортну й економічну ефективність літаків цього класу.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PREREQUISITES FOR THE IMPLEMENTATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN LABOUR PROTECTION
22.01.2024 19:05
ОСОБЛИВОСТІ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ ЧАСТОТНО – МОДУЛЬОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИГНАЛІВ ДЛЯ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ ДИЗЕЛЬНИХ АГРЕГАТІВ
22.01.2024 17:25
MODELING OF A RESONANT WAVEGUIDE-SLOT ELEMENT WITH FOUR LONGITUDINAL SLOTS ON A WIDE WALL
21.01.2024 01:02
МОДЕЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖІВ ЗА ДОПОМОГОЮ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ НА ОСНОВІ МУРАШИНОГО АЛГОРИТМУ
20.01.2024 21:21
ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
19.01.2024 22:36
РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
15.01.2024 20:43
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ НЕПЛОСКОГО КРИЛА ЛІТАКА ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
11.01.2024 17:36
ВИКОРИСТАННЯ СТАТИЧНОГО МОМЕНТУ ПЛОЩІ У РОЗРАХУНКАХ ДЕТАЛЕЙ МАШИН НА МІЦНІСТЬ І ЖОРСТКІСТЬ
11.01.2024 16:28
DEVELOPMENT OF A BELT FEEDER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 18:07
DEVELOPMENT OF THE LIFTING TOWER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.247 сек. / Mysql: 1599 (0.18 сек.)