:: ECONOMY :: ІНСТИТУТ ПРЕЗИДЕНТСТВА В СУЧАСНИХ ПОЛІТИЧНИХ СИСТЕМАХ :: ECONOMY :: ІНСТИТУТ ПРЕЗИДЕНТСТВА В СУЧАСНИХ ПОЛІТИЧНИХ СИСТЕМАХ
:: ECONOMY :: ІНСТИТУТ ПРЕЗИДЕНТСТВА В СУЧАСНИХ ПОЛІТИЧНИХ СИСТЕМАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНСТИТУТ ПРЕЗИДЕНТСТВА В СУЧАСНИХ ПОЛІТИЧНИХ СИСТЕМАХ

 
14.12.2023 12:47
Автор: Вербицька Анастасія Ігорівна, студентка 4 курсу, Чернівецький національний університет ім.Ю.Федьковича
[14. Політичні науки;]

Інститут президентства є предметом широкого дискурсу та обговорення,  грає ключову роль в політичних системах різних країн і може виявитися як фактором розвитку, так і стримування в залежності від конкретних умов і функцій, які він виконує. 

Президентство може виявитися сильним фактором для розвитку в країні. По-перше, ефективність прийняття рішень грає ключову роль у політиці. Президент, володіючи великою владою, може уникнути блокувань і прискорити прийняття важливих рішень. Цим самим може допомогти забезпечити стабільність в управлінні у моменти криз, завдяки своїй лідерській ролі та можливості прийняття певних ефективних заходів у надзвичайних ситуаціях, це особливо важливо в умовах зростаючої кількості проблем у світі.  По-друге, умови сильної президентської влади та можливості здатності президента вести країну через кризу може визначити подальший розвиток суспільства. 

З іншого боку, інститут президентства може також стати джерелом стримувань для демократії. Надмірна влада президента може призвести до концентрації влади в одних руках, узурпації влади й загрожувати засадам демократії. Без ефективного контролю та балансу влади можуть виникати зловживання та корупція. Також варто зазначити, що імпічмент і зміна президента може призвести до особливо сильної нестабільності. Додатково, сильна президентська влада може вести до блокувань з боку парламенту, оскільки виконавча і законодавча влада можуть мати різні політичні інтереси, що в свою чергу може ускладнити прийняття потрібних реформ та рішень в країні.

Усім відомо, що станом на теперішній час інститут президентства у Сполучених Штатах Америки визнається як ключовий складовий елемент їхньої політичної системи і відзначається значним впливом на розвиток країни. Президент США виступає в ролі лідера, об'єднуючи різні гілки влади, обирається народом кожні чотири роки та виконує різноманітні функції, починаючи від управління країною й закінчуючи представництвом її інтересів на усіх рівнях. Президент США має повноваження приймати рішення, спрямовані на захист нації та забезпечення безпеки громадян, що є особливо важливим під час кризових ситуацій, таких як природні лиха, терористичні атаки або пандемії.

Президент також є головним представником країни на міжнародній арені, він веде зовнішню політику, визначає стратегію у відносинах з іншими країнами та міжнародними організаціями. Його рішення та вчинки мають вагомий вплив на геополітичні події та міжнародну економіку. Хоча президент володіє значною владою, система контролю та балансу влади в США виконує важливу роль у запобіганні зловживанням владою. Конституційно передбачені механізми, такі як розподіл влади між виконавчою, законодавчою та судовою гілками влади, які допомагають забезпечити систему розділення влади. Повноваження президента, як визначено в Конституції США статті II, розділах 2 і 3, включають в себе військові, судові, дипломатичні, виконавчі та законодавчі функції.

Навіть при зустрічі з політичними труднощами, останні століття ми спостерігали за зростанням сили та важливості американського президентства. Власне, саме у XX столітті в американській національній політиці вкорінилася сильна виконавча влада, оскільки влада президента, його посада та виконавчі повноваження виросли, разом із зростанням очікувань населення щодо ефективного президентського лідерства.  Стаття II Конституції США віддає виконавчу владу у руки незалежного та унітарного президента Сполучених Штатів. Навіть при тому, що деякі учасники Конституційного (Філадельфійського) конвенту пропонували створення багатоособової "виконавчої ради", більшість творців вважала, що унітарна виконавча влада є більш вдалим вибором, оскільки вона може ефективно вживати швидкі та рішучі заходи. Навіть при тому, що “одність” президентства забезпечує "оперативність" і секретність, необхідні для реагування на надзвичайні ситуації, особливо щодо національної безпеки, автори Конституції передбачили, що Конгрес повинен мати значні повноваження для реагування на загрози безпеці. Однак Конгрес рідко, якщо взагалі, вживає заходів у відповідь на національні надзвичайні ситуації. Крім того, виявляється, що президентська влада не використовується виключно для надзвичайних ситуацій; скоріше, президенти регулярно користуються нею.

Президенти спираються на свою політичну партію як на джерело влади, часто звертаючись до партійних структур і лідерів для впливу на законодавчий процес. А у періоди розділеного уряду, коли інша політична сила контролює принаймні одну з двох палат Конгресу, президенти часто стикаються з труднощами. Прихильники президентської влади також стверджують, що президенти, як представники національних округів, є ближчими до народу, ніж Конгрес, але більша частина фактичного здійснення президентської влади відбувається таємно (захищено конституцією), що робить більшість президентської політики занадто віддаленою від громадян. Деякі науковці стверджують, що розширена президентська влада є позитивною складовою у політичній системі держави, оскільки президенти краще сприймають і представляють "національне благо", особливо в порівнянні з Конгресом, який часто фокусується на переобранні та місцевих інтересах. Однак існує достатньо прикладів особистих амбіцій та підтримки конкретних інтересів окремих президентів, щоб спростувати цю думку за трюїзм.

Іноді представники президентської партії стверджують, що завданням Конгресу є виконання вимог, що висловлює президент. Прихильники так званого "імперського" президентства питають, хто ще може краще розуміти загальну волю американського народу. Їх відповідь полягає в тому, що обрана громадянами посадова особа, а саме президент Сполучених Штатів, відіграє цю роль краще, ніж Конгрес. Очевидно, що Конгрес має важливу конституційну роль. Фактично кожна особа, яка обрана чи призначена на посаду, складає присягу "підтримувати та захищати Конституцію Сполучених Штатів". Головна відповідальність кожного посадовця - діяти в межах повноважень, визначених Конституцією, і забезпечувати, щоб інші посадові особи також слідували цим принципам.

Отже, інститут президентства в Сполучених Штатах визначається не лише внутрішніми аспектами керівництва, а й активною роллю в міжнародних справах. Події та рішення президента суттєво впливають на політичну, економічну та соціальну динаміку не тільки в США, але й у всьому світі. При цьому, важливо забезпечити ефективний контроль та збалансованість влади, щоб інститут президентства виконував свої функції в рамках принципів демократії та правової держави.

Підбиваючи підсумки, зазначу, що є обов'язкова необхідність забезпечення балансу та взаємодії між президентською владою та іншими інститутами влади. Інститут президентства може служити розвитку, коли йому відводиться роль лідера, спроможного приймати ефективні рішення та вести країну через труднощі. Проте, важливо пам'ятати про потенційні стримування, які можуть виникнути при недостатньому контролі та забезпеченні гармонії в політичній системі. Тільки утверджуючи принципи демократії та рівноваги влади, інститут президентства може слугувати не лише сьогоденню, а й майбутнім розвитком суспільства.

Література:

1. Duverger M. A new political system model: Semi-presidential government // European Journal of Political Research. – 1980. – № 8.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.580 сек. / Mysql: 1570 (0.481 сек.)