Вступ: Традиційний український весільний одяг відрізняється від регіону до регіону, але є деякі загальні риси та елементи, які характеризують його стиль. Ми провели дослідження та виявили, який традиційний одяг використовується найчастіше.
Мета: Дослідити дані історичної літератури та донести важливий внесок традицій в історію нашої країни.
Матеріали та методи. Для досягнення результату під час написання дослідницької роботи були використані декілька методів дослідження. Перший - це теоретичний метод, тобто аналіз літератури, як наукової, так і методичної. А другий – це опитування серед студентів.
Основна частина: Найпоширеніші елементи традиційного весільного одягу в Україні включають:
Весільна сорочка: Традиційною для весільного обряду є сорочка, яку називають "сорочкою-ро́мантикою". Вона може мати вишивку, яка символізує різні артістичні та геометричні орнаменти. Кольорова гамма може бути білою або іншими світлими тонами.
Спідниця: Традиційно використовується вишита вовняна або лляна спідниця, яка додає жіночності та національного колориту. Вона може бути також прикрашена вишивкою чи нагрудником [1].
Кофта або жилет: Чоловік може вдягати вишитий жилет або кофту, які прикрашаються різноманітними орнаментами. Традиційно чоловік також носить вишитий пояс [1].
Головний убір: Жінки можуть носити вінок, прикрашений стрічками. Чоловікам може підходити вишитий чоловічий капелюх або традиційна шапка.
Вишивані рукавиці та шкарпетки: Додатковими аксесуарами можуть бути вишивані рукавиці та шкарпетки, які доповнюють весільний образ.
Важливо враховувати, що стиль та елементи весільного одягу можуть різнитися в залежності від конкретного регіону, етнографічних особливостей та інших факторів, але спільним для усіх стилів є вишивані елементи [2]. Традиційний український весільний одяг також може бути модифікованим або комбінованим з елементами сучасної моди [3].
Результати дослідження: Існує різний рівень обізнаності студентів щодо традиційного весільного одягу. 68% студентів визнали, що вони мають базові знання про традиційний весільний одяг, 32% студентів визнали, що вони мають обмежені або ж жодні знання про цю тему. 45% опитаних знають про різницю в традиційному весільному одягу між заходами Сходу та Заходу, 55% не мало визначеного розуміння цих відмінностей. 72% вважають, що весільний одяг має велике культурне значення та символіку, 28% вважають, що це не має суттєвого значення. 50% студентів отримують інформацію про традиційний весільний одяг з інтернет-ресурсів та соціальних мереж, 30% отримує інформацію від родини та старших поколінь, 20% визнали, що не мають джерела отримання знань щодо цієї теми.
Отже, популяризація традиційного весільного одягу у поєднанні із сучасними стилями сьогодні стала б актуальною не тільки з метою повернення до витоків, а й як спосіб ознайомитися з багатогранною українською культурою, звичаями, щоб відродити етнічні мотиви.
Список використаних джерел
1.Косміна Т., Васіна З. Українське весільне вбрання. Етнографічні реконструкції. – К., 1989. – 38 с.
2.Нікішенко, Ю. І. Вишивка на одязі в контексті трвдиційної культури України / Ю. І. Нікішенко // Культурологічні студії. К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 1999. – № 2. – С. 230–246;
3.Борисенко В. Весільні звичаї та обряди на Україні. К., 1988
|