У сучасному світі все більшої популярності набуває брендинг територій. Він допомагає містам, регіонам, країнам перемогти у суперництві за ресурси, інвестиції, туристів тощо. З його допомогою можна покращити імідж та репутацію території або взагалі кардинально змінити думку громадськості про певне місце у кращу сторону. Найчастіше метою брендингу території є підвищення економічного, політичного та культурного розвитку місця.
Слід зазначити, що створення бренду території – це процес спрямований на довгострокову перспективу, тож результати від впровадженої стратегії можуть бути помітними не миттєво, а через певний проміжок часу.
Досвід Проекту ПРОМІС [1] засвідчує, «що ті громади й території, які поступово впроваджують взаємопов’язані маркетингові заходи, є більш успішними. Вони значно легше досягають цілей сталого економічного розвитку, зокрема:
1.залучення інвестицій і створення нових підприємств;
2.збереження та розширення діючих підприємств, збільшення кількості робочих місць;
3.покращення іміджу на місцевому, національному та міжнародному рівнях, започаткування взаємовигідних партнерств;
4.залучення нових жителів і поліпшення добробуту громади загалом;
5.збільшення кількості туристів;
6.популяризація політичних рішень і програм серед громади, отримання прихильності населення.»
Таким чином, брендинг територій має багато переваг і відкриває нові можливості. Зокрема, при правильній маркетинговій стратегії можна підвищити впізнаваність території та її конкурентоспроможність, збільшити зовнішній та внутрішній туризм, залучити інвесторів, створити умови для розвитку бізнесу, поповнити бюджет та покращити життя населення.
В Україні ще не дуже розвинений брендинг територій, проте ми вже маємо приклади успішних брендів як серед обласних, районних центрів, так і серед невеликих міст. Зокрема, свої бренди (у тому числі логотипи та слогани) мають [2]: Бердянськ: серце Азова; Вінниця: місто ідей; Генічеськ: міст у відпочинок; Дніпро: хвилююче місто; Дрогобич: у ньому вся сіль; Івано-Франківськ: місто для життя; Кам’янець-Подільський: місто скарбів; Київ: місто, де все починається; Кривий Ріг: місто довжиною в життя; Луцьк: приємне відкриття; Львів: відкритий для світу; Маріуполь: вартий твоєї уваги; Миколаїв: місто на хвилі; Одеса: море вражень; Харків: smart city; Хмельницький: щодня можливості; Чернігів: місто легенд; Чорнобиль: територія змін.
Отже, брендинг допомагає територіям показати свої сильні сторони та переваги, вигідно виділятись серед інших та правильно позиціонувати своє місто, регіон чи країну. Він може оживити місто чи регіон, надихаючись його культурою, кухнею, технологіями, архітектурою, спадщиною, мистецтвом тощо. Загалом бренд території – це свого роду візитівка, яка має викликати уявлення про те, якою є місцевість та що вона може запропонувати відвідувачам. Бренд може допомогти території позбутися будь-яких негативних асоціацій минулого, створити бажаний образ на майбутнє та надати індивідуальності. Таким чином, брендинг є потужним інструментом розвитку територій.
Список літератури:
1.Кейс-стаді. Брендинг і маркетинг територій. У чому секрет найбільш успішних міст в Україні? 2019. URL: http://pleddg.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/Case_Study_PLEDDG_Regional_BrandingMarketing_2019.pdf.
2.Логотипи і слогани міст України: 30 брендів. URL: https://ua.igotoworld.com/ua/article/1361_logotipi-i-slogani-mist-ukrajini.htm
|