У сучасний період перетворень в освіті України, велика увага приділяється впровадженню системи Нової Української Школи. В цьому контексті розглядається необхідність адаптації системи підготовки вчителів фізичної культури до нових вимог та підходів.
Питанням підготовки фіхівців фізичної культури до роботи в НУШ займаються І. Борисова, К. Дроздова, Н. Павлик, В. Подгорна, О. Рогульська, Л. Султанова й інші. Незважаючи на численні дослідження, залишаються невизначеними проблеми підготовки майбутніх учителів до роботи у сучасному освітньому просторі, що й обумовило вибір теми.
Нова Українська Школа наголошує на розвитку критичного мислення, комунікабельності та творчості учнів. У цьому контексті вчителі фізичної культури мають бути не лише наставниками, а й сприяти розвитку учнівської ініціативи та самостійності.
Адаптація програм фізичної культури передбачає більший акцент на індивідуалізацію підходів до розвитку фізичних здібностей. Учні отримують можливість обирати активності залежно від власних інтересів та потреб, що сприяє більш ефективному залученню до фізичної активності.
Крім того, вчителі фізичної культури використовують інноваційні методи навчання, наприклад, ігрові технології, роботу в групах та практичні вправи, щоб забезпечити краще засвоєння матеріалу та розвиток комунікативних навичок учнів.
Також реформа сприяє впровадженню інклюзивного підходу до навчання фізичної культури. Учителі отримують спеціальну підготовку, щоб працювати з різними категоріями учнів, включаючи дітей з особливими потребами. Це стимулює розвиток толерантності та поваги до різних індивідуальних можливостей і потреб кожної дитини.
Здоров'язбережувальна компетентність є ще одним важливим аспектом підготовки вчителів фізичної культури в контексті Нової Української Школи. Вони повинні бути здатні не лише надавати знання учням про фізичну активність і спорт, але й виховувати у них свідоме ставлення до власного здоров'я та повсякденних звичок. Вчителі повинні бути здатні пропагувати здоровий спосіб життя, правильне харчування, регулярну фізичну активність і розуміти важливість здорового способу життя для забезпечення фізичного й психологічного благополуччя учнів. Таким чином, здоров'язбережувальна компетентність вчителів фізичної культури сприяє формуванню здорового способу життя серед української молоді і сприяє підвищенню загального рівня здоров'я нації.
Після проведення дослідження виявлено, що адаптація системи підготовки вчителів фізичної культури до нових вимог та підходів, які виникають у зв'язку з впровадженням системи Нової Української Школи, вимагає змін у підходах до навчання та розвитку учнів. Вчителі фізичної культури повинні бути готові сприяти розвитку критичного мислення, комунікабельності та творчості учнів, а також забезпечувати індивідуалізацію підходів до розвитку фізичних здібностей. Крім того, важливо враховувати інклюзивний підхід до навчання та розвитку здоров'язбережувальної компетентності вчителів фізичної культури. Ці зміни сприятимуть формуванню здорового способу життя серед української молоді та підвищенню загального рівня здоров'я нації
Список використаних джерел
1.Безкопильний О. О. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі: теорія та методика: монографія. Черкаси, 2020. 552 с
2.Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
3.Закону України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
4.Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школаˮ на період до 2029 року. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016
5.Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Б.М.: Б.В., 2016. 34с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
_________________________________________________________________
Науковий керівник: Мусхаріна Юлія Юріївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри медико-біологічних основ захисту життя і цивільного захисту, Донбаський державний педагогічний університет
|