:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ :: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ

 
21.11.2023 12:23
Автор: Колодяжна Ірина Олегівна, студентка магістратури, Національний університет “Острозька академія”
[4. Психологічні науки;]

У сучасному світі конкуренція ринку праці стає все більш жорсткою, тому професійний добір персоналу на керівні посади набуває стратегічного значення для успішного функціонування організації. Зростання вимог до лідерів у сферах бізнесу, науки, технологій та інших галузей зумовлює покращення процесу професійного добору кандидатів на керівні посади. Однак, важливою частиною процесу професійного добору стає врахування особистісних якостей кандидатів та їх відповідність  вимогам посаді керівника.

Питання добору керівного персоналу включає не лише кваліфікацію та досвід, але й психологічні особливості кандидатів, що впливають на їхню здатність адаптуватися до різноманітних ситуацій та приймати стратегічні рішення. Завдяки психологічному супроводу в процесі організації професійного добору, можливо забезпечити ефективність та стабільність на вищих рівнях управління.

У сучасному науковому дискурсі дедалі більше наголошується на розумінні та врахуванні психологічних аспектів при формуванні складу керівників (А.Файоль, П. Друкер, М.Карамушка, М.Москальов) [2, 7, 8.]. Розвиток психометричних та психологічних інструментів дозволяє більш точно визначити професійно важливі якості кандидатів, що є ключовими для успішного управління. Таким чином, теоретичне дослідження проблеми важливості психологічного супроводу в процесі професійного добору на керівні посади набуває максимальної актуальності та важливості для подальшого розвитку підходів до кадрової політики в організаціях. 

Відповідно до чинних норм законодавства України, станом на сьогодні професійний добір на керівні посади передбачено (МВС України, ЗСУ, організацій критичної інфраструктури (АЕС, ГЕС, ТЕС тощо), відбір кандидатів на посаду керівника закладу культури; конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, типові вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби). Попри існуючі вимоги до профдобору керівників у цих сферах діяльності, чинним законодавством не передбачено чіткі вимоги до психологічних критеріїв відбору, а радше є формальною вимогою до кваліфікації та досвіду роботи, які описано у "Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників" [3], тому організації на рівні психологічного забезпечення розробляють власні критерії психологічного добору на керівні посади.

В Україні існують вимоги для проведення професійно-психологічного добору персоналу, проте вони написані лише для невеликої кількості професій, які зазвичай пов’язані із підвищеним рівнем ризику, до прикладу добір осіб в управління державної охорони України [4]. Для керівних посад законодавством не передбачено чітких інструкцій для проведення професійно-психологічного добору. 

Вплив керівника на ефективність діяльності підприємства вивчають Д. А. Горовий, Д. О. Ольховський [1]; вплив харизми керівника на ефективність управління персоналом досліджувала О. В. Шкуліпа [6]; значення soft skills та особистісних якостей керівника для розвитку управлінської культури досліджували Ю. Тимошенко, Л. Завгородня [5]; вивченням впливу особистісних якостей керівника на процес управління персоналом на підприємстві та їх значення у процесі формування команди займалися Махначова [2]. 

Не зважаючи на підвищений інтерес до теми впливу особистісних якостей на ефективність управління, ще не виділено та не згруповано критерії профдобору керівників, які б не залежали від їх спеціальності. Важливо зазначити, що у дослідженнях українських науковців не висвітлено критеріїв ефективності керівника та психодіагностичних критеріїв. Тож, ми бачимо подальший розвиток даної теми у створенні психологічних критеріїв професійного добору персоналу на керівні посади, які не залежатимуть від спеціалізації кандидата.

Отже з усього вищевказаного можемо зробити висновок, що психологічний супровід професійного добору персоналу на керівні посади та розробка психологічних критеріїв професійного добору персоналу на керівні посади є важливим компонентом для успішного функціонування підприємства та потребує подальших досліджень. 

Список літератури:

1.Горовий Д. А., Ольховський Д. Вплив рис керівника на ефективність діяльності підприємства. Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки). 2018. № 48. С. 69–72. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/39895 (дата звернення: 20.11.2023).

2.Карамушка Л., Москальов М. Психологічні умови підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації:монографія. Київ : «Просвіта», 2011. 200с. URL:http://lib.znau.edu.ua/jirbis2/images/phocagallery/2017/Pryklady_DSTU_8302_2015.pdf (дата звернення: 20.11.2023).

3.Махначова Н., Мідляр А. «Soft skills» керівника підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 17. С. 380–383. URL: http://global-national.in.ua/issue-17-2017/26-vipusk-16-kviten-2017-r-2/3140-makhnachova-n-m-midlyar-a-k-soft-skills-kerivnika-pidpriemstva (дата звернення: 20.11.2023).

4.Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників: НАКАЗ від 29.12.2004 р. № N 336 : станом на 22 верес. 2015 р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0336203-04#Text (дата звернення: 20.11.2023).

5.Про затвердження Інструкції про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кадрів в Управлінні державної охорони України : Інстр. від 09.08.2010 р. № 763 : станом на 11 верес. 2014 р. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/re18058?an=258&ed=2014_09_11 (дата звернення: 20.11.2023).

6.Тимошенко Ю., Завгородня Л. Soft skills та особистісні якості керівника закладу освіти як основа розвитку його управлінської культури. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. 2021. № 4. С. 18–24. URL: https://doi.org/10.31651/2524-2660-2021-4-18-24 (дата звернення: 20.11.2023).

7.Шкуліпа О. Психологія ефективності харизми керівника в управлінні підлеглими : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр»: 053. Львів, 2022. 91 с. URL:http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4544 (дата звернення: 20.11.2023).

8.Drucker P. F. Management: Tasks, responsibility, practices. New York : Harper & Row., 1974. 553 p.

9.Fayol H. Administration industrielle et générale: Prévoyance, organisation, commandement, coordination, contrôle. Paris : Dunod, 1970. 151 p.

___________________________________________________________


Науковий керівник: Волошина-Нарожна Вікторія Олександрівна, кандидат психологічних наук, старший викладач, Національний університет “Острозька академія”

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
21.11.2023 18:21
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
21.11.2023 12:10
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32
СOVID-19 ТА ВОЄННИЙ СТАН ЯК СЕРЙОЗНИЙ ВИКЛИК САМОРЕГУЛЬОВАНОМУ НАВЧАННЮ В УКРАЇНІ
20.11.2023 23:45




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.366 сек. / Mysql: 1599 (0.297 сек.)