:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ :: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

 
21.11.2023 12:10
Автор: Захарчук Світлана-Марія Русланівна, магістр, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
[4. Психологічні науки;]

У наш час існує безліч причин, які можуть впливати на емоційний стан кожного дитини, сприяючи розвитку тривожності. Тривожність – це стан емоційного дискомфорту, пов’язаний з очікуванням неприємностей, з передчуттям загрозливої ситуації, стале особистісне утворення [1].

Варто приділити увагу розвитку тривожності у молодших школярів, оскільки школа є важливим періодом у житті кожної дитини, коли починає формуватися їх особистість і відбувається активний розвиток. Тривожність у дітей молодшого шкільного віку може виникати через навчальне навантаження, написання контрольних робіт чи відповідь біля дошки в результаті, яких отримує оцінку, погана взаємодії з вчителями, зміна школи чи класу, труднощі у засвоєнні навчального матеріалу та вимогливість батьків [3].

Молодші школярі  чутливі до негативної оцінки свого навчального успіху, що викликає страх перед негативним судженням дорослих та однолітків. Це  може призвести до зниження самооцінки, невпевненості в собі, страху перед прийняттям рішень і загальної тривожності. Тривожність, що виникає з невпевненості, може призвести до погіршення результатів діяльності та спільної діяльності з однолітками, що ще більше знижує їхню самооцінку та відіграє роль у формуванні тривожного характеру [3].

Застосування психологічних засобів є одним з основних елементів подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку.  До таких засобів відноситься: танцювальна терапія - як регулятора емоцій допомагає дітям виражати та вирішувати тривогу та стрес і сприяє розвитку сенсорної інтеграції, полегшуючи реакції на подразники та регулюючи емоційний стан терапія образотворчої діяльністю - процес творчості сприяє саморозумінню, покращує самосприйняття та самооцінку дітей та викликає релаксаційні ефекти, сприяючи зниженню стресу та тривожності казкотерапія - ідентифікація з персонажами допомагає знайти аналогії та шляхи подолання труднощів. Казки відкривають нові погляди на проблеми, створюючи позитивні образи для зміцнення психологічної стійкості ігротерапія. Вона надає дітям можливість відчути себе безпечно та підтримано, що є важливим для подолання тривожності. Групові ігри сприяють взаємодії та розвитку соціальних навичок, що може полегшити соціальні ситуації та зменшити тривожність музикотерапія - звуки та ритми можуть впливати на емоційний стан, допомагаючи змінювати та регулювати настрій. Активне слухання та взаємодія з музикою може покращити концентрацію та увагу, зменшуючи тривожність [2]. 

Також до засобів можна віднести і інші види арт-терапії: робота із пластичними матеріалами – ліплення, терапія з піском, кольоротерапія.

Релаксація та дихальні вправи також є психологічним засобом подолання тривожності. До них відноситься  м'язова розслабленість, візуалізація, глибоке дихання, дихання за рахунок дихальні паузи.

Отже, дослідження тривожності у дітей молодшого шкільного віку вказує на важливість розуміння та ефективного управління емоційним станом у цьому періоді розвитку. Застосування комплексу психологічних засобів сприяє не лише зниженню рівня тривожності, але й розвитку позитивних аспектів особистості дитини. 

Список використаних джерел:

1.Андрушко Я. С. Психокорекція: навч.-метод. посібник. Львів: ЛьвДУВС, 2017. 212 с.

2.Бочаріна Н., Понзель Н. Особливості подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку засобами арт-терапії. Перспективи та інновації науки. 2022. № 13(18).

3.Томчук М. І., Томчук С. М. Психологія тривоги, страху та агресії особистості в освітньому процесі. Вінниця : КВНЗ «ВАНО», 2018. 200 с. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
21.11.2023 18:21
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
21.11.2023 12:23
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32
СOVID-19 ТА ВОЄННИЙ СТАН ЯК СЕРЙОЗНИЙ ВИКЛИК САМОРЕГУЛЬОВАНОМУ НАВЧАННЮ В УКРАЇНІ
20.11.2023 23:45




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.320 сек. / Mysql: 1599 (0.244 сек.)