:: ECONOMY :: MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY :: ECONOMY :: MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY
:: ECONOMY :: MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY

 
20.11.2023 19:24
Автор: Неустроєва Гелена Олегівна, старший викладач кафедри міжкультурної комунікації та іноземної мови, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Пономаренко Наталія Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри міжкультурної комунікації та іноземної мови, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Тимченко Галина Миколаївна, кандидат технічних наук, професор кафедри «Прикладна математика», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Громов Вадим Олександрович, студент 3 курсу факультету Міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу, Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0001-9183-7225 Gelena Neustroieva

ORCID: 0000-0001-6399-1321 Natalia Ponomarenko

ORCID: 0000-0002-7279-7173 Galina Timchenko

One of the main factors of success of online learning is the formation of students' culture of self-education activity. The need for self-education is a personal property of a person and its development in each student in the online learning system is individual. Even with the same, as far as they can be, abilities, aptitudes, character qualities of students, the content and methods of their self-educational activity will be different. Motivation is determined by the direction of student's interests not only to the content, but also to the process of knowledge acquisition, as well as the level of development of student's self-control skills and culture of organization of independent learning and cognitive activity. Vocational education (including online vocational education) has not only a social nature (it is carried out in specially organized groups), but also a deeply personal nature (it is mastered individually). No matter how teachers would like to transfer knowledge, experience, skills, techniques of professional activity to students, this process can be successful only because of personal motivation to the goal - getting education, profession, and specialty. According to this, professional education acts as professional self-education, the readiness of a particular person to master and "appropriate" the world of profession, to make it his/her individual property.

The category "self-educational culture of a student" refers to systemic, integrative concepts. Self-educational culture can be interpreted as the most important component of spiritual and professional culture of a student, including culture of professional and cognitive activity, culture of dialog, information and computer culture of a specialist.

Self-educational culture of students in the system of education includes a relatively stable system of individual ways to meet their information needs, ways to achieve compliance of professional competence of a specialist with real conditions, requirements and functions of professional activity.

The process of improving the culture of students' self-educational activity in the system of education presupposes a lot of individual work of students. It should be emphasized that independent work has a great educational value: it forms independence as a character trait that plays an essential role in the personality structure of a modern specialist. The basis of the content base of individual work of students in the system of education is the educational material of the studied course, the complex of theoretical and professional-applied knowledge and skills. In the process of fulfilling the tasks of independent work, students learning online receive instructions, methodical guidelines, recommendations, manuals, and a list of necessary literature.

Criteria for determining the level of formation of the culture of self-educational activity of the student learning online are cognitive point and motivational point. The first is the presence of a system of knowledge about the forms, ways of scientific organization of work on self-education and implementation of research activities, possession of a variety of information retrieval technologies.  The second includes interests of the student to the problem of self-educational activity, internal motivation of the personality to active professional and cognitive activity related to the satisfaction of educational needs.

Therefore, we can conclude that there are conditions that ensure the successful performance of independent work. They include motivation of the educational task (the purpose of education, the results) and clear statement of cognitive tasks. We should add method of work performance, student's knowledge of the ways of its implementation; clear definition by the teacher of the forms of reporting, the amount of work, deadlines for its submission; evaluation criteria, reporting; types and forms of control (workshop, test papers, tests, seminars).

Список використаних джерел 

1. Deesri, A. Games in the ESL and EFL Class / A. Deesri // The Internet TESL Journal. – 2002. - Vol. VIII, #9.

2. Kolmos, Almos, Fleming Fink, and Lone Krogh. The Aalborg PBL model – Progress, Diversity and Challenges / Kolmos, Almos, Fleming Fink, and Lone Krogh // Aalborg University Press – 2004.  

3. Palomba, Catherine A., and Trudy W. Banta. Assessment Essentials: Planning, Implementing, and Improving Assessment in Higher Education / Palomba, Catherine A., and Trudy W. Banta // San Francosco, Jossey-Bass – 2013.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
21.11.2023 21:06
ВИКОРИСТАННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
21.11.2023 18:37
КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ І МЕТОДИКИ ЇХ ВИКЛАДАННЯ
21.11.2023 12:44
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ЗМІШАНОМУ НАВЧАННІ
21.11.2023 12:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
21.11.2023 01:54
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
21.11.2023 01:23
ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ЗВО США
20.11.2023 23:33
ТВОРЧИЙ ВЧИТЕЛЬ - КЛЮЧЕВИЙ АСПЕКТ У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНИХ ВМІНЬ УЧНІВ
20.11.2023 22:45
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
17.11.2023 19:33
ОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-ТЕСТУВАННЯ В КОНТЕКСТІ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ
16.11.2023 17:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.481 сек. / Mysql: 1570 (0.406 сек.)