В сучасних умовах переважна чисельність компаній взаємодіє з користувачами в Інтернеті, що призводить потреби у використанні різноманітних інструментів цифрового маркетингу. Реалізація різноманітних маркетингових стратегій передбачає їх оцінювання на основі комплексної інформації, яку можливо отримати на основі сучасних сервісів у цифровому середовищі. Представлений інструмент цифрового маркетингу називається веб-аналітика та представляє собою це збір, розпізнавання та аналіз інформації про відвідувачів сайту для подальшої оптимізації його роботи. Зібрана інформація допоможе проаналізувати активність користувачів на сайті та зрозуміти їхні потреби. Це дозволить розробити конкретний план дій для підвищення ефективності та функціональності сайту, щоб відповісти на потреби потенційних клієнтів [1].
Веб-аналітика відноситься до важливого елементу інформаційних систем та дозволяє збирати комплексні дані про ключові явища та процеси. Комплексний аналіз отриманих результатів виступає у якості підґрунтя для формування управлінських рішень щодо оптимізації діяльності компанії. Серед оснівних напрямів використання веб-аналітики необхідно звернути увагу на наступні:
1. Оцінка ефективності веб-сайтів полягає у зборі та аналізі даних про поведінку користувачів. Даний напрям включає відстеження показників, таких як: відмови; час, проведений на сторінці; показники конверсії тощо. Ці дані надають компаніям можливість приймати рішення щодо покращення взаємодії з користувачем, оптимізації дизайну та контенту сайту, поліпшення роботи та навігації сторінок.
2. Виявлення проблем веб-сайтів, таких як помилки, неефективний дизайн або невідповідність потребам цільової аудиторії. Вирішення зазначених питань допомагає покращити користувацький досвід та виправити проблеми.
3. Оцінка ефективності маркетингових кампаній важлива. Наприклад, аналіз даних про трафік може вказати на найбільш ефективні маркетингові канали для привернення нових користувачів на веб-сайт. Ця інформація може бути використана для оптимізації маркетингових стратегій та досягнення кращих результатів [2].
Веб-аналітика застосовується у різних сферах, включаючи бізнес, освіту, державний сектор та неприбуткові організації. Цей інструмент є цінним для управління інформаційними системами та технологіями, дозволяючи отримувати дані про використання веб-сайтів і приймати рішення для їх оптимізації.
Підприємства можуть використовувати інструменти веб-аналітики для визначення популярних сторінок веб-сайту у конкретних географічних областях, а також для виявлення інтересів та поведінкових моделей відвідувачів. Це дозволяє виробляти стратегії щодо адаптації контенту, пропозицій та маркетингових заходів до потреб та цілей аудиторії цих регіонів.
Застосування інструментів веб-аналітики дозволяє досліджувати ефективність функціонування веб-ресурсів компанії у режимі 24/7. Отримання комплексної інформації дає можливість ідентифікувати потенційні ризики.
Список літератури:
1.Пономаренко І. В. Веб-аналітика як важливий інструмент цифрового маркетингу [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – Вип. 4 (15). – С. 231-235. – Режим доступу: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/15-2018-ukr
2.Web-аналітика: що це і як її використовувати? URL: https://blog.admixer.academy/ua/shcho-take-web-analityka-i-navishcho-vona-potribna/
___________________________________________________________
Науковий керівник: Пономаренко Ігор Віталійович, кандидат економічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет
|