:: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ :: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ
:: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ

 
16.11.2023 21:44
Автор: Пивоваров Володимир Володимирович, кандидат юридичних наук, доцент, завідувач відділу дослідження проблем кримінально-виконавчого права, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса, Національна академія правових наук України
[5. Юридичні науки;]

ORCID: 0000-0003-3754-8099 Volodymyr Pyvovarov

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну кримінально-виконавчу службу України», на Державну кримінально-виконавчу службу України (надалі – ДКВС України) покладається завдання щодо здійснення державної політики у сфері виконання кримінальних покарань. Стаття 6 Закону визначає, що ДКВС України при цьому відповідно до закону здійснює правозастосовні та правоохоронні функції  [1]. Згідно статті 104 Кримінально-виконавчого кодексу України, в колоніях здійснюється оперативно-розшукова діяльність, основним завданням якої є пошук і фіксація фактичних даних про протиправну діяльність окремих осіб та груп з метою: забезпечення безпеки засуджених, персоналу колоній та інших осіб; попередження і виявлення кримінальних правопорушень, вчинених у колоніях, а також порушень встановленого порядку відбування покарання [2]. 

В даному контексті, актуального звучання набуває проблематика є дослідження проблемних питань  та можливостей впровадження в Україні нових підходів і організаційних форм, які би сприяли виправленню, ресоціалізації, реабілітації засуджених.

Указом Президента України від 26.05.2020 року №203/2020 було затверджено  Річну національну програму під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік [3], яка ставить на меті забезпечення виконання пріоритетних завдань інтеграції України до Організації Північноатлантичного договору, визначає деталізовану стратегічну мету співпраці та окреслює низку цілей з очікуваними результатами реалізації до кінця 2025 року. Зокрема, в межах «Стратегічна мета 1.4. Діяльність судових, правоохоронних органів і кримінально-виконавчих установ ґрунтується на принципах верховенства права» позначено «Ціль 1.4.3. Функціонує (створена) ефективна та прозора кримінально-виконавча система, що забезпечує виправлення і ресоціалізацію засуджених, запобігання вчиненню ними повторних злочинів» та з метою досягнення вказаної цілі визначено очікувані результати до кінця 2025 року.

Наголос на ресоціалізації, переході від карального підходу до реабілітації – це  важливий елемент суспільного буття на основі сформованого на межі XIX-XX ст.ст. переходу європейської кримінальної політики. В контексті проблематики сучасного українського кримінально-виконавчого права, привертає увагу дотичний до цього завдання п. 14.3.4. програми, який встановлює завдання створення в органах та установах кримінально-виконавчої системи безпечного середовища, що досягається виконанням таких  пріоритетних завдань: забезпечення динамічної безпеки, забезпечення процедурної безпеки, забезпечення фізичної безпеки (термін  виконання – постійно). 

Проте законодавче визначення поняття «безпеки» у кримінально-виконавчому законодавстві на сьогодні відсутнє, однак,  варто зазначити, надзвичайно необхідне. Особливо з огляду на активне реформування пенітенціарної системи відповідно до вимог  часу та євроінтеграційного курсу України, у зв’язку з яким національне законодавство потребує приведення у відповідність до міжнародно-правових актів. Необхідність забезпечення процедурної, динамічної та фізичної  безпеки в установах виконання покарань є новелою для українського  законодавства, проте вона передбачена чи не усіма базовими міжнародними документами у сфері поводження із засудженими та  ув’язненими. Зокрема, і Європейськими пенітенціарними (в’язничними) правилами [4], що  затверджені Комітетом міністрів Ради Європи під егідою Ради Європи на основі Мінімальних стандартних правил поводження із  ув’язненими для кращого їх узгодження з європейським контекстом [5, с. 82]. 

Також, з огляду на прямий зв’язок визначеної статтею 104 Кримінально-виконавчого кодексу України мети оперативно-розшукової діяльності (забезпечення безпеки засуджених, персоналу колоній та інших осіб), цілей і завдань «Річної національної програми під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік», рекомендацій Європейських пенітенціарних (в’язничних) правил, принципову важливість режиму відбування покарання для досягнення мети і завдань покарання, слід звернути пильну увагу на організацію належної оперативно-розшукової діяльності в роботі ДКВС України; рішуче відкинути думки щодо рудиментарного характеру такого роду правоохоронної діяльності в місцях позбавлення волі. Найважливішим у цьому питанні є визначення вмісту і форм взаємодії оперативних підрозділів в місцях позбавлення волі, визначення актуальних завдань і пріоритетів такої діяльності.

Список літератури:

1. Закон України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України». Відомості Верховної Ради України. 2005. № 30. Ст. 409.

2. Кримінально-виконавчий кодекс України.  Відомості Верховної Ради України. 2004. № 3. Ст. 21.

3. Про Річну національну програму під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік. Відомості Верховної Ради України. 2020. № 45 стор. 13. Ст. 1425. Код акта 99325/2020

4. Європейські пенітенціарні правила: Рекомендація № R (2006)2 Комітету Міністрів держав-учасниць від 11.01.2006. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_032#Text (дата звернення: 15.11.2023)

5. Гавриленко Н.А. Поняття «безпеки» у кримінально-виконавчому законодавстві: проблеми тлумачення.  Кримінально-виконавча система України та її роль у розбудові правової і соціальної держави: матеріали VІIІ заочної міжнародної науково-практичної конференції (м. Чернігів, 26 листопада 2021 р.). Чернігів: Академія ДПтС, 2021. 346 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВИЩЕННЯ СТУПЕНЯ ВТРУЧАННЯ У ПРАВА І СВОБОДИ ОСОБИ ЯК ПІДСТАВА ДЛЯ ВІДМОВИ В ЗАДОВОЛЕННІ КЛОПОТАННЯ СЛІДЧОГО ПРО ТИМЧАСОВИЙ ДОСТУП ДО РЕЧЕЙ І ДОКУМЕНТІВ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ ЗА СТАТТЕЮ 140 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
22.11.2023 00:39
ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ
21.11.2023 13:29
РОЛЬ ОГЛЯДУ МІСЦЯ ПОДІЇ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ
16.11.2023 18:07
ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ УКРАЇНИ
15.11.2023 10:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.202 сек. / Mysql: 1599 (0.158 сек.)