:: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ :: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ
:: ECONOMY :: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ: МЕТА І РЕАЛІЗАЦІЯ

 
16.11.2023 21:44
Автор: Пивоваров Володимир Володимирович, кандидат юридичних наук, доцент, завідувач відділу дослідження проблем кримінально-виконавчого права, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса, Національна академія правових наук України
[5. Юридичні науки;]

ORCID: 0000-0003-3754-8099 Volodymyr Pyvovarov

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну кримінально-виконавчу службу України», на Державну кримінально-виконавчу службу України (надалі – ДКВС України) покладається завдання щодо здійснення державної політики у сфері виконання кримінальних покарань. Стаття 6 Закону визначає, що ДКВС України при цьому відповідно до закону здійснює правозастосовні та правоохоронні функції  [1]. Згідно статті 104 Кримінально-виконавчого кодексу України, в колоніях здійснюється оперативно-розшукова діяльність, основним завданням якої є пошук і фіксація фактичних даних про протиправну діяльність окремих осіб та груп з метою: забезпечення безпеки засуджених, персоналу колоній та інших осіб; попередження і виявлення кримінальних правопорушень, вчинених у колоніях, а також порушень встановленого порядку відбування покарання [2]. 

В даному контексті, актуального звучання набуває проблематика є дослідження проблемних питань  та можливостей впровадження в Україні нових підходів і організаційних форм, які би сприяли виправленню, ресоціалізації, реабілітації засуджених.

Указом Президента України від 26.05.2020 року №203/2020 було затверджено  Річну національну програму під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік [3], яка ставить на меті забезпечення виконання пріоритетних завдань інтеграції України до Організації Північноатлантичного договору, визначає деталізовану стратегічну мету співпраці та окреслює низку цілей з очікуваними результатами реалізації до кінця 2025 року. Зокрема, в межах «Стратегічна мета 1.4. Діяльність судових, правоохоронних органів і кримінально-виконавчих установ ґрунтується на принципах верховенства права» позначено «Ціль 1.4.3. Функціонує (створена) ефективна та прозора кримінально-виконавча система, що забезпечує виправлення і ресоціалізацію засуджених, запобігання вчиненню ними повторних злочинів» та з метою досягнення вказаної цілі визначено очікувані результати до кінця 2025 року.

Наголос на ресоціалізації, переході від карального підходу до реабілітації – це  важливий елемент суспільного буття на основі сформованого на межі XIX-XX ст.ст. переходу європейської кримінальної політики. В контексті проблематики сучасного українського кримінально-виконавчого права, привертає увагу дотичний до цього завдання п. 14.3.4. програми, який встановлює завдання створення в органах та установах кримінально-виконавчої системи безпечного середовища, що досягається виконанням таких  пріоритетних завдань: забезпечення динамічної безпеки, забезпечення процедурної безпеки, забезпечення фізичної безпеки (термін  виконання – постійно). 

Проте законодавче визначення поняття «безпеки» у кримінально-виконавчому законодавстві на сьогодні відсутнє, однак,  варто зазначити, надзвичайно необхідне. Особливо з огляду на активне реформування пенітенціарної системи відповідно до вимог  часу та євроінтеграційного курсу України, у зв’язку з яким національне законодавство потребує приведення у відповідність до міжнародно-правових актів. Необхідність забезпечення процедурної, динамічної та фізичної  безпеки в установах виконання покарань є новелою для українського  законодавства, проте вона передбачена чи не усіма базовими міжнародними документами у сфері поводження із засудженими та  ув’язненими. Зокрема, і Європейськими пенітенціарними (в’язничними) правилами [4], що  затверджені Комітетом міністрів Ради Європи під егідою Ради Європи на основі Мінімальних стандартних правил поводження із  ув’язненими для кращого їх узгодження з європейським контекстом [5, с. 82]. 

Також, з огляду на прямий зв’язок визначеної статтею 104 Кримінально-виконавчого кодексу України мети оперативно-розшукової діяльності (забезпечення безпеки засуджених, персоналу колоній та інших осіб), цілей і завдань «Річної національної програми під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік», рекомендацій Європейських пенітенціарних (в’язничних) правил, принципову важливість режиму відбування покарання для досягнення мети і завдань покарання, слід звернути пильну увагу на організацію належної оперативно-розшукової діяльності в роботі ДКВС України; рішуче відкинути думки щодо рудиментарного характеру такого роду правоохоронної діяльності в місцях позбавлення волі. Найважливішим у цьому питанні є визначення вмісту і форм взаємодії оперативних підрозділів в місцях позбавлення волі, визначення актуальних завдань і пріоритетів такої діяльності.

Список літератури:

1. Закон України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України». Відомості Верховної Ради України. 2005. № 30. Ст. 409.

2. Кримінально-виконавчий кодекс України.  Відомості Верховної Ради України. 2004. № 3. Ст. 21.

3. Про Річну національну програму під егідою Комісії Україна - НАТО на 2020 рік. Відомості Верховної Ради України. 2020. № 45 стор. 13. Ст. 1425. Код акта 99325/2020

4. Європейські пенітенціарні правила: Рекомендація № R (2006)2 Комітету Міністрів держав-учасниць від 11.01.2006. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_032#Text (дата звернення: 15.11.2023)

5. Гавриленко Н.А. Поняття «безпеки» у кримінально-виконавчому законодавстві: проблеми тлумачення.  Кримінально-виконавча система України та її роль у розбудові правової і соціальної держави: матеріали VІIІ заочної міжнародної науково-практичної конференції (м. Чернігів, 26 листопада 2021 р.). Чернігів: Академія ДПтС, 2021. 346 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВИЩЕННЯ СТУПЕНЯ ВТРУЧАННЯ У ПРАВА І СВОБОДИ ОСОБИ ЯК ПІДСТАВА ДЛЯ ВІДМОВИ В ЗАДОВОЛЕННІ КЛОПОТАННЯ СЛІДЧОГО ПРО ТИМЧАСОВИЙ ДОСТУП ДО РЕЧЕЙ І ДОКУМЕНТІВ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ ЗА СТАТТЕЮ 140 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
22.11.2023 00:39
ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ
21.11.2023 13:29
РОЛЬ ОГЛЯДУ МІСЦЯ ПОДІЇ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ
16.11.2023 18:07
ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ УКРАЇНИ
15.11.2023 10:07




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.366 сек. / Mysql: 1717 (0.274 сек.)