:: ECONOMY :: ОСНОВНІ КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА :: ECONOMY :: ОСНОВНІ КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА

 
16.11.2023 21:13
Автор: Паламарчук Софія Ігорівна, курсант, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького
[4. Психологічні науки;]

Поняття «лідер» і «лідерство» походять від англосаксонського дієслова «to lead», що означає «мандрувати», «йти». Англосакси використовували цей термін для позначення курсу корабля в морі. Таким чином, лідерами називають людей, які показують шлях. Іноземні словники військових термінів визначає термін «лідер» як «той, хто користується найбільшим авторитетом у групі». Великий тлумачний словник сучасної української мови пояснює це поняття: «Лідер» – людина, яка займає провідне становище серед собі подібних. Лідерство – статус, відповідальність, діяльність або пріоритет лідера в чомусь [1, с. 239].

Майерс Д. зазначає, що лідерство – це процес, за допомогою якого певні члени групи надихають і ведуть інших», а П. Страссман зазначає: «Чим швидше ми рухаємося, тим більше ми повинні шукати орієнтири попереду – те, що нас більше спрямовує» [2, с. 113]. 

Різні вчені пропонують своє визначення поняття «лідер»: Лідер – це людина, яка має здатність впливати на інших і спрямовувати їхні зусилля на реалізацію стратегічних планів.

У процесі розвитку теорії лідерства виникає багато визначень поняття «лідерство». Вчений: Т. Петерс вважає, що це звичайна керівна робота, а М. Террі пояснює це здатністю впливати на команду, що мотивує їх досягати поставлених цілей. 

Позиційна теорія лідерства полягає в тому, що лідерство є продуктом обставин. «Перспективна модель ефективності лідерства» Ф. Фідлера враховує такі фактори: 

•Стосунки між керівниками та членами колективу; 

•Структурні функції (знайомість, наочність); 

•Дотримання службових повноважень [3, с. 98]. 

Підвищенню загального рівня менеджменту сприяє також використання методів переформування груп за критеріями індивідуальної сумісності, переробка завдань на менш структуровані та модернізація посадових обов’язків керівника. У теорії «життєвого циклу» К. Бланшара є ідея про те, що ефективність стилів керівництва залежить від «зрілості» виконавців (бажання досягати цілей, відповідальність за свою поведінку, рівень освіти, досвід роботи) [3, с. 134].

Якщо феномен лідерства за своєю природою в першу чергу пов'язаний з регулюванням неформальних міжособистісних відносин, то лідерство є одночасно і агентом дії, і засобом регулювання офіційних (формальних) відносин всередині соціальної організації.

Таким чином, кожен принцип справді підтверджує риси характеру справжнього лідера. Під лідерством розуміється здатність особистості впливати на оточення та інших людей, спрямовуючи зусилля на досягнення цілей. 

Список літератури:

1.Гончарук Н. Керівний персонал у сфері державної служби України: формування та розвиток: монографія. Дніпропетровськ: ДРІДУ НАДУ. 2007. С. 239 

2.Пазиніч Ю. М. Модернізація змісту професійної освіти на засадах компетентнісного підходу. Науково-методичні підходи до викладання управлінських дисциплін в контексті вимог ринку праці: матеріали Всеукр. наук.- практ. конф. (Дніпропетровськ, 11–12 квіт. 2013 р.): у 2 т. Дніпро: Біла К. О., 2013. Т. 1. С. 113–115

3.Сергеєва Л. М., Кондратьєва В. П., Хромей М. Я. Лідерство: навч. посібн. /за наук. ред. Л. М. Сергеєвої. Івано-Франківськ. «Лілея-НВ». 2015. 296 с.

_______________________________________________________________________

Науковий керівник: Голярдик Наталія Анатоліївна, кандидат психологічних наук, доцент, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
21.11.2023 18:21
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
21.11.2023 12:23
ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
21.11.2023 12:10
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.238 сек. / Mysql: 1599 (0.181 сек.)