Онлайн-навчання потребує ретельного оцінювання та адекватного зворотнього зв’язку для з'ясування успішності засвоєння студентами матеріалу та набуття відповідних компетенцій.
Однак епоха цифрових технологій також принесла нові виклики у вигляді академічної недоброчесності ( вид шахрайства, що характеризує поведінку учасника освітнього (наукового) процесу, що порушує принципи доброчесності, а саме (за цінностями ICAI — Міжнародного центру академічної доброчесності) чесність, довіру, відповідальність, повагу, справедливість тощо) [3]. Щоб захиститися від шахрайства при оцінюванні знань, необхідно вдосконалювати методи контролю за прогресом студентів.
Ефективним методом такого контролю є застосування адаптивного тестування-тестування, при якому порядок запитань та їх складність базується на відповідях, наданих на попередні питання.
Більшість вищих навчальних закладів України при створенні електронних ресурсів спирається на Moodle-безкоштовну відкриту систему управління навчанням, що допомагає організувати взаємодію між студентами та викладачами. Система Moodle дозволяє змінювати параметри тесту та налаштовувати режимі тестування таким чином, щоб студент мав змогу не тільки продемонструвати свої знання та навички, але й відкоригувати їх.
При складанні тесту можливо задати певні режими:
а) режим відкладеного відгуку-результати теста будуть відомі лише після його закінчення;
б) режим миттєвого зворотного зв'язку-студент відразу бачить результат своєї відповіді, але не має можливості її змінити;
в) інтерактивний режим-студент має змогу повторно відповісти на питання у разі неправильної відповіді та покращити свій результат, але отримує нижчий бал;
г) адаптивний режим, при якому студент може декілька разів відповідати на питання, поступово переходити від простого до складного лише у разі засвоєння матеріалу. Цей режим реалізує принцип індивідуального підходу в навчанні та дає змогу ефективніше дотримуватись принципу академічної доброчесності, оскільки банк питань дозволяє створювати персоналізований унікальний тест для кожного студента.
Отже, використання онлайн-тестів дає можливість більш точно оцінити знання студентів, здійснити не тільки контроль та навчання, але й підвищує рівень дотримання принципів академічної доброчесності.
Список використаних джерел:
1. Дерець Є.В. Методика розробки адаптивних навчальних тестів з вищої та прикладної математики. Збірник наукових праць Дніпровського технічного університету: (технічні науки). Кам’янське: ДДТУ. 2018. Вип. 2 (33). С.127-132.
2. Заїчко О.П., Круглий Д.В., Титенко С.В. Генерація багатоваріантних тестових завдань на базі онтологічного опису у навчальних системах з використанням мобільних пристроїв // Сталий розвиток — ХХІ століття. Дискусії 2020: колективна монографія / Національний університет “Києво-Могилянська академія” / за ред. проф. Хлобистова Є.В. — Київ, 2020. — С. 448-453с. — Електронне видання. ISBN: 978-617-7668-22-9.
3. Закон України «Про Освіту». Стаття 42 «Академічна доброчесність».– Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3
4. Мазурець О. В. Метод автоматизованого формування тестових завдань. Вісник Хмельницького національного університету. Серія : Технічні науки. 2019. № 5. С.189–194.
5. Навчальний сайт Харківського національного аерокосмічного університету [Електронний ресурс] // Сайт системи підтримки Харківського національного аерокосмічного університету .– Режим доступу: http://mentor.khai.edu
|