:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 
15.11.2023 10:49
Автор: Позмогова Наталія Василівна, кандидат медичних наук, доцент, Запорізький національний університет; Позмогова Ольга Анатоліївна, магістр спеціальності «Логопедія», Запорізький національний університет
[3. Педагогічні науки;]

ORCID:  0000-0002-5266-2570 Позмогова Наталія

Війна в Україні з 2014 року стала причиною не лише фізичної, але і психологічної травми для тисяч людей, у тому числі й дітей. Після пережитої травматичної події може розвинутися порушення психічного стану, а саме посттравматичний стресовий розлад (ПТСР).  Дослідження психічної сфери мають значення для розуміння соматичної симптоматики та поведінкових факторів, що можуть впливати на прихильність до лікування, здорового способу життя, реабілітаційних програм і профілактики стрес-асоційованих розладів. Проблема актуальна, як для оцінки стану здоров’я населення в цілому, так і в зв’язку з погіршенням психічного здоров’я через кризовий стан [5].   

Метою статті є спроба концептуалізації практичного досвіду використання музикотерапії для дітей у корекційно-розвивальному центрі.

Нині музикотерапія визнана в багатьох країнах і вважається одним із найефективніших видів корекційно-розвивального впливу на особистість (Р. Блаво, Д. Кемпбел, І. Брусіловський, В. Петрушин, О. Ворожцова, В. Зав’ялова та ін.) [4]. 

З’ясовано, що музика, як комбінація звуків,  являється унікальним феноменом, доступним завдяки наявності в сенсорній системі організму слухового аналізатора. Утворенні в них нервові імпульси, по слухових нервах досягають скроневої зони кори головного мозку – мозкового відділу слухового аналізатора, де вже відбувається їх перетворення в слухові відчуття [1]. Виявлено лікувальні властивості звуків, установлено взаємозв’язок між частотою звукових коливань музики та фізіологічними процесами людини [3]. 

Рецептивна музикотерапія припускає процес сприйняття музики з терапевтичним ефектом,  існує у трьох формах:  комунікативна -  спільне прослуховування музики, яка спрямована на підтримку взаємоконтактів, взаєморозуміння;  реактивна – спрямована на досягнення учнями катарсису та регулятивна – сприяє  зниженню нервово-психологічної напруги [3]. 

Варіанти використання рецептивної музикотерапії з дошкільнятами з проблемами в розвитку можуть бути різні. Крім спеціальних занять позитивний ефект дають міні-релаксації під музику в режимі дня наприкінці  активних занять. Вони спрямовані на оптимізацію м'язового тонусу дитини, що є дуже важливим моментом в корекційній роботі. Будь-яке відхилення від оптимального тонусу може бути як причиною, так і наслідком виникаючих змін психічної і рухової активності дитини і негативно позначається на загальному ході його розвитку [2].  

Дослідження проводилося у Запорізькому корекційно-розвивальному  центрі. Загальна кількість респондентів у дослідженні – 24 дитини з особливими освітніми потребами (12 осіб в основній групі, де проводилися заняття музикотерапією, та 12 у контрольній. В обох групах  використовували технології, які поєднували психотерапевтичну роботу, різні форми арт-терапії, сенсорну інтеграцію. В основній групі застосовували музикотерапію – міні-релаксацію впродовж 5-7 хв. Під час міні-релаксації дитину навчали  відчувати своє тіло, показуючи  можливість  розслаблятися при напрузі. І в цьому процесі дітям допомагала музика, а саме її засоби виразності  – динаміка, метроритм, темп. Міні-релаксації, як правило, проводили наприкінці занять, що вимагали від дитини великої напруги і таким чином знімали її. Музичний супровід для міні-релаксації застосовували в аудіозаписи, твори підбирали відповідно з образом та  завданням релаксації. Для фіксації емоційного фону застосовували картки червоного та зеленого кольору.  Картки пропонували дітям на початку й наприкінці сеансів.  Втому  символізувала червона картка, а позитивний настрій – зелена картка. На завершальному етапі дослідження було зафіксовано зниження психоемоційного напруження у 87 % дітей.

Таким чином, було доведено, що внутрішні переживання дитини легше знімаються за допомогою музики, ніж вербальним шляхом. Використання рецептивної музико-терапії у корекційно-розвивальному центрі зменшує психо-емоційне напруження у дітей з особливими освітніми потребами, сприяє збереженню й поліпшенню їх здоров’я. 

Список літератури:

1. Ковальова С.В. Музикотерапія як ресурс збереження здоров’я та попередження синдрому «професійного вигорання» в педагогічних працівників Народна освіта, наукове фахове видання, розділ Педагогіка. Вип. №1(34), 2018 р. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5139 (дата звернення 14.11.2023)

2. Лісовська Т.А. Теорія і методика музичного виховання: навчально-методичний посібник Миколаїв : видавець Румянцева Г. В., 2022. 330 с.

3. Щедролосева К. Музикотерапія та її лікувально-педагогічні можливості URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5139 (дата звернення 14.11.2023)

4. Федій О. Музикотерапія в професійній діяльності сучасного педагога Педагогіка:  Вісник Луганського НПУ імені Т. Шевченка URL:     http://www.stattionline.org.ua/pedagog /104/18045-muzikoterapiya-v-profesijnij-diyalnosti-suchasnogo-pedagoga.html (дата звернення 14.11.2023)

5. Gregory R. et al. (2017)  Effects of massage therapy on anxiety, depression, hyperventilation and quality of life in HIV infected patients: A randomized controlled trial 11 Complementary Therapies in Medicine.  Vol. 32.  P. 109-114.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
21.11.2023 21:06
ВИКОРИСТАННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
21.11.2023 18:37
КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ І МЕТОДИКИ ЇХ ВИКЛАДАННЯ
21.11.2023 12:44
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ЗМІШАНОМУ НАВЧАННІ
21.11.2023 12:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
21.11.2023 01:54
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
21.11.2023 01:23
ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ЗВО США
20.11.2023 23:33
ТВОРЧИЙ ВЧИТЕЛЬ - КЛЮЧЕВИЙ АСПЕКТ У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНИХ ВМІНЬ УЧНІВ
20.11.2023 22:45
MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY
20.11.2023 19:24
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
17.11.2023 19:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.393 сек. / Mysql: 1570 (0.322 сек.)