Великі лікувально-профілактичні установи (ЛПУ) мають свою специфіку та потребують унікальних функціональних можливостей медичних інформаційних систем (МІС), які розроблені безпосередньо для конкретних цілей конкретної організації.
Під автоматизацією медичних установ розуміється процес формування єдиного інформаційного простору ЛПУ, що дозволяє створювати автоматизовані робочі місця лікарів, організацію різних відділень лікувально-профілактичних установ, їх бази даних, вести електронні історії хвороб пацієнтів, об’єднавши всі адміністративні, діагностичні, лікувальні, господарські та фінансові процеси в єдине ціле. Оптимальним варіантом для такої автоматизованої інформаційно-технологічної платформи багатопрофільної ЛПУ є базова медична інформаційна система (МІС), яка в разі потреби доопрацьовується, з урахуванням індивідуальної специфіки та завдань установи.
МІС налагоджує обіг електронної документації, відстежує фінансові процеси обліку адміністративних ресурсів, контролює роботу персоналу та сприяє вибудовуванню системи роботи з пацієнтами. Медичні інформаційні системи підтримують та контролюють створення єдиної конфіденційної електронної бази пацієнтів, їх лікування, результати лабораторних досліджень тощо. Відмова від паперової документації призводить до пришвидшення пошуку інформації, скорочення витрачання часу на заповнення документів, зменшення відсотку впливу людського фактору та підвищення якості обслуговування пацієнтів. Використання МІС узгоджує роботу медичних працівників і підрозділів, організовує онлайн роботу реєстратури, контролює базу даних пацієнтів, розподіляє пацієнтів, ураховуючи графік роботи медиків. Це дозволяє уникати черг та завантаженості як лікарів, так і лікувально-профілактичний установ.
На цей момент найбільш використовуваною світовою класифікацією програмного забезпечення для медицини є поділ МІС на адміністративні та клінічні. Одночасно з цим, адміністративні медичні інформаційні системи, як правило, поділяються на системи адміністрування пацієнтів, фінансові та інші системи адміністративної спрямованості.
Системи адміністрування пацієнтів (САП), або як їх ще називають – системи прийому, виписки та переводу(Admission, Discharge, and Transfer (ADT) system) – це основа для інших типів інформаційних систем охорони здоров’я, оскільки вони містять базову інформацію про пацієнта: ПІБ, вік, адресу, контактний телефон, номер медичної карти тощо. Система ADT дозволяє передати цю інформацію про пацієнта іншим медичним установам і системам охорони здоров’я у разі необхідності.
Найважливішою характеристикою ADT є наявність розвинутої системи сповіщень, що дозволяє покращити координацію догляду за пацієнтами за рахунок постійного обміну інформацією про стан їхнього здоров’я. Ці сповіщення надсилаються лікарям і медперсоналу як під час госпіталізації, так і при переводі до іншого медичного закладу чи при виписці пацієнта із лікарні. Їх використовують для поліпшення подальшого спостереження, що є дуже актуальним для пацієнтів, які мають хронічні захворювання чи коморбідну патологію.
САП також надсилають сповіщення про пацієнтів, у яких в анамнезі є інші хвороби (наприклад, інфекційні чи серцеві). Це дозволяє попередити персонал приймального відділення про необхідність перебування пацієнта в ізоляторі або в кардіологічному відділенні при госпіталізації.
Сповіщення ADT допомагають при ідентифікації пацієнтів, що дуже активно відвідують медичні заклади. Завдяки цьому зменшується надмірне користування медичними послугами такими відвідувачами (направляючи їх до спеціалізованих клінічних та неклінічних закладів) та запобігати зайвим відвідуванням відділень невідкладної допомоги чи повторній госпіталізації.
Система ADT – це важлива частина фінансової системи лікарні, адже вона відстежує надходження, переведення чи виписку пацієнтів, інформує лікарню про наявну кількість пацієнтів у будь-який момент часу, та тривалість, впродовж якої кожен пацієнт перебував у лікарні. Завдяки цій інформації лікарі мають змогу розрахувати швидкість обороту ліжок і середню тривалість перебування кожного хворого. Сюди також входять рахунки пацієнтів, дебіторська заборгованість та керування використання коштів.
Список літератури:
1.Електронний ресурс: https://www.oracle.com/middleeast/scm/what-is-supply-chain-management/#:~:text=At%20the%20most%20fundamental%20level,product%20at%20its%20final%20destination.
2. Електронний ресурс:https://www.investopedia.com/terms/s/scm.asp
3.Електронний ресурс:https://www.ibm.com/topics/supply-chain-management
4.Електронний ресурс: https://clockify.me/time-attendance-software
5.Електронний ресурс: https://www.spica.com/time-attendance
6.Електронний ресурс: https://www.workforcehub.com/glossary/time-and-attendance/
|