:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 
23.10.2023 22:10
Автор: Кириченко Поліна В'ячеславівна, концертмейстер кафедри оркестрових інструментів, Харківська державна академія культури
[8. Культурологія;]

Внаслідок випробувань, які постали перед нами: спочатку у зв'язку з пандемією covid-19, а тепер і у зв'язку із воєнним станом на території України, ми вимушені вже довгий час знаходитись на дистанційній формі навчання. Звісно, що таке впровадження змусило змінити діяльність багатьох учасників освітнього процесу. Найбільші труднощі при цьому виникли в освітніх напрямках, пов'язаних із набуттям практичних навичок. Одним з таких є і музична освіта, і насамперед це гра на музичному інструменті та спів.  За ці роки, завдяки розвитку технологій,  ми навчились використовувати такі програми як Zoom, Google meet,  Skype, Microsoft teams та інші, створювати відеозв'язок зі студентами через месенджери Viber, Telegram, Facebook messenger. Але з часом ми переконались, що недосконалість інтернет-зв'язку, затримки у відтворенні аудіо- та відео сигналу, інші технічні недоліки, роблять майже неможливим синхронне, тобто одночасне відтворювання звуку, виконання концертмейстером та солістом музичного твору, тим більше гри в ансамблі.

Робота концертмейстера в класах співу та гри на музичному інструменті істотно змінила свій напрямок. Одне з дієвих рішень - це запис фонограм, головна ціль яких забезпечити студента, колектив, супровід уроку акомпанементом. В цьому випадку відбувається зміна ролей концертмейстера та соліста. В реальних умовах концертмейстер "йде" за солістом. В умовах дистанційного навчання все навпаки - соліст слухає та грає під аудіо запис концертмейстера, де відхилення від темпу чи зупинки неможливі. В цьому і полягає складність, але є і плюси такої роботи. Виконавці набувають нових навичок та напрацьовують вже здобуті. Вони вчаться самостійно працювати з акомпанементом, грати ритмічно, не помилятись, не сподіватись, що його почекають, впевнено знати свою партію та добре знати партію акомпанементу, підхопити мелодію з будь-якого місця, аналізувати форму та відчувати цілісність твору. 

Під час запису якісних та зручних для студентів фонограм, концертмейстеру потрібно враховувати деякі особливості дистанційного навчання. 

1.Концертмейстеру необхідно володіти великим обсягом знань в області музики, швидко читати з листа, редагувати музичні тексти, знати стильові особливості твору. Також потрібно впевнено володіти матеріалом: знати форму твору, професійно виконувати усі елементи цієї форми, досконало знати партію соліста. Під час запису проспівувати цю партію про себе та враховувати особливості інструменту, голосу, побудову фраз, дихання, цезури, агогіку тощо.

2.Концертмейстеру разом з викладачем необхідно обговорювати деталі твору - темп, динамічні відтінки, тональність, характер звуку, фермати та інше. При цьому необхідно добре знати  кожного студента, його здібності та особливості, та враховувати це при запису фонограм саме для нього. Наприклад, якщо у творі зустрічаються складні технічні прийоми: такі як подвійні ноти, ламані акорди, дрібні тривалості, стакато, піцикато та багато інших, то можливо знадобиться стримати або уповільнити темп в таких місцях, щоб соліст мав змогу подолати ці труднощі та відчувати себе комфортно та впевнено.

3.Концертмейстеру важливо слухати  аудіозаписи та переглядати на YouTube каналі виконання творів, які вивчають студенти. Бажано знайти різні редакції трактування, прослухати декілька варіантів, щоб розуміти  традиції виконання, труднощі, з якими може стикнутися соліст, темпи, штрихи. Все це потрібно враховувати під час запису акомпанементу. Крім того, слід пам'ятати про особливості самого інструменту, його тембр, гучність, діапазон.

4.Якщо твір написано у швидкому темпі, то треба зробити запис акомпанементу в повільному темпі, в середньому та оригінальному, або в тому остаточному темпі, в якому зручно учню. Також це може бути запис частини твору, окремих епізодів, з партією соліста чи без неї. І звичайно, записати кінцевий концертний варіант для виступу.

5.Часом доводиться втручатись в нотний текст заради зручності та розуміння. Багато творів не мають вступу, якогось налаштування для солістів, потребують одночасного початку разом з концертмейстером. Але в даних умовах цього практично неможливо зробити. Тому доводиться самостійно додавати вступ на 2, 4 або 8 тактів з того нотного матеріалу, який є в автора. Інколи, таким чином з'являються і програші, при цьому намагатися не порушити форму, структуру та задум композитора.

6.Перш ніж відправляти фонограму для користування, треба обов'язково прослухати зроблений запис. Перевірити якість звучання, темп, метроритм, рівномірність фактури, динаміку. Програти партію соліста під свій акомпанемент та переконатись, що з ним солісту буде грати зручно та зрозуміло. Завдяки наполегливості та бажанню створити комфортні умови для як найбільш повноцінного учбового процесу концертмейстерам вдається досягти необхідного результату та отримати неоціненний фаховий досвід .

Список використаних джерел:

1.Бондаренко А. І. Дистанційна освіта музикантів-виконавців: проблеми та перспективи. Імідж сучасного педагога. 2020. № 3 (192). С. 69–72. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-69-72 (дата звернення: 18.10.2023).

2.Боршуляк А. М., Лаврентьєва Н. В. Проблеми та особливості роботи концертмейстера в умовах дистанційного навчання. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2021. № 31. С. 186–196. URL: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-31-186-196 (дата звернення: 17.10.2023).

3.Врубель Г. Ф. Використання інноваційних технологій та особливості роботи концертмейстера в умовах дистанційного навчання. SWorldJournal. 2018. № 11-06. С. 21–25. URL: https://doi.org/10.30888/2663-5712.2022-11-06-106 (дата звернення: 23.10.2023).

4.Лузан О. В., Самолюк В. М. Специфіка роботи концертмейстера в умовах дистанційного навчання. Імідж сучасного педагога. 2020. № 6 (195). С. 92–95. URL: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-92-95 (дата звернення: 10.10.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІДЕНТИЧНІСТЬ У ПРОЦЕСІ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ АДАПТАЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ УКРАЇНСЬКИХ БІЖЕНЦІВ В ПОЛЬЩІ)
22.10.2023 20:35




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.249 сек. / Mysql: 1570 (0.196 сек.)