:: ECONOMY :: РОЛЬ ТЕРАПЕВТА МОВИ І МОВЛЕННЯ У РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ ПІСЛЯ ІНСУЛЬТУ :: ECONOMY :: РОЛЬ ТЕРАПЕВТА МОВИ І МОВЛЕННЯ У РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ ПІСЛЯ ІНСУЛЬТУ
:: ECONOMY :: РОЛЬ ТЕРАПЕВТА МОВИ І МОВЛЕННЯ У РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ ПІСЛЯ ІНСУЛЬТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ ТЕРАПЕВТА МОВИ І МОВЛЕННЯ У РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ ПІСЛЯ ІНСУЛЬТУ

 
22.10.2023 23:42
Автор: Шевчук Каріна Миколаївна, студентка факультету педагогічної освіти, кафедра спеціальної освіти, Львівський національний університет імені Івана Франка
[3. Педагогічні науки;]


ORCID: 0000-0003-1868-0393 Каріна Шевчук

ORCID: 0000-0002-6306-826X Мар'яна Породько


Кількість мовленнєвих порушень щороку збільшується та відповідно усі категорії населення потребують кваліфікованої корекційної роботи та реабілітації. У закладах охорони здоров’я (лікарні, реабілітаційні центри, амбулаторно-поліклінічні заклади тощо) логопед працює на посаді терапевта мови і мовлення (ТММ). За класифікатором професій терапевт мови і мовлення знаходиться під шифром 2229.2, що перебуває у групі «Професіонали в галузі медицини (крім сестринської справи та акушерства)» [2]. Тобто, терапевт мови і мовлення виконує відновлювальну роботу втраченої функції спілкування та ковтання після органічних уражень головного мозку внаслідок черепно-мозкових травм, інсультів, пухлин тощо. 

Терапевт мови і мовлення входить до мультидисциплінарної команди разом із медичним персоналом, медсестрами, ерготерапевтами, фізіотерапевтами та працівниками соціальної роботи, які вважаються основними членами мультидисциплінарної групи лікування інсульту, як це визначено в Австралії, Новій Зеландії, Великобританії, Сполучених Штатів та європейських рекомендацій [4].

За МКХ-10 ішемічний інсульт, відомий також як інфаркт мозку, це медичний стан, який проявляється виникненням обмежених неврологічних симптомів або загальних порушень, які тривають понад 24 години або призводять до смерті хворого від цереброваскулярних причин у найкоротший термін [5]. З даних офіційної статистики щодо інсультів в Україні, які наводить МОЗ у 2022 році, можна вивести, що щороку в нашій країні реєструється приблизно 130 тисяч випадків інсульту. Приблизно 35% з них стосуються людей працездатного віку. У 2023 році кількість випадків інсультів у країні зросла на 16% [3].

У більшості випадків внаслідок інсульту у людей втрачається або порушується функція спілкування та ковтання, так звані виникають мовленнєві порушення: афазія, дизартрія, дисфонія та немовленнєве: дисфагія (порушення ковтання).

Згідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників затвердженим МОЗ від 10 жовтня 2023 року № 1769 терапевт мови і мовлення [1]:

-Встановлює порушення мовлення та акту ковтання, аналізує ступінь і характер виявлених порушень.

-Розробляє і реалізує терапевтичну програму, веде її і визначає ефективність, може також працювати з пацієнтами у профілактичних заходах з метою запобігання майбутнім розладам комунікації та ковтання.

-Проводить комплексне обстеження, яке включає в себе оцінку, діагностику, а також формальні та неформальні методи оцінювання.

-Реферує результати інструментальних досліджень, виконаних за допомогою різних методів, таких як відеофлюроскопія, відеоендоскопія, відеостробоскопія і інші. 

Зокрема, ТММ повинен проводити бесіди з родичами щодо інформування догляду за пацієнтом. Якщо у людини порушене ковтання ТММ повинен пояснити близьким, які оточують пацієнта, як правильно харчувати, яку консистенцію використовувати, яку техніку тощо, оскільки внаслідок неправильного догляду у людини може виникнути аспіраційна пневмонія, яка може призвести до смерті. Також при важкому стані мовленнєвої функції ТММ повинен забезпечити людині оптимальні умови для комунікації з оточуючими, тобто використання альтернативної та додаткової комунікації (жести, картинки, піктограми, технічні прилади тощо).

Терапевт мови і мовлення відіграє важливу роль в мультидисциплінарній команді, що надає допомогу пацієнтам після інсульту. Проведення скринінгу на дисфагію (протягом 24 годин) і порушення спілкування є необхідним для досягнення оптимальних результатів у реабілітації осіб, які перенесли інсульт.

Список використаних джерел:

1.Зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я». Міністерство охорони здоров’я України: веб-сайт. URL:  https://moz.gov.ua/uploads/10/50415-dn_1769_10102023_dod.pdf   (дата звернення: 19.10.2023)

2.Класифікатор професій. Міністерство економіки України: веб-сайт. URL: https://www.me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk (дата звернення: 19.10.2023)

3.Статистика інсультів в Україні. Центр реабілітації та відновлення після інсульту «Life-House»: веб-сайт. URL: https://life-house.ua/center/statystyka-insultiv-v-ukraini/ (дата звернення: 19.10.2023)

4.Dilworth C. The role of the speech language pathologist in acute stroke. Ann Indian Acad Neurol. 2008 Jan;11(Suppl 1):S108-S118. PMID: 35721441; PMCID: PMC9204112.

5.ICD-10 Version: 2019. URL: https://icd.who.int/browse10/2019/en

_____________________________________________________________________________


Науковий керівник: Породько Мар’яна Ігорівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти, Львівський національний університет імені Івана Франка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ФОРМУВАННІ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
27.10.2023 15:45
APPLICATION OF MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AS A FACTOR OF INNOVATION THAT IMPROVES THE QUALITY OF EDUCATION
24.10.2023 20:18
ПРО ПЕРЕВАГИ ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ДИСЦИПЛІНИ «ВИЩА МАТЕМАТИКА» В АГРАРНОМУ ЗВО
24.10.2023 20:04
ПОНЯТТЯ МЕДІАТЕКСТУ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ МОВНОЇ ОСВІТИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
24.10.2023 19:43
МОРАЛЬНО – ЦІННІСНЕ ВІДНОШЕННЯ ДО ПРИРОДИ ЯК СКЛАДОВА ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ
24.10.2023 09:33
АЛГОРИТМ-МОДЕЛЬ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ОЦІНЮВАННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
23.10.2023 21:24
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ АНАЛІТИЧНОЇ ХІМІЇ МАЙБУТНІМ МАГІСТРАМ ФАРМАЦІЇ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
23.10.2023 18:53
ДО ПИТАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ ОДНІЄЇ З КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НУШ «ЕКОЛОГІЧНА ГРАМОТНІСТЬ І ЗДОРОВЕ ЖИТТЯ»
22.10.2023 22:35
ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ НАВЧАННЯ - ВАЖЛИВЕ ЗАВДАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПРЕДСТАВНИКА ЮРИДИЧНОЇ ПРОФЕСІЇ
22.10.2023 18:24
ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ІФНМУ ПІД ЧАС ВОЄННИХ ДІЙ В УКРАЇНІ
17.10.2023 20:46




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.795 сек. / Mysql: 1570 (0.696 сек.)