:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ :: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ
:: ECONOMY :: ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ В СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ

 
19.10.2023 01:05
Автор: Колодненко Віталій Миколайович, старший викладач кафедри транспортних технологій, Сумський національний аграрний університет, м. Суми
[26. Технічні науки;]


Вантажні автомобілі – складні мобільні транспортні засоби, що використовуються для перевезення сільськогосподарських вантажів.

Вантажні автомобілі повинні відповідати певним експлуатаційним вимогам, що базуються на науково обґрунтованих властивостях та показниках. До цих вимог відносяться насамперед забезпечення високої продуктивності та економічності, виконання всього комплексу сільськогосподарських робіт якісно, у найкращі агротехнічні терміни. Важливе значення мають вимоги агроекологічного характеру, що пов’язані із засміченням атмосфери шкідливими компонентами, які знаходяться у випускних газах двигунів, і впливом ходової частини цих машин на ґрунт. Ходова частина ущільнює ґрунт, що негативно впливає на його родючість та врожайність культур. Тому зниження негативного впливу вантажних автомобілів на ґрунт – одна з найважливіших експлуатаційних вимог.

Продуктивність автомобіля визначається масою вантажу, що перевозиться, чисельністю пасажирів, а також середньою швидкістю руху. У зв’язку з цим вона залежить від потужності двигуна, прохідності, плавності ходу та надійності автомобіля, стану дорожнього покриття, легкості керування та інших факторів, що характеризують умови праці водія [4].

Ефективність народногосподарської діяльності в цілому, окремих галузей, регіонів і підприємств залежить від безперебійної і ритмічної роботи транспорту. Глибока економічна криза, що охопила усі сфери економічного життя й особливо підприємств агропромислового виробництва, призвела до необхідності пошуку нових шляхів організації їх функціонування. Тому питання підвищення ефективності використання автотранспорту в умовах розвитку ринкових відносин є досить актуальними і тісно пов’язані із застосуванням нових форм організації транспортного процесу, удосконаленням прийомів економічного аналізу його роботи, а також розробкою заходів, що забезпечують поліпшення планування і керування виробничою діяльністю автотранспортних підрозділів різного рівня.

Аналіз структури автопарку за різними класифікаційними ознаками показав, що автопарк господарств за терміном служби знаходиться в критичному стані, тому що 79,6% від усієї кількості – автомобілі, що знаходяться в експлуатації більше 10 років [2].

Парк вантажних автомобілів в сільськогосподарських підприємствах в останній час неухильно скорочується, морально старіє, помітно погіршується його використання (через високий рівень зношеності, несвоєчасність ремонту, втрату стимулів до високопродуктивної праці). Тільки за останні чотири роки відзначається поступове скорочення парку вантажних автомобілів по Україні – на 23,7%.

Швидкі темпи старіння автопарку пояснюються тим, що в сучасних умовах підприємства агропромислового комплексу у силу фінансових труднощів практично не поновлюють техніку. Дана проблема вимагає негайного вирішення, тому що при таких темпах старіння рухомого складу через 5…6 років сільськогосподарські підприємства залишаться без транспорту. Крім того, перевага в структурі автопарку автомобілів, термін служби яких перевищує 8 років, знижує оперативність і ефективність транспортного обслуговування основного виробництва .

Автотранспорт аграрного сектора економіки використовується на локальних відстанях – в середньому на 15 км. Ним послуговуються в основному на перевезеннях у межах господарства та району. Господарства здебільшого зорієнтовані на місцеві мережі матеріально-технічного забезпечення та канали збуту продукції, що свідчить про їх недостатню охопленість ринковими механізмами. У деяких господарствах області середня відстань перевезень становить лише 5…8 км, на яких використання автомобільного парку не може бути ефективним [5].

У сільськогосподарських підприємствах автотранспорт відноситься до допоміжних виробництв, за якими не прийнято визначати дохід і їх прибутковість та рентабельність.

Відсутність фактичних даних не дозволила розрахувати і проаналізувати ці показники.

Однак досвід роботи АТП доводить, що вантажні перевезення – це досить прибутковий вид діяльності за умови правильної ефективної організації роботи.

Саме тому сучасною тенденцією оновлення парку вантажних автомобілів сільськогосподарського виробництва є формування останнього на базі сідельних високотонажних тягачів, що дозволяє зменшити час перебування машини в дорозі і, відповідно, шляхові витрати.

Список літератури:

1. Пономарьова Ю.В. Логістика: навч. посіб. / Ю.В. Пономарьова. – К.: Центр навч. літ., 2013. – 192 с. 

2. Гуторов О.І. Формування ефективного механізму функціонування логістичних систем сільськогосподарських підприємств / О.І. Гуторов, Н.В. Прозорова // Економіка АПК. – 2013. - №8 – С. 33-38. 

3. Вергун М.Г. Проблеми розвитку сільського транспорту / М.Г. Вергун // Економіка АПК. – 2016. – №10 – С. 18-24. 

4. Нечипоренко К.В. Проблеми розвитку транспортної логістики сільськогосподарських товаровиробників / К.В. Нечипоренко // Логистика: проблемы и решения №4 (59), 2015, с. 48-51.

5. Вергун М. Г. Проблеми розвитку сільського транспорту / М. Г. Вергун // Економіка АПК. – 2006. – №10 – С. 18-24. 

6. Вергун М. Г. Транспортний процес в АПК : навч. посібник / М. Вергун. – Житомир : Вид-во «Житомирський нац. агроекол. ун-т», 2009. – 192 с. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
БАГАТОВИМІРНІ МОДЕЛІ ВИЯВЛЕННЯ АНОМАЛІЙ ЧАСОВИХ РЯДІВ
24.10.2023 21:11
ЗАСТОСУВАННЯ ЛОГАРИФМІЧНОЇ ФУНКЦІЇ В МАТЕМАТИЧНІЙ МОДЕЛІ ЗМІНИ ШВИДКОСТІ ПЕРЕДАЧІ ДАНИХ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ДОВЖИНИ СЕГМЕНТУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ЦИФРОВОЇ МЕРЕЖІ DEVICENET НА БАЗІ ПЛОСКОГО КАБЕЛЯ
24.10.2023 19:23
ПІДВИЩЕННЯ НАДІЙНОСТІ КРІПЛЕННЯ КОМПОЗИЦІЙНИХ ЗУБЦІВ ЗІ СТАЛЕВИМ ХВОСТОВИКОМ У ТІЛІ ШАРОШКИ
23.10.2023 13:53
ДЕЦЕНТРАЛІЗОВАНА СИСТЕМА ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ ГРУПИ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ
19.10.2023 20:50
ОСОБЛИВОСТІ ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ В КОМП'ЮТЕРНИХ МЕРЕЖАХ
19.10.2023 14:21
MODELING OF ENGINE WITH PERIODIC WORKFLOW USING DIMENSIONLESS SIMILARITY CRITERIA AND PISTON ANALOGY METHOD
17.10.2023 18:59
JUSTIFICATION OF THE PARAMETERS OF THE JET FEEDER
13.10.2023 19:06
SUBSTANTIATION OF THE SCREEN SІ 0.6 PARAMETERS
13.10.2023 18:44
JUSTIFICATION OF PARAMETERS OF A ROTARY BELT CONVEYOR
13.10.2023 18:31
БЕЗПЕКА ТА ПРИВАТНІСТЬ В СИСТЕМАХ ІНТЕРНЕТУ РЕЧЕЙ ДЛЯ СМАРТ-ЕНЕРГЕТИКИ
13.10.2023 18:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.370 сек. / Mysql: 1570 (0.305 сек.)