:: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

 
17.10.2023 09:40
Автор: Кулініч Тетяна Володимирівна, доцент, кандидат економічних наук, кафедра менеджменту організацій, Національний університет «Львівська політехніка»; Тимчина Юрій Андрійович, аспірант, кафедра менеджменту організацій, Національний університет «Львівська політехніка»
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0003-0110-7080 Tetiana Kulinich

ORCID: 0000-0003-1822-0709 Yurii Tymchyna

В сучасних ринкових умовах України та умовах глобалізації економік, гостро постає питання конкурентоспроможності, як системного явища, взагалі, та формування високо ефективних конкурентних переваг окремих суб’єктів господарювання, зокрема.

Для того, щоб визначити шляхи підвищення конкурентоспроможності варто визначитись з тим, що це. Так, за класичним визначенням М. Портера, «конкурентоспроможність – це визначене сукупністю факторів положення товаровиробника на внутрішніх і зовнішніх ринках, віддзеркалене через сукупність показників». Питанню щодо управління конкурентоспроможністю підприємств чималу увагу приділяють вчені: М.М. Галелюк, Т.Б. Харченко , О.Є. Кузьмін, Л.В. Балабанова, Г.С. Бондаренко тощо. Так, Харченко Т.Б. під конкурентоспроможністю розуміє зумовлене економічними, соціальними та політичними факторами становище країни або окремого товаровиробника на внутрішньому та зовнішньому ринках. Л.В. Балабанова зазначає, що конкурентоспроможність підприємства – це рівень його компетентності порівняно з іншими конкурентами за такими параметрами, як технологія, практичні навички та професійні знання персоналу, рівень стратегічного і поточного планування, політика збуту, рівень управління, комунікації, якість систем управління, виробництва продукції тощо. 

У своїх роботах вони спробували конкретизувати визначення поняття «управління конкурентоспроможністю» та також розробити методологію визначення його рівня. Проте, їх роботи були прямо чи опосередковано «прив’язані» до конкретних ситуацій певних підприємств у визначений період. Але кожна компанія – по своєму унікальна, яка потребує індивідуального підходу до розробки стратегії щодо підвищення її конкурентоспроможності.

В одній із своїх наукових робіт ми запропонували «синергію» елементів відомих та популярних стратегій, яку назвали «стратегія стабільного розвитку». Нагадаємо, що її «синергічними» узагальненими елементами, на нашу думку, мають бути: SWOT-аналіз; «стратегія голубого океану»; «теорія обмежень системи»; «lean-менеджмент» тощо. Причому, ми наголошували, що їх використання варто здійснювати, власне, в такій алгоритмічній послідовності, як вказано вище. Ми намагалися пояснити свою позицію щодо «алгоритму», виходячи з наступного.

По-перше, SWOT-аналіз дає змогу більш досконало зрозуміти: сильні та слабкі сторони безпосереднього підприємства; а також можливості та загрози, які несе ринок, на якому здійснюється його комерційна діяльність.

По-друге, на основі результатів SWOT-аналізу, ми можемо більш досконало дослідити очікування потенційних покупців щодо споживчих характеристик продуктів, які виробляє підприємство. А також зрозуміти – чи зможе компанія задовольнити ці очікування та, що для цього потрібно.

По-третє, якщо підприємство може задовольнити очікування, то йому потрібно запустити процес «неперервного покращення», що передбачає реорганізацію та оптимізацію наявних бізнес-процесів. А для початку – виявити «пляшкові горла» - вузькі місця, які не дозволяють сьогодні розвиватися.

По-четверте, маючи вузькі місця, топ-менеджмент може перейти до детального «по-крокового» перепланування дій з тотальним управлінням якістю (TQM) на кожному з етапів реорганізованих бізнес-процесів.

По-п’яте, не полишати ні на мить, всі вище перелічені пункти щодо їх виконання. Це є «циклічні» пункти щодо їх застосування на постійній основі.

Тому ми й назвали цю стратегію – «стратегія стабільного розвитку»: підприємство націлене на задоволення потреб ринку; компанія неперервно вдосконалює власні «бізнес-процеси»; до розвитку фірми залучені її працівники, які «отримують задоволення від роботи в ній»; як наслідок, підприємство «робить гроші як сьогодні, так і буде робити в майбутньому»; а це вже нові можливості розвитку тощо.

Ми свідомо, в цій статті наголошуємо на необхідності розробки та застосування «стратегії стабільного розвитку», бо вбачаємо, що «синергія» елементів різних відомих стратегій в той чи інший момент окреслює окремий «сценарій» її реалізації. 

Тому й шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства можуть бути: в площині результатів SWOT-аналізу (використання сильних сторін чи нейтралізація слабких сторін; використання нових можливостей чи розробка дій щодо ймовірних загроз); в площині «голубого океану» (уникнення виснажливої конкурентної боротьби та зосередження на нових можливостях існуючого ринку чи створенні нових його сегментів); в площині «оптимізації й автоматизації бізнес-процесів» (зменшення собівартості за рахунок збільшення пропускної спроможності та оперативної й достовірної передачі даних) тощо.

Список літератури:

1.Зоріна О.І. Методи оцінки конкурентоспроможності деревообробних послуг / О.І. Зоріна // Ефективна економіка. – 2015. – №12. – С. 68-72.

2.Коваленко В.О. Розробка заходів з підвищення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах / В.О. Коваленко // Економіка підприємства. – 2013. – №2. – С. 15-18.

3.Близнюк, С.В. (2019) Конкурентний потенцiал пiдприємництва як категорiя сучасних економiчних дослiджень. Iнвестицiї: практика та досвiд, (7), 41-45.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ ДО УПРАВЛІННЯ
25.10.2023 00:10
ПРОЦЕСНА ІНТЕГРАЦІЯ В ЛАНЦЮГАХ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРІВ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ
24.10.2023 17:20
РОЛЬ МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ
23.10.2023 21:42
ФАКТОРИ ЗНИЖЕННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ
23.10.2023 18:41
ПРИНЦИПИ УПРАВЛІННЯ СТІЙКІСТЮ ТА АДАПТИВНІСТЮ ЛАНЦЮГІВ ПОСТАЧАННЯ РОЗДРІБНИХ І ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ
23.10.2023 17:59
ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ РИЗИК-МЕНЕДЖМЕНТУ БАНКУ
23.10.2023 17:44
СИСТЕМА РИЗИК МЕНЕДЖМЕНТУ У КОМЕРЦІЙНОМУ БАНКУ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
23.10.2023 14:35
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВ ПІД ВПЛИВОМ РИЗИКІВ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
22.10.2023 22:00
ПЛАНУВАННЯ АУДИТУ ФІНАНСОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ЯК ПОЧАТКОВИЙ ЕТАП АУДИТУ
22.10.2023 18:05
ОСОБЛИВОСТІ ПІДТРИМКИ МОЛОДІЖНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ
22.10.2023 17:23




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.251 сек. / Mysql: 1599 (0.196 сек.)