Автоматизація процесу розповсюдження інформації про фахові учбові заклади серед широкого загалу користувачів Інтернету, шляхом створення веб-сайтів є актуальною, особливо для тих, які знаходяться у сільській місцевості.
Метою роботи є моделювання обліку відвідувачів сайту фахового учбового закладу (СФУЗ).
Завдання роботи:
– створення математичної моделі розрахунку кількості відвідувачів сайту;
– створення інформаційної моделі для забезпечення математичних розрахунків кількості відвідувачів сайту.
При проектуванні СФУЗ фахівцю зручно мати справу з моделями – орієнтованими графами [1], у яких користувачі сайту А, В, С, Е, К, …, взяті за крапки, створюють безліч вузлів графа, а зв'язок між ними - лінії АВ, ВС, АЕК, …, - його ребра (рис.1). Вузол А задає початок, а вузли С, К – кінець маршрутів. Кіль-кість відвідувачів (вага ребра) задається цілим числом, записаним зверху.
Тоді математичну модель представимо у вигляді навантаженого графа, довжина гілки L, якого, розраховується за формулою (1)
Рисунок 1 – Інформаційна модель розрахунку числа відвідувачів СФУЗ
де: е - ребро; р – вузол: m – кількість вузлів графа.
Приклад. Задамо граф СФУЗ, як показано на рис. 1.
За формулою (1) довжина гілки (маршруту) АС дорівнює:
LАС = LАВ + LВС = 1 + 4 = 5.
Аналогічно, довжина маршруту АК дорівнює:
LАК = LАЕ + LЕК = 2 +7 = 9.
Тоді загальна довжина графа
L = LАС + LАК = 5 +9 = 14.
Отже, максимальна кількість відвідувачів становить 14 осіб.
Моделювання системи обліку відвідувачів сайту шляхом використання інформаційної і математичної моделей при розробці програмного забезпечення для сайту фахового учбового закладу дозволяє однозначно реєструвати відвідувачів (користувачів) сайту у вигляді відповідної бази даних гілок (регіонів), вузлів та ребер графа.
Напрямком подальшого розвитку системи являється доповнення її математичними моделями оцінки динаміки та прогнозування кількості відвідувачів сайту.
Список використаних джерел:
1. Білик Г.Б. Чисельні методи в інформатиці / Г.Б. Білик, О.В. Веремій, В.І. Кравченко / – Краматорськ, ДДМА, 2006. – 112 с.
|