Інформаційні технології проникають у всі сфери сучасного життя та діяльності людини, тому важливим є вивчення цієї теми ще в школі. Сучасна освіта повинна спонукати та мотивувати учнів до навчання, розвивати їх, допомогти вибрати майбутню професію.
Сьогодні складно розв’язати проблему або обробити великий обсяг даних без використання нових інформаційних технологій. Програмою шкільного курсу інформатики передбачається ознайомлення учнів з прийомами та методами опрацювання різних видів інформації за допомогою програмного забезпечення та персонального компʼютера, що становлять основу інформаційних технологій у сучасному суспільстві .
Сучасне розуміння інформатики та її вивчення в школі тісно пов’язане з поняттям інформаційних технологій.
Інформаційна технологія – процес, який використовує сукупність засобів та методів збору, обробки та передачі даних (первинної інформації) для отримання інформації нової якості про стан об’єкту, процесу або явища (інформаційного продукту).[1]
Вивчення інформатики в 10–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів як вибірково-обов’язкового предмету навчального плану в обсязі до 105 годин, з яких 35 годин складає інваріантний базовий модуль. На вивчення теми «Інформаційні технології в суспільстві» виділяється 8 - 10 год. Враховуючи важливість теми можна збільшити кількість годин за рахунок резервних.
Під час вивчення цього розділу потрібно звернути увагу дітей на вивчення даної теми, оскільки це є підґрунтя для подальшої роботи як при вивченні інших навчальних дисциплін, так і вибору майбутньої професії, а також для продовження навчання у закладах вищої освіти.
Для наочності та підвищення інтересу до матеріалів теми уроків сприяє використання мультимедіа, а також ігрова форма, що дозволяє краще запам’ятовувати та вмотивувати до навчання. Такі підходи до навчання дозволяють учням активізувати діяльність, проявити зацікавленість та інтерес до теми «Інформаційні технології у суспільстві».
Формуванню мотивації до навчання питань теми сприятиме добір актуального змістового матеріалу про різновиди та застосування інформаційних технологій у сучасному суспільстві [2]. Зокрема, цікавими і змістовними для дітей будуть питання впровадження штучного інтелекту в різні сфери діяльності фахівців. Заслуговує на увагу недавня ініацітива Мінцифри додання до Дії матеріалу «Оновлена інформатика – ІТ – студії», який доступний для всіх шкіл країни. [3] Це дозволить дітям здобувати актуальні знання на уроках інформатики, зокрема детальніше вивчення питань штучного інтелекту, що є важливою складовою сучасних інформаційних технологій.
Разом з тим в умовах воєнного стану інформаційні технології забезпечують безперервний освітній процес, надання якісних достовірних інформаційних матеріалів, нових форм і методів навчальної роботи у закладах загальної середньої освіти. Це сприятиме підготовці активних користувачів інформаційних технологій, які усвідомлено використовуватимуть їх переваги.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.Види інформаційних технологій Інформаційні технології https://vo.uu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=321860
2.Методична розробка "Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики" https://urok.osvita.ua/materials/informat/69421/
3. Мінцифри http://surl.li/lnxdc
_____________________________________________________________
Науковий керівник: Чепрасова Тетяна Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Волинський національний університет ім. Лесі Українки
|