У концепції Нової української школи зазначається, що мета нової української середньої школи полягає в тому, щоб підготувати творчих, відповідальних, активних і підприємливих громадян, що забезпечить державі потужність та конкурентоспроможну економіку. Центральне місце в системі освіти відводиться саме середній школі, де формується особистість, закладається її світогляд. Мета загальної середньої освіти полягає в різнобічному розвитку, вихованні та соціалізації особистості, яка усвідомлює себе громадянином України. Вона повинна прагнути до самовдосконалення і навчання впродовж життя, бути готовою до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності, здатною до ризику та інновацій. Тільки така спільнота громадян поведе українську економіку вперед [2].
У початкових класах закладається основа національної свідомості учнів, любов до рідної землі, своєї «малої батьківщини», виховується патріотична гордість за минуле і сучасне України, любов до рідної мови, формується духовно розвинена, творча, працелюбна особистість.
Національно-патріотичне виховання учнів реалізується у процесі організації: навчально-виховної діяльності, позаурочної та позакласної роботи, позашкільної освіти, роботи органів учнівського самоврядування, взаємодії з батьками, громадськими організаціями, державними установами [1]
Модель патріотичного виховання школярів на уроках інформатики базової школи допомагає забезпечити цілеспрямоване формування у підлітків активної позиції, сприяти включенню їх у вирішення суспільних завдань, створювати умови для розвитку у них звички діяти відповідно з національними інтересами України.
На прикладі досягнень українських вчених при розробці електронної обчислювальної техніки, літакобудування, суднобудування, а також машинобудування учням має бути показано, що на певних історичних етапах вітчизняна наука та індустрія були на найвищих позиціях, на світовому рівні.
Тому основними шляхами здійснення патріотичного виховання при навчанні інформатики є:
–добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках;
–персоніфікація досвіду застосування засобів обчислювальної техніки;
–використання методу проєктів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку обчислювальної техніки в Україні, історією, географією, економікою рідного краю, українознавством;
–формулювання навчальних задач у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування [3].
Список використаних джерел:
1.Безкороваєва Н.В. «Національно-патріотичне виховання учнів на уроках інформатики» URL: https://vseosvita.ua/library/nacionalno-patrioticne-vihovanna-ucniv-na-urokah-informatiki-11970.html
2.Концепція Нової української школи URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
3.Полюга Н. Л. Виховання патріотизму на уроках інформатики, добірка матеріалів URL: https://naurok.com.ua/vihovannya-patriotizmu-na-urokah-informatiki-dobirka-materialiv-1666.html
____________________________________________________________________
Науковий керівник: Чепрасова Тетяна Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Волинський національний університет імені Лесі Українки
|