:: ECONOMY :: КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 2



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

 
25.09.2023 21:46
Автор: Найдьон Анатолій Олегович, здобувач вищої освіти факультету фінансів та цифрових технологій, Державний податковий університет
[1. Економічні науки;]

Розвиток фінансових послуг на небанківському фінансовому ринку залежить від розвитку діяльності кредитних спілок. Адже ці організації об’єднуються на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об’єднаних грошових внесків членів кредитної спілки.

Опираючись на чинне законодавство, кредитні спілки є юридичними особами, мають самостійний баланс, банківські рахунки, які відкривають і використовують згідно із законодавством у самостійно обраних банківських установах, а також можуть мати печатки та бланки, власну символіку. Кредитні спілки в Україні діють відповідно до Закону України «Про кредитні спілки», інших законів України та виданих відповідно до них нормативно-правових актів [1].

До ресурсів кредитних спілок можна віднести три види фінансування: власні, залучені, запозичені кошти. До власних коштів спілок можна віднести пайові, цільові на початкові (вступні) внески. Тобто кошти, що формують за рахунок відносин кредитних спілок та її членів. До залучених та запозичених коштів можна віднести кошти, що мобілізовані кредитною спілкою. Але є різниця між запозиченими та залученими. Вона полягає в тому, що запозичені кошти завжди будуть кредитними. Більшу частину коштів кредитних спілок складає кошти населення. Зовнішнє фінансування є спеціалізованим, воно передбачає фінансування певного напрямку, який, можливо, занадто ризиковано або незвично фінансувати за рахунок депозитів населення [2].

Кредитна спілка діє на основі самофінансування, несе відповідальність за наслідки своєї діяльності та виконання зобов’язань перед своїми членами, партнерами, державним і місцевими бюджетами. Традиційно вважається, що небанківських фінансово-кредитні установи займають ніші, які прагнуть зайняти банківські установи. Конкурентоспроможність фінансових послуг, що пропонуються кредитними спілками, можлива за умови надійності та стійкості фінансового посередника. Вони здатні скласти конкуренцію банківським установам у таких сферах [3]: кредитування фізичних осіб-суб’єктів підприємницької діяльності; кредитування сільських домогосподарств; кредитування домогосподарств для задоволення власних соціальних та споживчих потреб; залучення внесків фізичних осіб на депозитні рахунки.

Однак, небанківські фінансові установи, у своїй діяльності суттєво відрізняються від банків, перш за все тим, що їх операції не пов’язані з базовими, що притаманні лише банкам, по друге, діяльність небанківських установ не має відношення до депозитів та не має впливу на пропозицію грошей, тому не потрібно здійснювати жорсткий контроль, формувати резерви тощо. 

Важливу роль у відносинах держави й кредитних спілок відіграє державний контроль – сукупність дій уповноважених державних органів і службових осіб, що полягає в спостереженні за функціонуванням кредитних спілок з метою отримання об’єктивної та достовірної інформації про стан справ у них, застосування заходів щодо запобігання правопорушенням із правом прямого втручання в їхню оперативну діяльність, установлення причин та умов, що сприяють порушенню вимог правових норм; застосування заходів щодо притягнення винних осіб до відповідальності. Державний контроль за діяльністю кредитних спілок здійснюється на двох рівнях: макрорівні – державними органами, які здійснюють контроль, і мікрорівні – його суб’єктом насамперед є державний регулятор на ринку кредитних спілок. Це забезпечує всебічний і законний державний контроль за діяльністю кредитних спілок.

Основними проблемами, які перешкоджають розвитку поширення кредитних спілок є: 

– наявність на ринку кредитної кооперації певної кількості тимчасових фінансових установ, метою створення яких є збагачення шахрайським способом вузького кола осіб за рахунок внесків інших учасників (псевдокредитні операції); 

– порушення кооперативних принципів у діяльності значної кількості кредитних спілок; 

– недостатня платоспроможність, високий рівень фінансових ризиків; 

– недотримання кредитними спілками нормативів;

– недостатня обізнаність населення щодо можливостей та діяльності кредитних спілок; 

– наявність, в основному, короткострокових кредитів; 

– відсутність належної, сучасної технічної підтримки діяльності кредитних спілок; 

– відсутність, будь-яких елементів захисту прав учасників кредитних спілок, гарантій вкладів тощо;

– низький рівень професійності, кваліфікованості та обізнаності працівників кредитних спілок [4].

Так, для забезпечення комплексного вирішення проблемних питань, що постають в діяльності кредитних спілок, пропонуємо наступне: 

1. Провести фінансове оздоровлення кредитних спілок, за рахунок коштів бюджетів різних рівнів, з метою забезпечення стабілізації їх діяльності. 

2. Провести фільтрацію діючих кредитних спілок. 

3. Забезпечувати страхування та гарантування ресурсів своїх членів, шляхом створення відповідних фондів та систем захисту від ризиків.

4. Створення загальної, єдиної бази даних позичальників та їх кредитних історій, що сприятиме зниженню прострочених проблемних позик. 

5. Започаткувати створення окремих установ, що надаватимуть інформаційно-консультаційні послуги у сфері діяльності кредитних спілок для населення та послуги підвищення кваліфікації та компетентності працівників спілок [2,4]. 

Таким чином, кредитні спілки в Україні є важливим інструментом на фінансовому ринку, які надають різноманітні фінансові послуги своїм членам. Вони сприяють доступності кредитів та забезпечують конкурентні умови для фінансового обслуговування населення і підприємств. Кредитні спілки активно співпрацюють з різними секторами економіки та відіграють важливу роль у розвитку місцевих громад. Основними перевагами кредитних спілок є їхня кооперативна природа, збереження грошей внутрішньої спільноти, низькі відсоткові ставки на кредити та більш гнучкі умови позичок. Однак важливо враховувати, що кредитні спілки піддаються регулюванню і потребують ефективного нагляду, щоб забезпечити стабільність і надійність їх фінансової діяльності. 

Список використаних джерел:

1. Закон України «Про кредитні спілки» від 20.12.2001 No2908-III (Редакція станом на 01.07.2021). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2908-14#Text (дата звернення 20.09.2023).

2. Аврамчук, Л., Павлова, А. (2022). Тенденції розвитку кредитних спілок на фінансовому ринку України. InterConf, (100). URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/18645 (дата звернення 21.09.2023).

3. Купрієнко В.М. Кредитні спілки на ринку фінансових послуг України. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Юриспруденція». 2019. № 42. С. 130–134. URL: http://vestnik-pravo.mgu.od.ua/archive/juspradenc42/part_2/21.pdf (дата звернення 22.09.2023).

4. Дереза В.М. Кредитні спілки в Україні: стан та перспективи розвитку. Науковий погляд: економіка та управління. №2 (78). 2022. С. 104-109. URL: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/bitstream/123456789/5052/1/18.pdf (дата звернення 21.09.2023).

_______________________________________________________________________________________

Науковий керівник: Діденко Людмила Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансових ринків та цифрових технологій, Державний податковий університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УТОЧНЕННЯ СУТНОСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК БІЛЬШ ДОСКОНАЛОГО ІНСТРУМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
28.09.2023 10:24
УКРАЇНСЬКЕ ВИНОРОБСТВО: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ЕКСПОРТНІ МОЖЛИВОСТІ
27.09.2023 20:28
ФОРМУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТ НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК
27.09.2023 19:51
ОСОБЛИВОСТІ ЕКПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЄВРОПЕЙСКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
27.09.2023 19:29
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
27.09.2023 13:38
КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТА ЙОГО РОЛЬ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.09.2023 12:01
ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
27.09.2023 11:41
РЕБРЕНДИНГ ЯК ВИХІД З КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ
25.09.2023 21:57
НЕДЕРЖАВНЕ ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:34
СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМ В ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ ГАЛУЗІ
25.09.2023 19:06




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.150 сек. / Mysql: 1570 (0.114 сек.)